جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
خوانساری:

صدای بخش خصوصی گرفت از بس داد زد

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 576012
رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بخش خصوصی از بس نسبت به سیاست های نادرست داد زده صدایش گرفته است، گفت: ما مدافع واردات نیستیم اما اگر یک قانونی در کشور وجود دارد باید برای همه اجرایی شود.
صدای بخش خصوصی گرفت از بس داد زد
به گزارش جهان نيوز، مسعود خوانساری با اشاره به اینکه مشروبات الکی، اسلحه و مواد مخدر جزو کالاهای ممنوعه در بخش واردات به شمار می‌آیند، اظهار داشت:  براساس قانون در مورد واردات مابقی کالاها باید برخورد تعرفه‌ای صورت گیرد.
 
وی با بیان اینکه از انتظار دولت داریم اگر در صدد تغییر تعرفه کالایی است این تصمیمات را فی البداهه انجام ندهد، افزود: ممنوعیت ثبت سفارش واردات خودرو کار اشتباهی بود زیرا نیاز سالانه کشور به واردات خودرو بیشتر از 70 تا 80 هزار دستگاه نیست بر همین اساس اگر روال گذشته ادامه پیدا می‌کرد، بیشتر از این رقم وارد نمی‌شود.
نایب رئیس اتاق ایران گفت: بستن سایت ثبت سفارش خودرو باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده و حتی اثراتی را هم بر قیمت خودروهای داخلی خواهد گذاشت.

خوانساری با اشاره به اینکه بخش خصوصی از بس نسبت به سیاست گذاری های نادرست داد زده صدایش گرفته است، تصریح کرد: ما مدافع واردات نیستم اما اگر یک قانونی در کشور وجود دارد باید برای همه اجرایی شود. دولت اگر طبق قانون اجازه ممنوعیت ندارد نباید ممنوع کند بلکه باید با تعرفه سیاست گذاری ها را انجام دهد. اما متأسفانه دولت خودش قانون را رعایت نمی‌کند.

وی با تأکید براینکه اصل رعایت قانون باید مورد توجه سیاستگذاری ها باشد، اضافه کرد: کلاً واردات خودرو بین 5 تا 6 درصد تولید داخلی بوده و افزایشی هم پیدا نکرده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای خوانساری لطفا کارت های بازرگانی بی هویت را باطل کنید صدای همه گرفت از بس از فرار مالیاتی ....سواستفاده از کارتهای بازرگانی بی هویت و تغییر سرنوشت کرسی های اتاق های بازرگانی با این کارتها و ورود دلال ماب ها به اتاق ها و ....فریاد زده شد..چرا حرکتی نمی کنید؟؟قانون انتخابات اتاق های بازرگانی مفسده دارد زیرا در این قانون افراد بر مسند قدرت نشسته هییت مرکزی نظارت بر روند انتخابات را از افرادوابسته خود انتخاب می کنند و این هییت در دعاوی کاندیداها طرف قدرت را گرفته و میبینیم سالهای سال یک گروه با این ابزارها بر کرسی اتاق ها می نشینند ...آیا میتوان به نتیجه این مکانیزم پارلمان بخش خصوصی گفت؟در سایت جهان نیوز به دلیل اهمیت موضوع خواهشمندم این نظر رو انتشار بدهند تا مسئولان ببینند شاید فکری کردند..سپاس