جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرانسه تولید نفت را ممنوع می‌کند

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب: 576507
در حالی که 99 درصد نفت مصرفی فرانسه وارداتی است رئیس جمهور این کشور با ژست عجیبی اعلام کرد تولید و اکتشافات نفت را از سال 2040 ممنوع کرد.
فرانسه تولید نفت را ممنوع می‌کند
 به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ایندپندنت نوشت:  امانوئل مکرون  رئیس جمهور جدید و جوان فرانسه تصمیم گرفته است تا حفاری و اکتشافات نفت و گاز را از سال 2040 ممنوع کند. 

بر اساس این بیانیه تولید و جست‌وجوی نفت و گاز در این کشور و حتی قلمرو این کشور غیرقانونی خواهد بود. حفاری‌های فعلی در سال 2040 به پایان می‌رسد و هیچ مجوز جدیدی داده نخواهد شد. 

فرانسه نخستین کشور در جهان است که چنین قانونی را تصویب کرده است. اما ایندپندت می نویسد این تغییر بعید است که تأثیر زیادی داشته باشد چرا که 99 درصد نفت و گاز فرانسه وارداتی از دیگر کشورهاست به هر روی دولت فرانسه امیدوار است تا این ژست سمبولیک را به عنوان فشاری به دیگر کشورها برای تصویب چنین قانونی اعمال کند.

آقای مکرون گفته است که می‌خواهد فرانسه را به عنوان رهبر مقابله با پدیده گرم شدن کره زمین معرفی کند.

او قول داده است که اگر آمریکا از برنامه ملل متحد درباره تغییرات آب و هوایی عقب‌نشینی کند همه سرمایه‌های این کشور را بپردازد و همچنین اعلام کرده است که در نظر دارد که فروش خودروهای دیزلی و بنزینی را در فرانسه تا سال 2040 ممنوع کند.

پس از اینکه مصوبه ممنوعیت اکتشافات جدید نفت و گاز تصویب شد مکرون در توئیتر نوشت بسیار افتخار می‌کنم که فرانسه نخستین کشور در جهان است که هر گونه مجوز برای اکتشافات نفت و گاز را ممنوع کرده است که تأثیرات آن بلافاصله تا سال 2040 مشهود خواهد بود.

مکرون همچنین با تقلید از ترامپ که گفته بود دوباره آمریکای بزرگ می‌سازم هشتکی با عنوان «سیاره بزرگ را دوباره می‌سازیم» راه انداخته است.

فرانسه 815 هزار تن نفت در سال تولید می‌کند که اکثر آن از قلمرو آمریکای جنوبی به دست می‌آید. این میزان نفت می‌تواند توسط کشورهای بزرگ تولیدکننده نفت در چند ساعت تولید شود.

علی‌رغم این مسأله «نیکلاس هلاتوزیر» وزیر محیط زیست فرانسه اعلام کرده است که این قانون نشان می‌دهد نسل‌های فعلی می‌توانند مراقب نسل‌های آینده شوند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *