پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

توزیع ۶ هزار کانکس در مناطق زلزله زده

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 576533
​مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه گفت: تاکنون ۶۰۰۰ هزار کانکس در مناطق روستایی زلزله‎زده نصب و ۹۰ درصد کار توزیع کانکس در مناطق روستایی به پایان رسیده است.
توزیع ۶ هزار کانکس در مناطق زلزله زده
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، رضا محمودیان در نشست خبری صبح امروز که در محل سالن جلسات مدیریت بحران استانداری کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به توزیع و نصب 6 هزار کانکس در مناطق روستایی زلزله‎زده استان کرمانشاه اظهار داشت: 90 درصد کار نصب کانکس در مناطق روستایی انجام شده و تا 10 روز آینده نیز نصب کانکس در این مناطق به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه قرارداد ساخت هشت هزار کانکس با سپاه بسته شده است، گفت: از این تعداد 6 هزار کانکس ساخته و توزیع شده و دو هزار کانکس باقیمانده نیز تا روزهای آینده به پایان می‏رسد.

محمودیان با اشاره به اینکه روز پنجم دی ماه در تقویم رسمی کشور روز ملی ایمنی نامگذاری شده است، بیان کرد: با وقوع حادثه زلزله در استان کرمانشاه تمامی مدیران استان در همان دقایق ابتدایی در محل ستاد مدیریت بحران استانداری حضور یافته و اقدامات اولیه در ارتباط با امدادرسانی و شناسایی مناطق زلزله‌‎زده انجام شد.

وی با بیان اینکه زلزله کرمانشاه در ساعت 21 شب اتفاق افتاد و تا ساعت 11 روز بعد کسی زیر آوار باقی نمانده بود، عنوان کرد: 2900 مصدوم حادثه در روزهای ابتدایی حادثه توسط 36 فروند بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه از توزیع 201 هزار لیتر نفت سفید رایگان در مناطق زلزله‎زده خبر داد و افزود: با توجه به گرمسیر بودن سرپل‌ذهاب برای تأمین وسایل سرمایشی مردم زلزله‎زده یک تیم تحقیقاتی در استان تشکیل شده و در حال بررسی نحوه تأمین این وسایل برای این مناطق هستند.

محمودیان با بیان اینکه از سوی دولت هزار میلیارد تومان تسهیلات و اعتبار به استان کرمانشاه اختصاص داده شده است، گفت: این تسهیلات و اعتبارات در قالب کمکهای بلاعوض و وام به مردم زلزله‎زده که دچار خسارت و آسیب شده‎اند پرداخت می‎شود.

وی از برگزاری 23 جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه پس از وقوع زلزله خبر داد و افزود: بیش از 380 مصوبه در این جلسات تصویب شده که 90 درصد از آنها اجرایی نیز شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه 15 هزار واحد 70 تا 100 درصد تخریب شده است، گفت: با ارزیابی‎های انجام شده 17 هزار واحد نیز بین 20 تا 60 درصد دچار آسیب شده است و زلزله هفت و سه دهم ریشتری 19 هزار کیلومتر از استان کرمانشاه را تحت تاثیر قرار داد.

محمودیان با بیان اینکه تمام نیازهای استان کرمانشاه و مناطق زلزله‎زده باید در داخل استان تهیه شود، عنوان کرد: برای کمک به تولیدات استانی باید تمامی مدیران و ارگانهایی که اقدام به تهیه و توزیع اقلام امدادی و خوراکی برای مناطق زلزله‎زده می‎کنند این اقلام را از تولیدات داخل استان تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه 2658 پرونده جهن دریافت تسهیلات به بانک‎ها معرفی و ارائه شده است،‌گفت: پنج هزار و 43 خانوار نیز کمکهای بلاعوض دریافت و 34 خانوار نیز کمک بلاعوض در قالب اجاره‌‏بها دریافت کرده‎اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه سال گذشته 56 مانور برای دستگاه‌های اجرایی در استان برگزار و 1200 نفر از عوامل اجرایی و شهرداران نیز دوره‎های آموزشی را گذرانده‎اند، اظهار کرد: این زلزله یک آزمون بزرگ و یک تجربه برای تمامی مردم و مدیران در کشور است و باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت خود در این حادثه خود را برای آینده آماده کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *