جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

واکنش میرتاج‌الدینی به افزایش قیمت‌ حامل‌ ها

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب: 575922
معاون رئیس‌جمهور سابق گفت: بنزین را زمان تصویب یارانه‌ها هزار تومان می‌خریدند و به ۱۰۰ تومان می‌فروختند و در این میان آن ۹۰۰ تومن سوبسیت بود.
واکنش میرتاج‌الدینی به افزایش قیمت‌ حامل‌ ها
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمدرضا میرتاج‌الدینی در جمع تعدادی از نخبگان تبریز با اشاره به شرایط جامعه و فضای کلی انقلاب و بعضاً شگردها و ترفندهایی که برای عملیات روانی علیه انقلاب و فضای جامعه‌مان از داخل ایجاد می‌شود اظهار داشت: عنایات الهی نسبت به انقلاب و نظام اسلامی و مردم را هیچگاه نباید فراموش کنیم، «الذین قالو ربنا الله ثم استقاموا» همان‌هایی که در مسیر صحیح الهی قدم بردارند و ایستادگی کنند، برای این گونه افراد عنایات الهی است که در زمان‌های اخیر هم دقت کنیم تا ببینیم چقدر خدا به ملت ایران شیعیان و کلاً نظام اسلامی و انقلاب اسلامی عنایت داشته است.

وی با بیان اینکه قضیه داعش و تکفیری‌ها در عراق و سوریه مسئله کوچکی نیست که یک هدف آن ایران بود افزود: ابعاد وسیع و گسترده این فتنه هنوز معلوم نشده اگر بتوانیم واکاوی کنیم تبعات آن با 8 سال جنگ برابر بود.

معاون رئیس‌جمهور سابق، با تاکید بر اینکه اگر حرکت‌ها و حضور ایران در میدان نبرد سوریه و عراق نبود، داعش دولت اسلامی عراق و شام را تشکیل داده بود اضافه کرد: اگر ابوبکر بغدادی خود را خلیفه مسلمین اعلام کرده بود، 50 سال مبارزه هم می‌کردیم نمی‌توانستیم با آن مقابله کنیم.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عربی جلسه داشتند و شرط گذاشتند که بشار اسد نباید باشد تصریح کرد: این از بزرگترین عنایات الهی بود که با تدبیر مقام معظم رهبری و ایستادگی رزمندگان مدافع حرم که برخی در داخل و خارج با این قضیه موافق نبودند، این پیروزی با عظمت را به دست آوردیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر دستاوردها و برکات فراوان این مقاومت و ایستادگی، تشکیل لشکرهای مقاومت کشورهای مسلمان، شاید یکی از مهمترین دستاوردهای مقابله با داعش بود خاطر نشان کرد: محصول آن ایستادگی، تشکیل چند لشکر مقاومت از جمله لشکرهای فاطمیون افغانستان، حیدریون عراق، زینبیون پاکستان، بسیج مردمی سوریه، حشد الشعبی عراق و حزب الله لبنان که اسراییل از آن می‌ترسد که خود عنایت وعظمت الهی است.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه بعد از شکست داعش، فتنه‌ای دیگر آوردند که کردستان را مستقل اعلام کنند، گفت: اگر این فتنه ادامه پیدا می‌کرد، به این راحتی‌ها حل شدنی نبود.

وی با بیان اینکه در همه اتفاقات منطقه، نقش مالک اشتر زمان، سردار دلاور اسلام سردار حاج قاسم سلیمانی برجسته بود، ادامه داد: در موضوع اقلیم کردستان عراق هم سردار با عنایت خدا برنامه‌ای ریخت که قضیه حل شد.

نماینده سابق مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعد از آن فتنه لبنان را خواستند شروع کنند و حریری را به عربستان بردند تا در آنجا استعفا دهد و درگیری داخلی روی دهد تصریح کرد: تدیبر سید مقاومت قضیه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه در مسائل داخلی کشور مسیر صحیح، مسیر انقلاب و مسیر مقاومت است افزود: حتی در مسائل اقتصادی هم در این مسیر پیش برویم عنایت خداوند مشمول می‌شود. مقام معظم رهبری چند سال است اقتصاد مقاومتی را مطرح می‌کنند، اگر این تدبیرها را پیاده کنیم، موفق خواهیم شد، چنانکه در حوزه نظامی با تدبیرهای مقام معظم رهبری موفقیت حاصل شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه اگر در داخل، هم مردم و دولت و همه مسئولان تدابیر مقام معظم رهبری را پیاده کنند موفقیت حاصل می‌شود گفت: دشمن نمی‌گذارد این موفقیت‌ها به چشم بیاید و آنها را کوچک می‌کند. ضمن اینکه در مقابل این موفقیت‌ها فضاهایی ایجاد می‌کند که در مردم ایجاد یاس و نا امیدی کند و آنها هم به خواسته خود برسند.

وی در ادامه به برخی از ترفندهای دشمن در برابر ایران اشاره کرد و افزود: یکی از این ترفندها، ترفند "غرق مصنوعی" است که می‌گویند کسی که غرق می‌شود، به هر چیزی چنگ می‌اندازد، اگر انسان و یا جامعه را به جایی برسانند که احساس کند غرق می‌شود او هم دست خود را به هر جا می‌اندازد تا غرق نشود.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه غرق مصنوعی شیوه شکنجه‌ای است که آمریکا در ابوغریب و گوانتانامو به کار بردند تا با این شکنجه از زندانیان خود اعتراف بگیرند خاطر نشان کرد: در این اقدام، چشم را می‌بندند، آب قطره قطره می‌آید و او احساس می‌کند غرق می‌شود و بالخره برای نجات خود مجبور می‌شود که اعتراف کند که این شیوه فیزیکی غرق مصنوعی است ولی در جامعه هم غرق مصنوعی را طوری مطرح می‌کنند تا خوف ایجاد کرده و آن چیزی را که دشمن می‌خواهد، جامعه قبول کند.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سابق با اشاره به اینکه می‌گویند سایه جنگ بالا سر ملت است تا در هسته‌ای به هر آنچه می‌خواهد صاحب شوند، نوعیی از ترفند غرق مصنوعی است، ابراز داشت: به اعتقاد برخی، بالاخره در هسته‌ای با برجام سایه جنگ را دور کردیم ولی در واقع به نوعی تسلیم ترفندهای دشمن شدیم که قبول کنیم این سایه را ایجاد کرده و ما باید شروط دشمن را بپذیریم.

وی با تاکید بر اینکه بصیرت در این موقعیت یعنی اینکه حقیقت این مسئله را به جامعه بشناسانیم گفت: باید بگوییم که اگر سایه جنگ را برای ما ایجاد کرده‌اند مگر در 8 سال جنگ تحمیلی این را درباره ما تجربه نکرده بود و نتوانست نتیجه‌ای بگیرد؟ او که هرروز می‌آید و می‌گوید همه گزینه‌های نظامی روی میز است و بعضی از ما آن‌را باور کنیم اگر دقت کند این را در گذشته تجربه کرده‌اند. مگر سایه جنگ گزینه جدیدی است؟

میرتاج‌الدینی ادامه داد: در زمانی که ما هیچ چیزی نداشتیم، نه این تجربه‌ها نه این موشک‌ها و نه این توانمندی‌ها بود که دشمن با همه توانش آمد، مگر در دنیا چیزی بود که علیه ما نباشد فقط چند کشور طرفدار ما بود ولی بقیه هر چه در توان داشتند علیه ایران وارد میدان کردند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه همه دنیا دست به دست هم داده بود تا ایران نوپای تازه انقلاب کرده را شکست دهند ولی نتوانستند اضافه کرد: دشمن در آن زمان نتوانست علیه ایران کاری بکند، حالا چطور می‌خواهند در این شرایط اقتدار ایران کاری از پیش برند؟ امروز دشمن در برابر مجموعه‌های طرفدار انقلاب اسلامی مثل حزب الله لبنان ناتوان است و اسرائیل مکرر از آن شکست می‌خورد اما چگونه ادعای سایه جنگ را عده‌ای باور دارند.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ 33 روزه، به نوعی اسرائیل به نمایندگی از آمریکا می‌جنگید وحزب الله لبنان هم به نمایندگی از ایران که اسرائیل شکست خورد، حالا بعد آن آمریکا بگوید گزینه نظامی روی میز است معلوم می‌شود ترفندی است تا اراده خود را بر ما تحمیل کند.

عضو سابق هیئت دولت ترفند دیگر را "شروع از پله دوم" عنوان کرد و با اشاره ه اینکه در این ترفند، روی پله اول را پنهان می‌کنند گفت: مثال روشن روشن این ترفند زمانی است که می‌بینید دعوایی شده و شما هم تازه رسیده اید، دیدید یکی با سیلی زد به گوش دیگری و شما هم او را محکوم می‌کنید اما وقتی او بفهمد که طرف مقابل دوست او را با چاقو زده و همه حرفی به او زده در آن حال اوضاع فرق می‌کند. آن مرحله و آن پله اول را از یاد نبریم.

وی ادامه داد: در فضای مجازی اگر می‌بینیم آن مرحله اول را از یاد می‌برند و از پله دوم شروع می‌کنند، که دشمن و مخالفین این کار را می‌کنند تا برای رسیدن به هدف خود از مرحله دوم شروع می‌کنند. 

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه یارانه‌ای که فرد می‌گیرد، آن زمانی که ما مجلس بودیم تصویب شد پله اولی دارد که الان پنهان کردند افزود: اکنون برخی صحبت از آن می‌کنند که یارانه مال نیازمندان است و هرکس نیازمند است، می‌تواند یارانه بگیرد ولی واقعیت آن است که یک کارمند هم می‌تواند چنین کاری بکند و پله اول همانی است که در مجلس تصویب شده بود.

این نماینده سابق تبریز در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه 20 سال بود قانون حامل‌های انرژی را نمی‌توانستند در مجلس تصویب کنند، تصریح کرد: برق، آب، گاز، فرآورده‌های نفتی، بنزین، گازوییل و حتی نان هم یارانه داشت که در آن زمان برای این امور پنج هزار میلیارد یارانه تصویب می‌شد، ده هزار میلیارد مجموعه نهاده‌ها و برای حامل‌های انرژی هم یارانه‌ای بود که سوبسیت نام داشت.

وی اضافه کرد: بنزین را زمان تصویب یارانه‌ها هزار تومان می‌خریدند و به 100 تومان می‌فروختند و در این میان آن 900 تومن سوبسیت بود، از این چه کسی زیاد استفاده می‌کرد؟ هر کسی که ماشین شخصی بیشتر و مصرف بالایی داشت و در مقابل، 15 میلیون از 22 میلیون روستایی که از ماشین شخصی محروم بودند که این عدالت نیست.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور سابق ادامه داد: آن زمان در مجلس و دولت بحث شد و نتیجه این شد که قیمت‌ها را تغییر دهیم و پول جمع شده را به سه قسمت تقسیم کنیم، بخش اول 50 تا 60 درصدی را به مردم بدهیم تا خودشان مصرف انرژی خود را مدیریت کنند، با 30 درصد آن از صنعت و تولید حمایت کنیم و اکنون بیاییم آن پله اول را فراموش کنیم و بگوییم یارانه را چرا می‌دهیم؟ این یارانه به جای افزایش قیمت‌ها بود ولی حالا این را فراموش کنیم و از پله دوم شروع کنیم که ظلم به ملت است.

وی با اشاره به ترفند دیگری به اسم "مارپیچ سکوت" تصریح کرد: این یعنی حرف حقی که در جامعه مطرح است را سکوت با خود ببرد و شما در موقعیتی قرار گیرید که احساس کنید در اقلیت قرار دارید و نتوانید حرفتان را بگویید و می‌بینید تنها هستید و کسی از شما حمایت نمی‌کند.

میرتاج‌الدینی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب بحث‌های انقلابی را زود زود مطرح می‌کند به خاطر این است که نیروهای انقلابی احساس این که این شعارها در اقلیت است و مورد توجه قرار نگرفته است نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علت اینکه صلوات بلند، نفاق را از بین می‌برد این است که این شعار صلوات احساس این که در جامعه در محیطی هستی که همه هم فکرند را نشان می‌دهد ابراز داشت: مسائل انقلابی هم مثل آن هستند، هر چه انقلاب می‌رود باید نسبت به شعارهای انقلاب احساس ضعف نکنیم و ببینیم که شعارهای انقلابی هنوز هم طرفداران فراوانی دارد.

این نماینده سابق تبریز در مجلس افزود: در مراسم چهلم شهید فرهنگی که در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، پر بود و اکثراً هم جوان بودند، یعنی از میان همین جوانان کسی برای دفاع از حرم رفته و همین جوانان اطراف او را گرفته‌اند که این‌ها باید گفته شود.

وی ترفند دیگر علیه ایران را ترفند "تابلو انقلابی اما با شناسنامه عوض شده" دانست و گفت: در این ترفند ماهیت فرد عوض شده ولی مردم ماهیت او را نمی‌شناسد. زمانی که هانی اسیر شد و به کوفه آوردند، قبیله هانی در اطراف دارالعماره جمع شدند و پافشاری کردند بر آزادی هانی، این جا معاویه یک تابلو عَلَم کرد، شُریح قاضی که هم، زمان خلفا و هم، زمان امام علی قاضی بود را بالای دارالعماره فرستاد و گفت مردم، هانی این جا فقط مهمان است شما چرا این جا جمع شده‌اید در حالی که هانی را شکنجه کرده و خونی شده بود، جماعت هم باور کردند و رفتند ولی سؤال نکردند که اگر راست می‌گویی، تو چرا در دربار ابن زیاد هستی؟ 

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال ملاک حق برویم چرا که اگر دنبال شخصیت برویم، او بلغزد ماهم می‌افتیم تصریح کرد: اگر دنبال تابلوها باشیم و آنها بیافتند ما هم می‌افتیم، چنان که از اول انقلاب بعضی‌ها افتادند. شخصیت‌ها را باید با ملاک‌ها مقایسه کنیم.

وی ادامه داد: شخصی در جنگ جمل از راه رسید و گفت تابلوهای آنطرف اصحاب و همسر پیامبرند و این طرف اصحاب علی هستند امام هم گفت تو می‌خواهی با شخصیت در راه دین بروی؟ هر کس با شخصیت وارد دین شود با شخصیت‌ها هم از دین خارج می‌شود حق و باطل با حرف مردها شناخته نمی‌شود اول ملاک‌های حق را بشناس بعداً هم حق را خواهی شناخت. ملاک‌های باطل را بشناسی آن وقت باطل را هم می‌شناسی. ببین حرف‌های آنها را چه کسی تشویق و چه کسی نقد می‌کند؟ امام خمینی می‌گوید ببینید دشمن چه کسانی را تشویق می‌کند بدان آنجا حرفی است. 

میرتاج‌الدینی با تاکید بر اینکه ولایت فقیه خود یک ملاک است خاطرنشان کرد: اگر فردی در خط ولایت فقیه است و اگر مقابل رهبری ایستاد و یا از رهبری فاصله گرفت آن هم یک ملاک است برای رد آن فرد.

وی با بیان اینکه استکبار و مقابله با آن هم یک ملاک است تصریح کرد: البته مسائل و ملاک‌های انقلابی زیاد است با اینها برویم جلو کسی یک تابلو بلند کند بهتر می‌توانیم بشناسیم.


منبع :تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *