جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تنها ۲۰ درصد از صنایع دریایی کشور استفاده می شود

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 576390
معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت : تنها ۲۰ درصد از ظرفیت صنایع دریایی کشور استفاده می شود و این خلاف سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
تنها ۲۰ درصد از صنایع دریایی کشور استفاده می شود
به گزارش جهان نيوز، منصور معظمی دوشنبه شب در بازدید از بندر امیرآباد و مجموعه کشتی سازی صدرا در شهرستان بهشهر افزود : امیدواریم با تمهیداتی که دولت اندیشیده و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سال آینده بیشتر از ظرفیت صنایع دریایی استفاده شود و شاهد توسعه بیشتر این بخش باشیم.
 
وی با اعلام اینکه دریا برای هر کشوری فرصتی طلایی است ، گفت : کشور ما پنج هزار کیلومتر مرزآبی دارد و باید از این ظرفیت به نحو مطلوب تری استفاده کند.

معاون وزیر صنعت افزود : یکی از بخش های صنایع دریایی کشور ساخت و تعمیرات کشتی است که قبلا باعث خروج ارز از کشور می شد و اکنون با وجود شرکتی مانند صدرا با ظرفیت بالا در کشور هم می توانیم کشتی بسازیم و هم تعمیرات را خودمان انجام دهیم و هم سکوهایی در مقیاس بزرگ و تناژ بالا تولید کنیم .

وی ادامه داد : وزارت صنایع به عنوان متولی صنعت ، از صنعت دریایی حمایت می کند و با تفاهم انجام شده تلاش دارد تا این سرمایه گذاری ها به سمت داخل کشور هدایت شوند.

معظمی گفت : کشور ما ظرفیت های بالقوه فراوانی در بخش دریائی دارد و باید از این ظرفیت ها استفاده شود و با استفاده از ترکیب ظرفیت های بالقوه، نیروهای ارزشی توانمند و تکنولوژی ، به سمت رونق صنعت دریایی پیش برویم.

مدیر کارگاه شرکت کشتی سازی صدرا هم در این بازدید گفت که ساخت سه فروند بارج جمع‌آوری آلودگی نفتی بندر امیرآباد ، بندر نوشهر و بندرانزلی در این شرکت نشانگر تخصص و تعهد فرزندان این مرز و بوم در صنعت دریائی است .

جمشید حاجی زاده افزود : توانمندی لازم در بین متخصصان و تکنسین های صدرا در بخش های مختلف وجود دارد و باید با استفاده از این ظرفیت ها برای توسعه بیشتر این شرکت و توسعه اقتصادی تلاش شود.

وی همچنین با اشاره به بدهی های سال های گذشته این شرکت گفت که 90 درصد بدهی های این شرکت پرداخت شده است و اکنون تعمیرات شناورهای مختلف با قوت در آن در حال انجام است .

مدیر بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق مازندران هم با اشاره به ظرفیت های بالای بندرامیرآباد گفت: ظرفیت اسمی بندرامیرآباد برای تخلیه و بارگیری سالانه 7.5 میلیون تن است که در سال جاری تاکنون میزان تخلیه و بارگیری چهار میلیون تن بوده است.

سیاوش رضوانی افزود : رونق بندر و منطقه ویژه از تکالیف ویژه ماست و تلاش داریم تا با تقویت صادرات و ترانزیت کالا به نقطه روشن و قابل توجه برسیم.

وی گفت : تاکنون بخش خصوصی یکهزار و صد میلیارد تومان در این بندر سرمایه گذاری کرده است که ساخت دو سورتینگ ، کارخانه تولید کاغذ ، گچ ، فولاد ، سیلو ، انبار غلات و مخازن روغن خوراکی از جمله این سرمایه گذاری ها بوده است.
بندر امیرآباد در شمال شهرستان بهشهر در شرق مازندران واقع است.
ایجاد این منطقه در سه فاز با 34 پست اسکله طراحی و اکنون فاز اول آن تکمیل شده ‌است. وسعت این منطقه ویژه یک هزار هکتار است و به شبکه ریلی ایران نیز پیوند دارد.

ظرفیت اسمی بندرامیرآباد برای صادرات و واردات حدود 7.5 میلیون تن در سال است و تاکنون 50 درصداز این ظرفیت مورد بهره برداری قرار گرفت و امید می رود با اجرای طرح های توسعه و زیرساخت و روند گسترش مبادلات تجاری اعم از صادرات و واردات این بندر بتواند با تمام ظرفیت خود فعال شود.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *