جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تکمیل آزادراه همت-کرج تا پایان سال

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۴
کد مطلب: 576216
معاون ساخت و توسعه آزادراه ها گفت: ۱۵ کیلومتر باقی مانده از آزادراه همت ـ کرج تا پایان سال جاری به بهره برداری رسیده و به جاده چالوس متصل می شود.
تکمیل آزادراه همت-کرج تا پایان سال
به گزارش جهان نيوز، سیدحسین میرشفیع در جمع خبرنگاران درباره آزادراه کنارگذر تهران گفت: قطعه یک این آزادراه حدفاصل آزادراه قم تا چرمشهر تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و کسانی که بخواهند از آزادراه قم به سمت شرق حرکت کنند، می توانند مستقیما از آزادراه کنارگذر به آزادراه حرم تا حرم متصل شوند.
 
وی با بیان اینکه تا پایان امسال بخشی از آزادراه کنارگذر غربی اصفهان نیز به پایان می رسد، گفت: احتمال دارد این قطعه پس از افتتاح زیر بار ترافیک نرود و در سال آینده این قطعه مورد بهره برداری قرار گیرد چون در نظر داریم قطعه یک و دو آزادراه کنارگذر غربی اصفهان را با همدیگر افتتاح کنیم که حدود ۶۰ کیلومتر است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور ادامه داد: تا پایان امسال ۲۰ کیلومتر از آزادراه تبریز-ارومیه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

وی درباره آزادراه اصفهان –شیراز تاکید کرد: ۵۴ کیلومتر از این مسیر دارای رویه بتنی بوده و ۱۵ کیلومتر از آن تکمیل شده و باقیمانده آزادراه سال آینده به بهره برداری می رسد. این آزادراه ۲۲۲ کیلومتر بوده و تا پایان سال ۹۷ یا ابتدای سال ۹۸ به بهره برداری خواهد رسید.

میرشفیع درباره الکترونیکی شدن اخذ عوارض آزادراهها تاکید کرد: قرارداد اجرای اخذ الکترونیکی عوارض با کنسرسیومی متشکل از ۷ شرکت فعال در حوزه آی تی و صنایع الکترونیک به امضا رسیده و منتظر ابلاغ مصوبه دولت در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: بر اساس این قرارداد تا قبل از پایان سال جاری این کنسرسیوم اپلیکیشن موردنظر برای اخذ الکترونیکی عوارض را در چند آزادراه منتشر خواهد کرد که در این صورت دیگر نیاز به خرید تگ نیست و دوربین پلاک خوان به طور الکترونیکی در صورت داشتن اپلیکیشن موردنظر، نرخ عوارض را کسر خواهد کرد.

معاون شرکت ساخت تاکید کرد: قرار است از این پس عوارض چند آزادراه را به صورت صد درصد الکترونیکی از خودروهای عبوری اخذ کنیم که شامل آزادراه همت- کرج و آزادراه کنارگذر جنوبی تهران می شود و تنها کسانی که دارای کیف پول الکترونیکی و اپلیکیشن موردنظر باشند می توانند با اخذ عوارض عبور کنند. بر اساس این طرح هر فردی که دارای کارت های اعتباری بانکی و رمز دوم باشد می تواند بدون توقف خودرو با استفاده از اپلیکیشن عوارض آزادراهی را پرداخت کند و دیگر مثل سابق نیازی به تهیه تگ و نصب آن بر روی شیشه اتومبیل نیست.

میرشفیع در مورد آزادراه همت-کرج گفت: آن طور که پیمانکار قول داده تا پایان سال عبور به سمت کرج باز می شود. در حال حاضر این آزادراه تا گرمدره ساخته شده و خودروها از گرمدره وارد اتوبان تهران-کرج می شوند که در صورت تکمیل آزادراه همت-کرج، از بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج کاسته خواهد شد.

به گفته وی، ۱۵ کیلومتر باقی مانده این آزادراه (همت-کرج) قبل از منطقه بیلقان به جاده چالوس متصل می شود. ضمن اینکه مسیر برگشت این آزادراه نیز (از کرج به سمت همت) سه تا چهار ماه بعد از بهره برداری از مسیر رفت بازگشایی خواهد شد.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *