پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

محصولاتی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند+تصاویر

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 576207
اهمیت بالای سلامت غذایی محصولات فرآوری شده به دلیل استقبال بالا از آنها اهمیت ویژه دارید که در این میان فرآورده های گوشتی به دلیل سهم قابل توجه خود در بازار به نظارت بیشتری نیاز دارند.
محصولاتی که سلامت جامعه را تهدید می‌کند+تصاویر
به گزارش جهان نيوز، اهمیت صنایع غذایی برای سلامت افراد جامعه در دنیا امروز بر کسی پوشیده نیست و در این میان توجه ها بیش از پیش به سوی محصولات فرآورده شده جلب شده و میزان فروش در بازار نشان می دهد استقبال از فرآورده های گوشتی در مقایسه با سایر محصولات فرآوری شده بیشتراست.
 
فرآورده هایی که وظیفه جایگزینی به جای محصولات پروتئینی را برای دهک های پایین جامعه بر عهده دارد تا خانوارهایی با درآمد متوسط و کم نیز نیاز غذایی خود را از این راه برطرف کنند، گاها خود تهدیدی برای سلامتی به حساب می آید.

در این میان همیشه صحبت هایی از میزان کیفیت و سلامت این اجناس در میان مردم مطرح بوده که چقدر محصولات آنها به استانداردهای خود پایبند هستند به همین خاطر هر از چندگاهی صحبت هایی از استفاده از گوشت های نامرغوب در تولید آنها با توجه به افزایش قیمت مرغ و گوشت درکنار قیمت پایین فرآورده های گوشتی در میان مردم می پیچد.

به طور مثال سازمان ملی استاندارد ایران بنا بر وظیفه ذاتی خود در راستا نظارت بر روی کیفیت این محصولات استفاده از خمیر مرغ را در تولید سوسیس و کالباس با رعایت شرایطی مجاز اعلام کرده است.

برای این محصولات تنها در تولید آنها تردید وجود ندارد بلکه در شرایط نگه داری و فروش نیز ابهاماتی مطرح است تا جایی که روز پنجشنبه دادستان اراک از کشف 23 تن سوسیس و کالباس تاریخ مصرف گذشته در یکی از سردخانه‌های اطراف اراک به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد.

سابقه تولید این دست از محصولات و اخبار منتشر شده در این زمینه نشان می دهد با وجود نظارت ها تخلف در این حوزه به نسبت سایر حوزه های غذایی بالا بوده، به همین خاطر ضرورت فرهنگ سازی برای تغییر ذائقه مردم و کاهش میزان مصرف در سبد خانوار دیده می شود، هر چند که این مهم از وظیفه ذاتی سازمان های نظارتی مثل سازمان ملی استاندارد، سازمان حمایت و بازرسان اصناف کم نمی کند.

محصولاتی که سلامت جامعه را تهدید می کند

محصولاتی که سلامت جامعه را تهدید می کند

محصولاتی که سلامت جامعه را تهدید می کند

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *