جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آمریکا بودجه سازمان ملل را کاهش می‌دهد

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
کد مطلب: 576083
​دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل از مذاکره برای کاهش ۲۸۵ میلیون دلاری بودجه سازمان ملل خبر داده است.
آمریکا بودجه سازمان ملل را کاهش می‌دهد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد، مذاکراتی را برای کاهش چشمگیر بودجه سازمان ملل در سال مالی آتی آغاز کرده است.

بر اساس بیانیه دفتر نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، بودجه 2018-2019 سازمان ملل نسبت به دو سال قبل با کاهش 285 میلیون دلاری روبرو خواهد شد.

این بیانیه افزود: ما علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه ها، قصد داریم مشارکت در مدیریت سازمان ملل و حمایت از نهادهای وابسته آن را کاهش دهیم و در مقابل، از اولویت های آمریکا در سراسر جهان پشتیبانی کنیم و انضباط و پاسخگویی بیشتری را در سیستم سازمان ملل حاکم کنیم.

یکی از اهداف دولت ترامپ کاهش بودجه سازمان ملل بوده است. آمریکا هم اکنون 22 درصد بودجه سالیانه سازمان ملل را تامین می کند.

مجمع عمومی سازمان ملل پیش از این بودجه عملیاتی 5.4 میلیارد دلاری را برای سال های 2016 و 2017 تصویب کرده است. بودجه عادی و معمول جدا از بودجه سازمان ملل برای عملیات های حفظ صلح است که در مجموع در سال 2017 میلادی به بیش از 7.8 میلیارد دلار رسیده است.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل تاکید کرده است که کاهش بودجه سازمان ملل یک گام بزرگ در مسیری درست برای آمریکا است و او راهکارهایی را برای افزایش بهره وری و کارایی سازمان ملل و در عین حال حفظ منافع آمریکا دنبال خواهد کرد.

هیلی گفت: عدم کارایی و هزینه های بیش از حد سازمان ملل، مساله ای شناخته شده و مشهور است. ما دیگر اجازه نخواهیم داد تا سخاوت مردم آمریکا مورد سوء استفاده قرار بگیرد یا کسی به آن توجهی نکند. کاهش تاریخی هزینه ها همراه با اقدامات زیاد دیگری برای داشتن یک سازمان ملل کاراتر و پاسخگوتر، یک گام بزرگ در مسیری درست است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *