چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۱
۱

چرا پراید استاندارد دارد، هیوندا i۱۰ ندارد؟

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۵
کد مطلب: 576295
روز گذشته سازمان ملی استاندارد فهرست ۲۵ خودروی غیراستاندارد که تولید آنها متوقف شده را منتشر کرد که برخی خودروهای خارجی مثل هیوندای i۱۰ را هم شامل می شد. حال این سوال مطرح می شود که چطور پراید استاندارد دارد ولی هیوندای i۱۰ ندارد؟
چرا پراید استاندارد دارد، هیوندا i۱۰ ندارد؟
به گزارش جهان نيوز، براساس ابلاغیه جدید سازمان ملی استاندارد با اجرای فاز اول استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، تولید و واردات  خودروهای MVM 315 سدان،MVM 550 ، تیگو 5، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500 سی سی، پژو پارس با موتور XUM ، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا 1700(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B 50F ، لیفان 620، لیفان X50، لیفان  X60 ، جک J5 ، هیوندای i10  از دستور کار خودروسازان خارج شد. 
 
از همان ساعت نخست انتشار این لیست، برخی شرکت های خودروسازی اطلاعیه هایی را مبنی بر اشتباه بودن این لیست اعلام کردند که پیرایش مدیر کل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع  فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه در لیست اعلامی سازمان برای توقف تولید 25 خودرو هیچ اشتباهی صورت نگرفته است، گفت: خودروهای فاقد استانداردی که اعلام کردیم، شماره گذاری نخواهند شد. 

البته موضع گیری شرکت سایپا هم در مقابل لیست سازمان ملی استاندارد بسیار قابل توجه است زیرا این شرکت به نقل از گل محمدی معاونت کیفیت سایپا اعلام کرد: "بسته جامع پایش استانداردهای اجباری محصولات سایپا را به مراجع نظارتی برون سازمانی ارائه دادیم و موفق به اخذ تمدید مجوز شماره گذاری خودروهای تولیدی شامل: سراتو، چانگان 35CS، ساینا دنده ای، تیبا صندوقدار، تیبا 2، سایپا 111، سایپا 131، سایپا 132، سایپا 151 و آریو تا اول دی ماه 1397 براساس الزامات سازمان ملی استاندارد ایران شدیم".

صحبت های این مقام مسئول شرکت سایپا نشان می دهد پراید موفق به دریافت استاندارد های جدید شده است. حال جالب اینجاست بنا بر اعلام سازمان ملی استاندارد خودروهایی مانند جک J5 و هیوندایی i10 فاقد استانداردهای جدید هستند ولی خودرویی مثل پراید در رعایت استاندارد از هیوندای i10 سبقت گرفته است.

پیرایش مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد ایران در همین ارتباط در گفت و گو با خبرنگار تسنیم، گفت: پراید ١٣١ موفق به دریافت استانداردهای جدید شده است اما در محصول هیوندایی i10 ، این شرکت تلاشی برای ارتقاء استانداردها نکرده است. 

وی با بیان اینکه دلایل عدم ارتقاء استاندارد این خودرو را باید از مسئولان خود شرکت بپرسید، افزود: در حال حاضر استاندارد خط تولید این خودرو را متوقف کرده اما هر زمان که استانداردها در این خودرو رعایت شود تولید آن ادامه خواهد یافت. 

پیرایش با اعلام اینکه یکی از شرکت ها اعلام کرده در جریان ابلاغیه سازمان ملی استاندارد در توقف تولید خودروهای فاقد استاندارد نبوده است، افزود: همین شرکت چند ماه گذشته به سازمان اعلام کرده بود که امکان تولید تعدادی از خودروها را ندارد. 

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظمی
Iran, Islamic Republic of
ادعا می کنند برای حفظ جان مردم تلاش می کنند!!
همه کارها سیاسی و رابطه ای شده...
آهن پاره ای مانند پراید که 20میلیون پول می دی ولی اندازه 5 میلیون توش قطعات درست و حسابی استفاده نشده! ولی استاندارد