جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

ماشین رای دیروز دسیسه‌گران امروز

سه شنبه ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 575956
ماشین رای دیروز دسیسه‌گران امروز
به گزارش جهان نيوز؛ خاتمی چگونه ورزشکاران و هنرمندان را که تا دیروز نخبه‌خوانده می‌شدند، به خاطر ابراز پیشمانی از رای به روحانی «دسیسه‌گر» می‌خواند.

جهان‌نیوز ضمن طرح این پرسش نوشت: «دسیسه است»، «سلبریتی‌ها از سیاست چیزی نمی‌فهمند»،«سلبریتی‌ها حق اظهار نظر ندارند» «پشیمان‌ها جوگیر هستند»، «پشیمان‌ها و سلبریتی‌ها کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند» و... فهرستی از واکنش‌های خاتمی و دیگر یاران اصلاح‌طلبش در مواجهه با «موج پشیمان هستیم» است که برخی از چهره‌های مشهور فوتبالیست و هنرمند آغازگر آن در شبکه‌های اجتماعی بودند.

 در همین حال، همزمان با موج پشیمانی از رای به روحانی و انتقاد فراگیر مردمی به عملکرد دولت روحانی، سیدمحمد خاتمی رئیس‌دولت اصلاحات حمایت خود از حسن روحانی را اعلام کرد و گفت این موج تخریبی به وجود آمده را هدفمند و دسیسه‌ای برنامه‌ریزی شده می‌دانیم.
در همین حال، محمدعلي ابطحي رئیس‌دفتر خاتمی نیز در يادداشتي که روزنامه شرق آن را منتشر ساخت با اذعان به اينکه مشکلات اقتصادي از جمله رکود سرجاي خود باقي است با‌ اشاره به اينکه مشکل جديدي به مشکلات سابق اضافه نشده است پشيماني برخي حاميان ديروز روحاني را جوگيري دانست!

پیش از این، عباس عبدی هم پشیمان‌ها را ناآگاه نسبت به سیاست معرفی کرد و در همین راستا نوشت: کسانی که می‌گویند از رأی خود پشیمان شده‌اند، بیش از آنکه بدذاتی یا ناتوانی رای‌گیرنده را اثبات کنند، کم‌اطلاعی و درک نادرست خود از سیاست را اثبات و اعلام کرده‌اند.

از سوی دیگر روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیز با حمله به سلبریتی‌ها نوشت: كسي كه كارش سياست نيست و چم وخم اين كار را نمي فهمد به چه دليل بايد حرف سياسي بزند؟ اگر كسي هنرپيشه خوبي است يا در زمين فوتبال مي‌درخشد به چه دليل بايد درباره سياست هم نظر بدهد؟

اما سؤال اساسی اینجاست که چرا خاتمی «موج پشیمان هستم» را که اتفاقا به صورت ناگهانی و با انتقاد چهره‌هایی همچون علی کریمی و مهدی فخیم‌زاده و دیگر سلبریتی‌ها آغاز شد را دسیسه می‌خواند؟ آیا از دید او این چهره‌ها دسیسه‌گر هستند یا ابزار دسیسه‌گری؟ چگونه کسانی که تا دیروز هنرمند و ورزشکار قهرمان و نخبه از طرف خاتمی و دیگر اصلاح‌طلبان خوانده می‌شدند اینک دسیسه‌گر هستند؟ آیا مگر غیر از این است که این چهره‌ها تنها جرمشان امروز همسو نبودن سیاسی در این مقطع زمانی با خاتمی هست؟ به تعبیر دقیق‌تر این سلبریتی‌ها اگر موافق سیاسی نباشند حتما دسیسه‌گر یا ابزار دسیسه هستند. البته باز هم تعبیر دقیق‌تر آن است که خلاف حرکت اصلاح‌طلبان دسیسه‌گری است و هر نوع نقد کردن هم خلاف سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نزدیک به خاتمی نیز توطئه‌گری و یا حداقل ابزار دسیسه شدن خواهد بود.

گفتنی است، هشتگ «پشیمان هستیم» پس از آنکه چهره‌های هنری و ورزشی همانند مهدی فخیم زاده، نوید محمدزاده، مهدی پاکدل و علی کریمی که طی روزهای گذشته از رأی خود به روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت اعلام پشیمانی کردند، به صورت گسترده در فضای مجازی مورد استقبال قرار گرفت.

منبع:کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه این تحلیل ها زمانی ارزش دارد که این سلبریتی های دنیای ورزش و هنر یک روز صاحب اندیشه سیاسی شوند و استقلال فکر و رای داشته باشند.
بازیگر ، هنرپیشه برای سیاست یک بازیگر نیست ، یک شخص حقیقی صاحب فکر و اندیشه سیاسی است .
ورزشکار سیاست برایش میدان مسابقه نیست یک مشارکت اجتماعی است که باید صاحب فکر و اندیشه سیاسی باشد.
عمده مشکل سلبریتی ها این است که قریب به اتفاق آنها یک شبه سلبریتی شده اند و فاقد بینش سیاسی هستند.