پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۷
۲۴

ده نمکی:‌ زلزله «چهارشنبه‌ها» حکمتی دارد

چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 576600
مسعود ده‌نمکی در مورد زلزله‌های اخیر در پست اینستاگرامی خود نوشت:
ده نمکی:‌ زلزله «چهارشنبه‌ها» حکمتی دارد
به گزارش جهان نيوز، در زلزله چهارشنبه‌ها حکمتی است شهر ما در فیلم رسوایی فرضی بود. مردمش فرضی و مسولینش هم فرضی ولی حرفش واقعی و شایعه نزول بلا در چهارشنبه آخر سال شایعه بود.

اما در طول تاریخ روز چهارشنبه شاهد بلایای زیادی بوده است. همه چیز تصادفی است مثل فیلم فارسی‌های قبل از انقلاب. جدی نگیرید. همانطور که گذشتگان جدی نگرفتند. یک شبی در خیابانیم و یا در جلسه ستاد بحران. بعد همه چیز عادی می‌شود.

اما باید دانست که بلایای طبیعی برای هر طبقه از مردم یک معنی دارد. ابتلا و امتحان و هشدار و یا عذاب. همه را با یک چوب نرانید.

حالا چرا ایران روی ویبره است خودش حکمتی دارد که اهل ذوق و معنا باید بیان کنند. یکی نیست بگوید بالاخره زمین آدم‌ها را می‌لرزاند یا آدم‌ها زمین را!

در مورد عکس هم طبق حدیث نگاه کنید ببینید چه می‌گوید نه اینکه که می‌گوید.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
نکته ها بس نکته هایی در این زلزله ها نهفته است.
به سبک عادل فردوسی پور بخوانید : چه میکنه این زلزله
متأسفانه در بلو شوي آخرالزماني اينقدر آدمها از فطرت انساني خودشون فاصله گرفته اندو با خالق كائنات بيگانه شده اند كه به نظر مياد ديگه از دست زلزله هم كاري برنمياد اگه هم بر بياد براي يك مدت محدودي كارايي داره . چرا كه با گذشت مدت زماني اندك ,دوباره روز از نو روزي از نو!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آخر زمان فقط داره تو ایران اتفاق میفته انگار!
Iran, Islamic Republic of
این هم خودش حکمتی داره! البلاء للولاء، شاید هم عذاب برای کسایی که حجت براشون تمام شده! یا حجت نهایی برای کسایی که خدا میخواد حفظشون کنه! و ... ممکنه برای هر شخصی پیامی داشته باشه و البته برای جامعه هم!
Iran, Islamic Republic of
بقيه به اندازه كافى به ناامنى هاى ديگه مبتلا هستند اين ماييم كه مست رفاه و امنيت هستيم و از خدا غافل شديم و هر كارى ميكنيم مايى كه يه زمانى انقلابى بوديم
Iran, Islamic Republic of
قربون هنرمند لیسنده ی سگ آنهم با افتخار !!!
درون
Iran, Islamic Republic of
ما درون را بنگیرم و قال را
او برون را بنگر و حال را!
ما محتوی و پیام فیلم را میبینیم و شما رفتارهای شخصی یک بازیگر در زندگی شخصی را.
اینجا ،موضوع آن فیلم و مصداق امروز است .
Iran, Islamic Republic of
اولا تو تهران و کرج چهارشنبه امده بقیه شهرها هر روز هفته پس ربطی به روز هفته نداره
ثانیا تو ژاپن زلزله ۸ ریشتری میاد نه چیزی تخریب میشه نه کسی میمیرد با این پدیده طبیعی کنار امدن دنبال حکمت هم نیستند
ثالثا خرافات تا کی ?
Saeed
Iran, Islamic Republic of
مگه حتما لازمه کسی بمیره، یا جایی تخریب بشه تا آدم دنبال حکمت بره؟
از خسوف و کسوف تا حالا کسی مرده؟
Iran, Islamic Republic of
شما ماستت رو بخور...
امثال شما زمانی بیدار میشوید که دیگر فرصتی برای توبه ندارید
Iran, Islamic Republic of
گفته شده زلزله میاد اما نگفتند میمیری یا خانه خراب میشی
فهمیدی ؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینجاست که دائم زلزله میاد که آنها هم یک تکانی بخورند ولی نمیخورند.
همینکه دنبال حکمت نیستند باعث میشود دوباره زلزله بیاد.
یک کم زندگی مادی را فراموش کن.
Iran, Islamic Republic of
تا حلا دیدی دزد به خونه خالی بزنه؟؟ژاپنیا که کافر یا اهل کتابن وحسابشون مشخص.ما که میدونیم دینمون بر حقه باید مواظب این تلنگرها باشیم. یا علی
Iran, Islamic Republic of
اینکه دنیا خالقی دارد و همه پدیده ها، علت و حکمتی، این خرافاته؟!
مگر ژاپنی ها دنبال حکمتش نرفتن، دلیل بر بی حکمت بودنه؟! اونا دنبال دنیاشون بودن و اندکی بهشون تعلق گرفت. عذاب هم ببینن، متوجه نمیشن. همین. بده ما متوجه بشیم؟؟؟
آخر دنیا
Iran, Islamic Republic of
مدتهاست با عقل محدود خود به آخر دنیا و کیفیت آن فکر میکنم و بجایی نرسیده ام.
ظاهرا شما تخصصصی در ربط دلشتن یا نداشتن موضوعات دارید.
لطفا در مورد محدوده دنیا و ربط آن به آدمیزاد نیز ارشاد فرمایید. و نیز اینکه ورای این محدوده چه کیفیتی وجود دارد یا ندارد؟
سئوال من جدیست لطفا شوخی نکنید.
محسن
Iran, Islamic Republic of
وقتى مرجع تقليد فرياد ميزند و گريه ميكند و نصيحت ميكند ميفرمايد اينقدر ربا خوارى نكنيد چپاولگرى نكنيد به فكر اين مردم مظلوم و محروم باشيد باند بازى و اقوام و فاميل بازى نكنيد مردم را فريب ندهيد دروغ نگوئيد.... كجاست گوش شنوا ، كار به جائى رسيده كه حتى به مقدسات هم بعضى از اقايان مسئولين رده بالا تشكيك ميكنند ، زمان نبى مكرم اسلام و ائمه و معصومين هم برخى تمام معجزات و ادله را ميديدند لمس ميكردند ولى بخاطر دنيا طلبى و رفاه و شهوترانى و مال اندوزى خودشان بهانه تراشى ميكردند و إيمان نمى اوردند الان كه واويلا ى شده كمتر كسى به فكر خدا و قيامت و حساب و كناب هست، إنكار كردن واقعيات قران و گفتار ائمه معصوم و بى دينى در جامعه فعلى ما عادى عادى شده قلبها مريض شده نا فرمانى از دستورات خالق هستى تا جائى رسيده كه زمين هم تحمل اينهمه گناه و انكار خداوند را ندارد و مطمئن باشيد هيچ راه گريزى نيست (تفكر كنند انهائيكه إيمان ندارند چرا الان كه فصل نذورات اسمانى است تبديل شده به غضب و قهر خداوند).
احمد
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا روز آفرینش دوزخ توسط خداوند عظیم روز چهارشنبه است لذا این روزباید بیشتر مراقب گناهان ومعاصی بود
Iran, Islamic Republic of
خداوند در تمام لحظات ب ما آگاه است و ما باید هر لحظه مراقب خودمان باشیم
Iran, Islamic Republic of
آخرالزمان و نکته و غیره بابا شماها خیلی جاهلید به خدا ... یعنی شرق آسیا هر ماه آخرالزمانه از اول وجودش ... این آقای ده نمکی هم بهش نمیاد کار فرهنگی کنه همان تو گروه فشارهاتون دانشجوهارو میزدی بیشتر به سبک و سیستمت میاد .... یک مشت بیکار که از پول نفت و مالیات ما میخورن و خونه میخرن و زندگی می کنند دنبال نکته های معنوی زلزله هستند
جاهل های 10 آتیشه
Iran, Islamic Republic of
خخخخخخ
ده نمکی از پول نفت و مالیات تو خورده .
نه جونم اون یه فیلمش اندازه عمر ه مالیات تو در امد داشته ولی چون مثل فیلم سازای همفکر و پر ادعای شما سرش تو پول نفت و مالیات مردم نبوده پول اونو از انسانیت دور نکرده.متاسفانه فیلم رسوایی 2 جدی گرفته نشد
Iran, Islamic Republic of
زلزله در باره اش روایات هست وایات نورانی قران . اما شاهان ! شاه زادگان ! اربابان وخان ها ! رانت خواران ! چک نجومی ها! صاحبان زر وزور وتزویر خوب است ان را برای فقرا وگرسنگان وکارتون خواب ها تفسیر دینی اگر بلدن ! بنمایند.
Iran, Islamic Republic of
باز هم تو موعظه کردی ؟! للهی باتوم بیشتر بهت میاد تا موعظه ، اما داداش من علت اینکه طبیعت بهمون گیر داده بخاطر ظلم و ستمیه که مسولان و مدیران از خدا بیخبر در حق ملت مرتکب میشن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
نگاه شما به جامعه و سنتهای خداوند قدری سطح پایین و خفیف است.منکر رسوخ فساد در مردم و مسئولین نیستم.
فاطمي
اي كاش كمي هم بيدار ميشديم و واقعيتها را ميديديم
بخدا خدائي هست كه ما رو ميبينه ، حواسش بهمون هست و در ضمن ظالم نيست و به كسي ظلم نميكنه ولي آتش رو آفريده كه خواسيتش سوزاندنه پس اگه فردي خودشو آتش بزنه و بعد داد و بيداد كنه خدا چرا منو سوزوندي اينجا ديگه تقصير خدا نسيت بلكه خود فرد خطا كرده درنتيجه اگه بلائي سر ما مياد بخاطر رفتار و اعمال ماست اگه كمي قرآن بخونيم و ذليل عذابهاي خدا رو در مورد امتهاي قبليمون رو متوجه بشيم اونوقت زلزله اومدنرو نه بلاياي طبيعي ، نه خشم طبيعت و... نميگيم
اين قبيل بلايا سنت خدا هستن اگه خودتو اتش بزني آتش ميگيري،
طبق فرموده رسول خدا(صلی الله علیه و آله ): هر گاه امت من ربا خورند، زلزله و ماه گرفتي رُخ دهد.
( كنز العمال: ج 14 ص 280 ح 38731)
در ضمن در مورد كسي كه ميگه تو ژاپن هر روز زلزله است
داداشم اونا حسابشون از ما جداست شما اگه گواهينامه بگيري پشت رول بشيني اگه خطا كني پليس جريمت ميكنه ولي پليس هيچ وقت يك عابر رو به دليل رعايت نكردن قوانين رانندگي جريمه نميكنه