پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴

وحید جلیلی: بازیگران را تهدید کردند تا در فیلم علیه داعش بازی نکنند!

دوشنبه ۴ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 575995
جشنواره عمار در ویترین خود رنگین‌کمانی جذاب و شوق‌انگیز از فیلمهایی خواهد بود علی‌رغم میل جریان غربزده و سرسپرده به آمریکا ساخته شده است.
وحید جلیلی: بازیگران را تهدید کردند تا در فیلم علیه داعش بازی نکنند!
به گزارش جهان نيوز، در جشنواره امسال شاهد صریح‌ترین فیلم‌های انتقادی در مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خواهیم بود اما در کنار آن داشته‌های ملت و قهرمانی‌های آن نیز به تصویر کشیده می‌شود. چنین هنری هنر مردمی است هنری که داشته‌های مردم را به رخ بکشد و در کنار آن آسیبها را نیز نمایش بدهد.

جلیلی درباره بخشهای گوناگون جشنواره امسال گفت: یکی از مهمترین ویژگیهای جشنواره عمار رفتن به سمت عدالت رسانه‌ای و عدالت فرهنگی در معنای کامل آن است. متاسفانه بسیاری از پوشه‌ها وجود دارد که سانسور می‌شود برای مثال جریان روشنفکرنما تلاش می‌کند تا از ساخت فیلم علیه داعش جلوگیری کند. یکی از سینماگران معروف به ما می‌گفت که بازیگران را برای بازی در فیلم علیه داعش تهدید کرده‌اند امروز به برکت انقلاب اسلامی سینمای کثیف زمان محمدرضاشاه به تراز بسیار بالایی رسیده است. در حالی که خیلی‌ها تلاش می‌کنند تا آنچه که مردم ایران کسب کرده‌اند علیه سلطه‌گردان به کار برده نشود و این موضوع باعث تاسف است.

جشنواره عمار در ویترین خود رنگین‌کمانی جذاب و شوق‌انگیز از فیلمهایی خواهد بود علی‌رغم میل جریان غربزده و سرسپرده به آمریکا ساخته شده است. هزاران اکران کننده در سراسر کشور این فیلم‌ها را برای مردم معرفی و اکران می‌کنند. در همین بخش باید گفت که فیلم‌ها موضوعات مختلفی دارند بسیاری از موضوعاتی که خط قرمز برای جریان روشنفکری است، توسط جریان انقلابی به تصویر کشیده شده و از این خط قرمزها عبور کرده است. باید اذعان داشت که روند رو به رشد و رویش سینمای انقلاب اسلامی کاملا واضح است و نسبت به سال گذشته شاهد رشدی منطقی هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سروش
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر جلیلی و جناب جهان نیوز صرف سخنرانی و حرف های زمخت نمی شود این روشنفکرنما ها را به چالش کشید، بخصوص امروزه که این پز همه گیر شده و جزو افتخارات است حتی اگه این پز تو خالی باشد.
Iran, Islamic Republic of
خوب به رراحتی میشه تهدیدگران داعشی را پیدا کرد. چرا پیگیری نمیشه؟
Iran, Islamic Republic of
درود خدا برهمه مجاهدان جبهه فرهنگی انقلاب.
Iran, Islamic Republic of
اگر این ادعا درست باشد باید فاتحه مملکت را خواند؟ واگر نه باید آقای جلیلی پاسخگو باشد. از مسوولین خواهشمندم رسیدگی قاطع با اطلاع رسانی انجام شود.