جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نرخ ۵ گروه کالایی بالا رفت

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۰
کد مطلب: 576164
قیمت 5 گروه کالای اساسی از جمله مرغ و تخم مرغ در هفته منتهی به یکم دی ماه با افزایش قیمت روبرو بوده است.
نرخ ۵ گروه کالایی بالا رفت
به گزارش جهان نيوز، براساس اعلام بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به یکم دی ماه حاکی از افزایش قیمت ۵ گروه کالایی نسبت به هفته گذشته است.
 
در این میان گروه‌های تخم مرغ ۹ درصد، برنج ۰.۲ درصد، میوه‌های تازه ۲.۲ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۵ درصد و گوشت مرغ ۰.۹ درصد در هفته منتهی به یکم دی ماه نسبت به هفته قبل از آن افزایش داشت.

همچنین قیمت خرده‌فروشی گروه‌های لبنیات، حبوب، گوشت قرمز، چای و روغن نباتی ثابت بوده است و کاهش قیمتی در بین گروه‌ها دیده نمی‌شود.

لبنیات و تخم مرغ
این گزارش حاکی ازآن است که در گروه لبنیات قیمت پنیر غیرپاستوریزه و شیر پاستوریزه نسبت بـه هفته قبل هر یک معادل ۰.۳ درصد افزایش داشته، اما بهای ماست غیرپاستوریزه ۲.۱ درصد کاهش داشته است.

در این بین قیمت سایر اقلام این گروه بدون تغییر بوده و بهای تخم مرغ معادل ۹ درصد افزایش پیدا کرده و به شانه‌ای ۱۲ هزار و ۶۰۰ تا ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است.

برنج و حبوب
در هفته ذکر شده قیمت برنج داخلی درجه یک در هفته منتهی به ۱ دی ماه ۰.۱ درصد رشد کرده و در این هفته بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل ۱.۵ درصد افـزایش داشت و قیمت سایر اقلام ثابت بوده است.

حبوبات
در گروه حبوب همه اقلام بدون تغییر قیمت به فروش رسیده است.

میوه و سبزی تازه
در هفته مورد گزارش، در میادین زیر نظر شهرداری لوبیا سبز عرضه کمی داشت. سـایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، بـه نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سـبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه بهای لیموشیرین معادل ۲.۴ درصد و انگور ۴.۵ درصد کاهش، ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین یک درصد تا ۹.۴ درصد افزایش یافت.

در گروه سبزی‌های تازه بهای گوجه فرنگی معادل ۴.۶ درصد، سیب‌زمینی و پیاز هر یک ۰.۵ درصد کاهش، ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۰.۴ درصد تا ۸.۸ درصد افزایش داشت.

گوشت
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله ثابت بود، اما متوسط قیمت گوشت مرغ معادل ۰.۹ درصد افزایش پیدا کرد.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی بدون تغییر بود.

تغییرات یک ساله
گفتنی است متوسط قیمت خرده فروشی در هفته منتهی به یکم دی ماه نشان می‌دهد که لبنیات ۴.۳ درصد، تخم مرغ ۵۳.۷ درصد، برنج ۲.۲ درصد، حبوب ۳.۲ درصد، میوه‌های تازه ۲۴.۳ درصد، سبزی‌های تازه ۴۲ درصد، گوشت قرمز ۱۴.۴ درصد، گوشت مرغ ۷.۵ درصد، چای ۱۹.۵ درصد و روغن نباتی ۲.۲ درصد نسبت به هفته مشابه سال گذشته افزایش داشته و متوسط قیمت قند و شکر ۱۲.۷ درصد در دوره زمانی یاد شده کاهش پیدا کرده است.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *