جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۷۲

ماجرای کیف میلیاردی بقایی و موی زنانه روی آن چیست؟

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۳
کد مطلب: 575920
به گفته این عضو سابق کانون جهانگردی، بقایی پس از وقوع یک سرقت از منزلش، کیف را به وی تحویل داده است و به توصیه بقایی در نهایت کیف به صندوق امانات سپرده می‌شود. اما ماجرای این کیف معروف میلیاردی چیست؟
ماجرای کیف میلیاردی بقایی و موی زنانه روی آن چیست؟
به گزارش جهان نيوز ، در هفته گذشته، برخی رسانه‌های خبری اقدام به انتشار تصاویری از محتویات کیفی نمودند که آن را متعلق به حمید بقایی معاون اجرایی دولت دهم دانستند. به دنبال انتشار این خبر، یکی از اعضای سابق هیات مدیره «کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران» در گفتگو با مشرق، اطلاعات و جزئیات بیشتری را درباره این کیف و ارتباط آن با حمید بقایی را بازگو کرد.

آنچه در ادامه می‌آید، گفتگوی مشروح «مشرق» با این عضو سابق کانون جهانگردی است که به دلیل درخواست ایشان، از انتشار نام و تصویر خودداری کرده‌ایم و هویت ایشان نزد مشرق محفوظ است.

** اخیراً یکی از رسانه‌های خبری، تصاویر مربوط به کیفی را منتشر کرده که نشان می‌دهد محتویات آن اعم از سکه، یورو، دلار، اوراق مشارکت مربوط به مسکن مهر و پارس جنوبی، کارت هدیه و یک دفترچه حساب سپرده، متعلق به آقای بقایی است. آیا شما از کم و کیف این کیف و محتویاتش اطلاعی دارید؟ البته پس از انتشار این خبر، آقای بقایی مدعی شده‌اند که این کیف متعلق به وی نیست. نظر شما چیست؟

بله. بنده هم شنیده‌ام که آقای بقایی مدعی شده‌اند این کیف متعلق به وی نیست و من هم از شنیدن این ادعای آقای بقایی متعجب شده‌ام.

** علت تعجب شما چیست؟

به نظرم در سال‌های ۸۹ یا ۹۰ بود که به منزل آقای بقایی دستبرد زدند و بعدازاین ماجرا، ایشان مرا صدا زد و گفت این کیف پیش شما به امانت باشد، من هم چند وقتی از این کیف نگه‌داری کردم تا اینکه همسرم دلهره گرفت و گفت اگر به منزل ما هم دستبرد زده بشود، چه کنیم؟!

من این مسئله را با آقای بقایی در میان گذاشتم و گفتم منزل ما هم امن نیست که ایشان گفتند یک صندوق امانات به نام خودت و شخص دیگری بازکن و کیف را در آنجا نگه‌داری کن؛ به‌نحوی‌که اگر خودت حضور نداشتی، من بتوانم از شخص دیگری این کیف را تحویل بگیرم. من هم رفتم یک صندوق امانات به نام خودم تحویل گرفتم و اعلام کردم که همسرم هم می‌تواند از این صندوق استفاده کند. شاید آقای بقایی می‌دانست که ممکن است من به دردسر بیفتم برای همین می‌گفت که نفر دومی هم باشد که بتواند سراغ صندوق امانات برود.

آقای بقایی برای اولین باری که این کیف را به من تحویل داد، یک موی بلند زنانه، به شکل جالبی روی این کیف قرار داده بود که امانت‌داری بنده را بسنجد. ماهم نمی‌دانستیم داخل کیف چه بود و بعداً متوجه شدیم؛ نمی‌دانم به من اعتماد داشت یا نداشت ولی به هر جهت می‌خواست بنده را امتحان کند. مثلاً گاهی اوقات مقداری پول به من تحویل می‌داد و می‌گفت این ۲۰۰ هزار تومان است، اما وقتی من می‌شمردم، متوجه می‌شدم که ۲۵۰ هزار تومان است و به ایشان می‌گفتم که ۵۰ هزار تومان اضافه است، به هر جهت به دنبال آزمایش من بود، من هم سرافراز بیرون آمدم. (خنده)



** کیف چه مدتی در منزل شما امانت بود و چه میزان در صندوق امانات بانک نگه داری می‌شد؟ فقط این کیف دست شما بود یا کیف‌های متعددی بود؟

دقیق به خاطر ندارم، هر زمانی که با خانواده به سفر می‌رفتند کیف را تحویل من می‌دادند و بعد از برگشت تحویل می‌گرفتند؛ از زمانی هم که کیف را در صندوق امانات گذاشتیم، خیالشان کمی راحت‌تر شد.

کیفی که بقایی به من تحویل می‌داد فقط یک کیف بود ولی دفعات متعددی رفت‌وبرگشت انجام شد، نمی‌دانم محتویات کیف هم تغییر می‌کرد یا نه؛ کیف حدودا یک ماه یا ۲۰ روز در صندوق امانات بانک بود.



** لطفا بفرمایید که چگونه با آقای بقایی آشنا شدید و وضع مالی‌ایشان چگونه بود؟

بنده از شهرداری با ایشان آشنا شدم، ایشان در شهرداری به من گفت یک نفر دیگر مثل خودت را معرفی کن و من هم یکی از دوستان رو به ایشان وصل کردم؛ بعد از شهرداری، با آقای مشایی و بقایی به میراث فرهنگی رفتیم و در میراث فرهنگی هم بنده وارد هیئت‌مدیره کانون گردشگری و اتومبیل‌رانی شدم، البته کانون ابتدا زیر نظر وزارت ارشاد بود و در زمان این آقایان، ملحق به سازمان میراث فرهنگی شد.

من در میراث فرهنگی، در قسمت پشتیبانی کار می‌کردم ولی یک روز آقای بقایی متوجه شد که من در کار ساخت‌وساز مسکن هم هستم و به من پیشنهاد همکاری و مشارکت داد؛ من هم قبول کردم، البته مشخص بود که ایشان تجربه بالایی در ساخت‌وساز به‌خصوص آپارتمان دارد، یعنی مبتدی نبود و مشخص بود که با کار ساخت‌وساز آشناست، البته همکاری ما خارج از ساعات اداری بود و کسی هم مطلع نبود؛ تصور می‌کنم فقط آقای مشایی مطلع بودند که من با بقایی در ساخت‌وساز همکاری می‌کنم.

به نظرم وضع مالی‌ آقای بقایی خوب بود، البته به من نمی‌گفت منبع مالی‌اش از کجاست. من احساس می‌کردم که او با کسی شریک است. در کار ساخت‌وساز، مشارکت عرف است که مثلاً دو یا سه نفر با همدیگر مشارکت کنند. ولی قبل از اینکه با من آشنا بشود و توی سازمان میراث فرهنگی بیاید در شهرداری بودند و با آقای ... کار ساخت‌وساز می‌کردند.

** شما چگونه با آقای بقایی در حوزه ساخت‌وساز همکاری می‌کردید؟

من بیشتر برای ایشان ملک و زمین خریداری می‌کردم، ایشان هم برای هر ساخت‌وسازی یا معامله‌ای به بنده پول می‌داد و برای اینکه حساب‌وکتاب این پول شفاف باشد، من دفترچه حسابی به نام خودم باز کردم و هر پولی که از بقایی تحویل می‌گرفتم؛ به‌حساب همان دفترچه واریز می‌کردم؛ دفترچه‌ای که تصویرش منتشر شده است، جدا از محتویات کیف است و شماره‌حساب به نام بنده بود ولی پول‌ها، همه برای آقای بقایی بود؛ من هیچ پولی در آن حساب دفترچه برای خودم ندارم.

یک زمانی آقای بقایی می‌گفتند «بانک اقتصاد نوین سود خوبی می‌دهد و وام هم می‌شود گرفت و در این بانک حساب بازکنیم»، البته الآن یادم نیست چقدر وام گرفتیم.

** شما چگونه از آقای بقایی پول تحویل می‌گرفتید و چگونه به‌حساب شما واریز می‌کردند؟

پول را ایشان نقدی می‌داد، می‌رفتم منزل ایشان و پول‌ها را توی پاکت تحویل می‌داد و من هم می‌رفتم و به‌حساب واریز می‌کردم و به آقای بقایی نشان می‌دادم که مطمئن بشوند؛ در واقع دفترچه حساب به نام من بود تا راحت بتوانم پول برداشت کنم؛ برای کارهای ساخت‌وساز آقای بقایی. تا جایی که یادم می‌آید همه‌چیز نقدی و به‌صورت دستی انجام می‌شد و به یاد ندارم بقایی پولی به حساب دفترچه واریز کرده باشد.

** معاملات آقای بقایی به نام خودشان انجام می‌گرفت؟

اصولاً به نام خودشان نبود، به نام همسرشان بود.

** به نام کدام همسرشان؟

خانم طیبه ترکستانی؛ مثلاً همین خانه رسالت که منزل خانم ترکستانی است، خودم برای ایشان خریداری کردم، البته یک‌منزل هم به نظرم به نام خود آقای بقایی بود که من فقط بازسازی‌اش کردم ولی سندش را ندیدم و نمی‌دانم به نام کیست.

یک خانه چهار طبقه دیگر به اسم همین خانم ترکستانی خریداری کردیم و بعد از فروش، در خیابان هویزه برای ایشان خانه‌ای گرفتیم.

برگردیم به ماجرای کیف؛ بعدازاینکه شما احضار شدید، آقای بقایی پیگیری نکردند که شما کجا هستید یا چه بلایی سر کیف آمده است؟

از زمانی که من دستگیر شدم آقای بقایی چندین و چند بار پیغام فرستادند و از طریق آقای باقری بن هدیه ۵۰۰ هزار تومانی فرستادند. من هم در پاسخ ایشان نوشتم که به این چیزها نیازی ندارم. برسانید به دست کسی که نیازمند است.

بقایی از طریق آشناها گفته بود که به فلانی بگویید، بیاید که به او پست بدهیم و ... من هم گفتم پست نمی‌خواهم. فکر کنم آقای بقایی دنبال این بود که بداند چه اتفاقاتی در این مدت برای من افتاده و چه کرده‌ام، دلش برای من نسوخته بود، به دنبال اطلاعات بود.

البته می دانم که بقایی از طریق یکی از وکلای کانون گردشگری، نامه‌ای برای پس گرفتن کیف به قوه قضائیه ارسال کرده بود.

** اصلاً سراغ شما نیامد که کیف را به من برگردانید؟

از طریق بعضی از وکلا و دوستان به او پیغام دادم من هر آنچه حقیقت بوده را گفتم؛ کیفتان را هم اگر بخواهید باید بروید از قوه قضائیه بگیرید، البته آقای بقایی پیگیر بودند که بنده بروم شکایت کنم و کیف را تحویل بگیرم و من هم‌چنین اقدامی انجام ندادم.

** شما فکر می‌کردید درون این کیف به این میزان پول و ارز و سکه و اوراق باشد؟

به والله من تصور نمی‌کردم داخل کیف این میزان پول باشد. من فکر می‌کردم اسناد و مدارک خاصی است که ایشان درون کیف قرارداده تا به دست کسی نیفتد. عقلانی نیست این میزان پول درون یک کیف باشد. نمی‌دانم این پول از کجا آمده و برای چه منظور بوده، ولی می‌دانم قراردادن این میزان پول درون یک کیف حماقت است.

وقتی بازپرس جلوی من کیف را باز کرد، من داشتم سکته می‌کردم. جعبه‌ای درون کیف بود که یکی گفت جعبه اسلحه کلت است. تا این را گفت، من خودم را باختم ولی جعبه که باز شد، دیدم بیشتر از ۱۰۰ عدد سکه طلا درون جعبه بود، اگر اسلحه درون کیف بود که من بیچاره شده بودم.

** این پول‌ها از کجا آمده بود؟

نمی‌دانم (خنده) شما خودتان حدس بزنید منشأ این پول کجاست (خنده)؛ ولی گاهی اوقات بقایی می‌گفت از مهدی جهانگیری وام گرفته‌ام.

** اینکه آقای بقایی این پول را در حساب خودش و به نام خودش سرمایه‌گذاری نکرده است، به نظر شما محل ایراد و شک نیست؟

می‌توانست پول را در حساب خودش بگذارد. اینکه در حساب خودش نگذاشته کار درستی است.

شما وقتی یک پولی دارید نباید همه پول در یک حساب باشد؛ بازرگانان و تاجران می‌گویند تخم‌مرغ‌هایت را در یک سبد نچین، ولی به نظرم نگه‌داشتن این حجم پول و اوراق در این کیف‌دستی محل تأمل است.

** به نظر شما کسی که کارمند دولت است، از حقوق دولتی می‌تواند این حجم پول و سرمایه را به دست آورده باشد؟

همه می‌دانند که نه. نمی‌شود با حقوق دولتی این پول را به دست آورد، شاید منشأ دیگری دارد.

** در آن فاصله زمانی که شما با آقای بقایی در حوزه ساخت‌وساز همکاری می‌کردید، حدس می‌زنید چقدر سود به دست آورده باشند؟

من نمی‌دانم. من نمی‌توانم بگویم این پول برای چی بوده و چگونه بوده و حتی محتویات داخل کیف را هم نمی‌دانستم، اگر می‌دانستم قبول نمی‌کردم. چون به ضرس قاطع می‌گویم اگر من می‌دانستم دو میلیارد پول داخل کیف است، به آن دست نمی‌زدم، نه اینکه بنده ترسیده باشم، می‌ترسیدم این کیف را از من بدزدند. چنین کیفی را جابجا کردن بی عقلی است.

** شما چگونه به آقای بقایی اعتماد کردید و یک کیفی از ایشان تحویل گرفتید که نمی‌دانستید درون این کیف چیست؟ اگر درون کیف اشیا ممنوعه بود، چه می‌کردید؟

ببینید، من به‌واسطه جایگاه بقایی این اقدام را کردم؛ بقایی و مشایی کم کسی که نبودند، عضو گروه منافقین هم که نبودند. قطعاً این افراد را همین مسوولان امنیتی تائید کردند که در کنار آقای احمدی‌نژاد حضور داشتند. آقای بقایی هم رئیس من بود و من در آن زمان به ایشان اعتماد داشتم، ولی آیا الآن هم این کار را انجام می‌دهم؟ خیر، دیگر انجام نمی‌دهم، چون تجربه کسب کردم و به‌واسطه همین بی‌تجربگی در هچل افتادم و اگر همین الآن بقایی دوباره معاون اول یا معاون رئیس‌جمهور یا هر شخص دیگری هم شود، دیگر قبول نمی‌کنم که کیفی به این شکل به امانت بگیرم.

** آقای بقایی صراحتاً اعلام کرده این کیف برای من نیست، شما اعلام می‌کنید کیف برای بقایی است، این تناقض را چگونه توجیه می‌کنید؟

آقای بقایی دارد شوخی سیاسی می‌کند وگرنه آقای بقایی بیاید روبه‌روی من بایستد و در چشمان من نگاه کند و بگوید این کیف برای من نیست تا من تکلیف خودم را بدانم، ولی الآن می‌دانم که بقایی به دنبال شوخی سیاسی است وگرنه بقایی در آن زمان از من مذهبی‌تر بود و به نظرم می‌آید که نماز هم می‌خواند، بعید است که هم‌چین دروغ‌هایی بگوید.

از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید از شما ممنونم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قصه حسین کرد شبستری تعریف کرده! مثنوی هم علیه بقایی بسرایید، حق با اوست که خلاصه میگه دادگاهم را علنی کنید
Iran, Islamic Republic of
البته این که کسی ادعا کنه دادگاهم را علنی برگزار کنید دلیل بر حقانیت او نمیشود. اما در مورد این مصاحبه که مشرق منتشر کرده سوال این است که چرا نام این فرد آورده نشده ؟! بقایی که او را میشناسد، دستگاه قضا هم او را میشناسد ! پس چه دلیلی دارد نامش را مخفی نگه دارد ؟! اگر چنین شخصی وجود خارجی دارد پس با بقایی مراوده داشته (طبق محتوای مصاحبه) و الآن بقایی میداند چه کسی این مصاحبه را علیه او انجام داده! پس عدم انتشار نام او وجهی ندارد ...
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اگر اینها قصه هست پس صاحب کیف چه کسی هست اگر مال این مرده مگر دیونه شده بگه اینقدر پول مال من نیس.
میگن قدیم یه پدری بچه اش را زوری فرستاد دنبال کار این پسره از مادرش پول گرفت که شبه بده به پدر بگه اینم مزد کارم شب که پدر اومد گفت پسر کارکردی گفت آره این مزدم پدر گرفت انداخت تنور پسره گقت عیبی نداره فردا هم همین مسله تکرار شد بعداز چن روز مادر گفت من دیگه پول ندارم خودت برو کار کن رفت دنبال کار با زور نصف این پول را در اورد وقتی شب پدر اومد خونه پول را گرفت انداخت تنور پسره با سر رفت تنور پول را در اورد پدر گفت آهان این پول را خودت کارکردی .
الان هم کار بقایی خودش کار کرده بود به این راحتی از خیر پول نمی گذشت
Iran, Islamic Republic of
عزیزم میتونست زیر خاک یه جایی دفن کنه
آدم خلاف خر نیست دست کسی مدرک بده
Iran, Islamic Republic of
مثبت به اصغر اشتباه بود
Iran, Islamic Republic of
مردی حذف نکن
پس ربطی به کیف معاون معزول ساس ندارد؟
Iran, Islamic Republic of
کدام ادم عاقلی این داستانسرایی را باور می کند .کدام قاضی عادلی این حرف ها را به عنوان سند محکمه پسند قبول می کند . فیلمی از فاضل لاریجانی در مجلس پخش شد قوه قضاییه اون رو به عنوان دسیسه و پرونده سازی قلمداد کرد و موضوع را قابل پیگیری نمی دانست اما اکنون حرف های بی اساس یک نفر را که هیچ دلیلی برای اثبات اونها ندارد به عنوان سند جرم بقایی قبول می کند.
Iran, Islamic Republic of
مشرق دروغگوست شما هم باورکردین
سرور
Iran, Islamic Republic of
حتما فردا هم نوبت مصاحبه مغرب نیوز با خرزوخان در مورد سایر فسادهای باند مخوف! احمدی نژاد است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
استغفرالله.نعوذ باالله.مگه احمدی نژاد خطا هم می کنه.کلا وحاشا.همه ی خطاها مال بقیه است.احمدی وبقایی ومشایی به درجه ی عصمت رسیدن از دید شما ظاهرا.همه خطا می کنند جز احمدی نژاد وجریان انحرافی!
United States
ناشناس جان شما که همه اشتباهات دولت روحانی رو هم پای احمدی نژاد مینویسید یه کم منصف باشید حداقل اشتباه برادر روحانی رو پای روحانی بنویسید و اشتباه برادر جهانگیری رو پای جهانگیری خوبه احمدی نژاد هر چی بود بستگان درجه یکش دیگه دزد و مفسد نبودن
Iran, Islamic Republic of
برای همين بود که مرحوم حاج داوود زد توی گوش مشايی و با برادرش حسابش را جدا کرد و از او همواره انتقاد می کرد تا به لقاء خدا رسيد.
بله، فاميل های احمدی نژاد دچار فسادی نشدند بلکه دوستان عزيزش مثل بقايی و رحيمی و موسوی و ... اهل فساد بودند
M.sh
Iran, Islamic Republic of
اشتباها منفی دادم
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
از خدا شرم کنید،این چرت وپرت چیه تحویل مردم میدین؟ به خدا زشته دست به هر تهمتی میزنید،از کارهای بعضی به خدا پناه میبرم که حاضرن آخرت خودشان را فدا دنیای اشخاص کنن .
اصغر
Iran, Islamic Republic of
اگر ثابت شد واقعیت داره حاضری یه کمی شرم کنی و توبه کنی؟!
Iran, Islamic Republic of
اینهمه غیر واقعی گفتند یک با تو شرم کردی؟؟؟؟ توبه ات که معلومه!!!!
Iran, Islamic Republic of
براساس تفسیر آیه ۶سوره حجرات خبر انسان مومن و با تقوا قابل ترتیب اثر است نه فاسق
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ
ای مؤمنان، هر گاه فاسقی خبری برای شما آورد تحقیق کنید، مبادا از روی نادانی به قومی رنجی رسانید و سخت از کار خود پشیمان گردید.
اصغر
Iran, Islamic Republic of
...
اصغر
Iran, Islamic Republic of
من یه سوال دارم اونهایی که این ماجرا را قبول ندارن بگن الان این کیفی که در دست قوه قضاییه هست مال کی هست از داخل کیف هم دفترچه این آقا پیدا شده اینم میگه مال بقایی هست.
Iran, Islamic Republic of
کیف انگلیسی!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
شاید ماله یه دختره باشه
کارناشناس
Iran, Islamic Republic of
دادگاه را علنی برگزار کنید تا خود بقایی بگوید کیف مال کیست و ارتباطش با ایشان چه بوده؟
دیگر آسمون ریسمون بافتن و تهمت زدن و پشت سر فردی که ناتوان از دفاع از خود است داستانسرایی کردن ندارد؛ اصغر جان!!
حق پرست
Canada
به احمدی نژاد رای ندادم ولی الان که همه سایتهای چپ و راست به ایشون و اطرافیانش فحش میدن و نظرات دیگران را خفه میکنن، فهمیدم که حرف این گروه در مورد باندهای ثروت و قدرت راست است. خیلی خیلی هم راست است!!

گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند. جرمش این بود که اسرار هویدا می‌کرد.
Iran, Islamic Republic of
بن هدیه 500 هزارتومانی در دوره احمدی نژاد مگه بانکی داریم که کارت هدیه 500 هزار تومنی میداده؟
یک چی بگید بگنجه
Iran, Islamic Republic of
ازاین کیف ها بسیار است حساب تاراج اموال مردم از کیف ها بدر است این کیف انعام به آقا بوده است
محمد
Iran, Islamic Republic of
قشنگ تابلوئه یه سری اجیر شده حمله کردن به جهان نیوز و با غلتک هر کس یا هر خبری رو که بر علیه احمدینژاد و بقایی باشن رو له میکنن. ولی الحمدلله هر روز داره این فرد بیشتر خودش رو نشون میده...
Iran, Islamic Republic of
اخه قشنگ! مملکتی که فوتبالیساش فصلی دو سه میلیارد میگیره خنده داره که بخان با همین مقدار بقایی را متهم کنن چون از این بیشتر نمیشه تو کیف جا کرد
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت زدم
چون خودم یکی از همون غلتکهام ولی اجیرنیستم،بصیرم!
کارنشناس
Iran, Islamic Republic of
ما اجیر شده!!! ما بدبخت ! ما نظر بمزد اما جنابتان که همیشه محق و آزاده اید بگویید چراسر دست گیرنده ارزش های انقلابی را بفرمان شیمون پرز تهمت میزنید؟
فریاد
Germany
اولا
دو سه صحنه الکی و داستان ملیجک و پروانه و این حرفها و کیف اتمی و مدارک ممنوعه و اینها را ملت از برن. محاکمه علنی عادلانه
دوما
محاکمه علنی و عادلانه
سوما
دادگاه عادلانه و علنی
چهارما
دادگاه علنی عادلانه
پنجما
دادگاه عادلانه علنی
شیشما
افتاد
Iran, Islamic Republic of
چی افتاد ؟
کسی افتاد ؟
آیا کسی از اصل افتاده است ؟
Iran, Islamic Republic of
مگه کسی و یا چیزی جز منافع باندی تان هم برای شما اصله؟
نگران نباشید جهان زاکانی هنوز نیوفتاده!! البته هنوز!
Iran, Islamic Republic of
این روزها آدم چیزهایی میشنود که نه میتواند تایید کند و نه میتواند رد کند. گوبلز آدم تبلیغاتی هیتلر میگفت دروغ هر چه بزرگتر باشد باور کردن آن برای مردم ساده آسان تر است.
الان داستانی گفته میشود از شخص مجهول الهویه ایی که مثل داستانهای جمیزباند است.
و شخصی به اسم بقایی وجود دارد که این داستان به او نسبت داده میشود که علی الظاهر در دادگاه محاکمه و محکوم شده است.
الان چی درسته و چی غلط ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
دادکاه محرمانه
برجام محرمانه
قرارداد خرید هواپیما محرمانه
قرارداد پژو محرمانه
قراردادهای نفتی محرمانه
همه چیز محرمانه است.

بیچاره مردم که نامحرمند و از همه چیز بی خبر.

آیا واقعا دانستن حق مردم است ؟ !!!!!!!!!! خخخخخ
حسین
Iran, Islamic Republic of
بنده اکنون اعتقادی به جناب احمدی نژاد و...ندارم ولی انتشار این مطالب که در دادگاهی اثبات نشده است فکر کنم اشکال داشته باشد مانند همان کاری که خود آقای احمدی نژاد در مجلس کرد. اگر آقای بقایی کار ساختمانی می کرده است (صرف نظر از این که در زمان داشتن مسوولیتش این کار درست بوده یا نبوده) این مقدار سکه و پول چیز زیادی نیست. مثلا دو میلیارد تومان یا 100 سکه به قیمت آن زمان برای یک فرد بساز و بفروش مبلغی طبیعیست. اما اگر حالا مالکیت آن ها را انکار کند باید دادگاه رسیدگی کند. به هر حال آبروی افراد را بدون وجه شرعی نباید برد چون بعدا سر خودمان خواهد آمد. نباید اگر با کسی حالا دشمنیم هر چه خواستیم بگوییم. انصاف را رعایت کنیم.
Iran, Islamic Republic of
با حفظ احترام به نظر شما، اما باید گفت آیا کسی را که بخاطر اهداف خودش در حال بازی با آبروی نظام و کشور است نباید بین مردم معرفی کرد تا جلوی فریب عده گرفته شود آیا آبروی یک انقلاب و نظام اسلامی مهم است یا افراد. آنچه مهم است رعای عدالت و پرهیز از بیان اطلاعات کذب است اما بیان اطلاعات درست و روشنگرانه به شرط عدم خدشه به امنیت کشور ایرادی نخواهد داشت.
Iran, Islamic Republic of
به نظر شما هدف وسیله رو توجیه می کنه؟ یعنی می توانیم هر اتهام اثبات نشده ای رو به هر کسی که دلمون خواست نسبت بدهیم؟
Canada
دشمنان بقایی و احمدی نژاد هم نباید چنین خزعبلاتی را بپذیرند. از زمانی که آقای اژه ای گفت دستخط و رضایتنامه امضا شده مهندس بقایی موجود است که خودش میخواسته در انفرادی ( که مثل سوئیت هفت ستاره است) بماند، ملت همه چیز را فهمیدند.

مهندس بقایی بارها خواهان منتشر شدن این دستخط و حتی تمامی پرونده اش شده و درخواست دادگاه علنی کرده است.

Iran, Islamic Republic of
وقتی قرار است یه نفر رو به ... دهید چه با هم متحد میشید!!! غافل از اینکه راهش رو بلد نیستید دوره این دغل بازی ها تمام شده اگه وجود دارید دادگاه علنی برای مردم بذارید اونوقت مشخص می شود که حق با کیست؟!!! بدبختی سندسازی هم بلد نیستید
موسوی اصفهان
Iran, Islamic Republic of
خجالت بکشید مگه عصر حجر بوده هزار و یک راه برا اختلاس و رمز گذاری پول و کیفهای ضد سرقت با قفلهای رمز دار و مقاوم در برابر حرارت وجود داره بعد بقایی با یک موی زنانه بلند !!!!!!
خر پخته تو دیگ هم خندش میگیره
مردم را هر تصرف کردید
Iran, Islamic Republic of
چقدر راحت تهمت میزنید!
مردم مومن ومذهبی چرا باید به شما رای بدهند وقتی بخاطر منافعتان هتک حیثیت افرا بی گناه میکنید؟!
Iran, Islamic Republic of
من از این گفتگو چنین استنباط می کنم که این آقا یک طرفه رفته اند!
ایشان تا وقتی که از بقایی نان در روغن داشت، دنبالش میرفت! و اگر این اتفاقات نیفتاده بود همچنان دنباله روی ادامه داشت ولی حالا که به مشکل خورده اینگونه همه جزئیات را (فارغ از درستی یا نادرستی اش) در اختیار روزنامه می گذارد!!

بنظرم باید اینقدر انسان وجدان و ثبات روحی داشته باشد که بداند به یک روزنامه فضول! چه بگوید و چه نگوید!

وقتی فکرشو می کنم که این آقا سالها به واسطه ارتباط با بقایی ساخته و فورخته و پول به جیب زده درحالی که جوانان زیادی بیکار و بی پارتی روزگار سختی داشته اند، واقعا تاسف می خورم....
حیدری
Iran, Islamic Republic of
برادران رسانه ای!
شما هنوز متوجه نشدین که با این خبرسازیها علیه احمدی نژاد دارین خودتون را سبک می کنین؟
عزیزم اگر می خواهید کسی را خراب کنین باید حرفه ای عمل کنین
نه اینطور ناشیانه و ضایع
Canada
فيلم جنايى پليسى زياد نبين ببم جان
عموپورنگ و خاله شادونه ببين مراقب ماشين لباسشويى هم باش!!
اگر قوه قضاییه عدالت دارد بابت همین اکاذیب جهان نیوز باید محاکمه بشه .مهمترین اشکال احمدی نژاد این بود که سهم چپ و راست را نداد
Iran, Islamic Republic of
اون احمدی نژاد که میگید مرد و تمام شد این احمدی نژادی که می بینید خودش بدتر است چپ و راست است و برای نفع خودش در حال همکاری با هر چپ و راستی است.
Iran, Islamic Republic of
امان از فتنه جریان انحرافی ،ساکتین وفتنه گران سال 88و منافقین درلباس دین نشسته برکرسی و عوام فریبی شان که هم در پس پرده برضد اسلام و انقلاب و رهبریند
Iran, Islamic Republic of
نزدیک سالگرد خفه شدن فتنه است با این بازیها دارن اذهان عمومی را منحرف می کنند شما هم باور کنید!!!!!!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
یعنی کدام عاقل دو میلیارد پول و 300 تا 400 سکه را به کسی می سپارد و 5 سال دنبالش نمی رود
2 میلیارد پول است و 300 سکه هم حد اقلش 300 میلیون
این شخص خیلی قابل اعتما د بوده که همچین پولی بدون حتی گرفتن یک رسید معمولی پیشش بگذارند
بلاخره یک همچین کیفی هر ادم کودنی هم که باشد یک سرکی به ان می کشد ببیند چی توش هست
بعد تازه اونم بد ه صندوق امانات
و خودش و زنش کلید دارش باشند
و تو این 4 پنج سال اصلا از اون همه پول سوال نکنه
عجب نا قلا ییی هست این بقاییی
واستاده تا ابا از اسیاب بیافته بعد بره سر وقت پولا
دزدای حرفه ای هم این روشها رو بلد نیستند
جمع کنید این مزخرفات رو آقا یان
این همه پول و سکه اگر بر فرض دست بقایی بوده بلاخره مشخص هست از چه حساب و چگونه برداشته شده است یعنی دو میلیارد پول قلمبه از هیچ حساب بانکی برداشت نشده اینها که سند بانکی و ذی حسابی و... همه چیز رو دارند پس چرا داستانسرایی می کنند
مثلا سند پرداخت 16 میلیارد به دانشگاه رو سه سوته رو کردند و همه جا پخش شد بدون اینکه محاکمه ای صورت بگیرد یعنی این دو میلیارد تومان هیچی سند نداره و حالا این داستانها حتما حالا همه مومن شدند و نمی خواهن ابروی مسلمانی بریزد احیانا"
Iran, Islamic Republic of
عزیزم ما هم همون میگیم بقایی فرد عاقلی نیس . این کیف با این محتوا پیدا شده داخلش حساب دفترچه این آقا وجودداره میگه کیف مال من نیس فلا آقا به من سپرده
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
این اظهارات مرا یاد سریال کیمیا و سناریو فرار آن ساواکی انداخت!
یادتان هست که چطور پدر کیمیا را تست کرد آن کیف چرمی دستی را بهش برساند و بعد از کلی ماجرا، وقتی بدستش رساند، بهش گفت توی آن را دیدی و او گفت نه.
بعد از جلب اعتماد سرهنگ ساواکی به فرخ، محموله پول ، اسناد و طلا را در ماشین جاسازی کردند تا برساند خرمشهر و ادامه ماجرا!
دقیقا مبتنی بر همان سریال البته تا قبل جنگ تحمیلی!
امیدورایم این سناریو ساختگی نوید بخش جنگ تحمیلی علیه کشور نشود!(هه هه هه)
چند نکته دیگه:
می گوید"آقای بقایی برای اولین باری که این کیف را به من تحویل داد، یک موی بلند زنانه، به شکل جالبی روی این کیف قرار داده بود که امانت‌داری بنده را بسنجد".
"شماره‌حساب به نام بنده بود ولی پول‌ها، همه برای آقای بقایی بود؛ من هیچ پولی در آن حساب دفترچه برای خودم ندارم."
"می‌توانست پول را در حساب خودش بگذارد. اینکه در حساب خودش نگذاشته کار درستی است."
1- کسی که بادیدن یک مو و پیچش آن میتواند تشخیص دهد موی زنانه است(شاید هم موی سر آقای کلهر مشاور رسانه ای ریئس جمهور بوده !)! پس حتما میدانسته توی کیفی که در و پیکر هم نداشته چی هست یا نیست!
از طرفی از روی وزنش می شد فهمید چیزی هست یا نیست! حتی از روی تکان دادنش هم میشد فهمید ! شایدم جرینگ جرینگ سکه ها مقدور نبوده! البته مستحضرید 100 عدد سکه بسته بندی با اون همه پول و دفترچه جا نمیشده لاجرم باید سکه های فله ای بوده باشند!
از طرفی الان چیزی حدود چند میلیون نفر شهروند وجود دارد که حسابهای بانکی دارند، با استدلال ایشان، پولهای موجود در حسابهای ایشان متعلق به افتتاح کننده نیست! لطفا قوه قضائیه کمی از این پولهای بلاصاحب را به ما مستضعفان بدهد!
بعد در تناقضی آشکار می گوید، آقای بقایی کاردرستی کرده که در حساب خودش نگذاشته!
تناقضات در کلام و استدلال ها و سناریوی خواسته شده برای بیان، نشان از فضاحت موضوع و احراز پرونده سازی دارد.
این فرد اذعان دارد بازداشت بوده، همانطور که اقای بقایی 7 ماه انفرادی بوده است!
وقتی آقای بقایی (بنابر اظهارات رسمی خود)را تحت فشار گذاشته اند برای اعلام جرم و اعتراف علیه رئیس جمهور دکتر احمدی نژاد، آیا این فرد نمیتواند بدتر از او تحت فشار بوده باشد؟!
به نظر اتهام زنندگان دستشان بشدت خالی است و ممکن است هر عابر پیاده ای را برای اعتراف و سناریو خوانی دعوت کنند!
جالبتر آنکه مهدی جهانگیری را هم مرتبط با آقای بقایی کرده و به نوعی خبر از آینده ای است که قرار است احتمالا مهدی جهانگیری برادر معاون اول رئیس جمهور هم وارد فاز تکمیل پرونده علیه آقای بقایی شود!
و احتمالا او هم بگوید که حسابهای بانکی و منابع مالی و منزل و .... به اسم من هست، اما مال آقای بقایی است!!!
خب با این اوصاف و از طرفی پاسخ قاطع آقای بقایی به لاریجانی و تکذیب تعلق کیف مذکور به ایشان، پیشنهاد می کنیم آقای بقایی هم با استدلال ایشان بفرماید که کیف متعلق به آقای صادق لاریجانی است که در فلان مکان، حضوری و با لباس مبدل و شبانه تحویل او داده است!
منتظر سناریو و اعترافات بازداشتی های انفرادی بعدی هستیم!
سریال پلیسی- قضایی جالبی برای افکار عمومی شده است!
البته کارگردانانش بنظر مبتدی اند!
بهتر است از سریالهای خارجی ، الهام بگیرند که تا بحال صدا و سیما پخش نکرده نه از سریال کیمیا! که ملت همه می شناسند!
Iran, Islamic Republic of
ارجاع به مشاوره!!!
حسن
Iran, Islamic Republic of
عالی بود دمت گرم .
Iran, Islamic Republic of
کیف مال دوستانیست که به بقایی بستند
Iran, Islamic Republic of
انقدر تخیلی بود که ترجیح دادم از نصفه هاش به بعد نخونم
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
کار خوب و عاقلانه رو شما کردی...
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
در جامعه و حکومت اسلامی
اشاعه ی چنین تهمت های زنجیره ای
توسط رسانه ها با هماهنگی مسئولین به ظاهر اسلامی
خجالت آوره...
حقیقت یاب
Iran, Islamic Republic of
مدیریت جهان نیوز که مشخصه دست کیه!!
مشخص هم هست که از کجا تغذیه میشه!
حمید بقایی هم که دعواش با اون نهاد انقلابی مشخصه!!!
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
من دیگه حرفی برا گفتن ندارم!!!
Iran, Islamic Republic of
واقعا خود نویسنده از این چرت وپرتایی که نوشته خندش نمیگییره.دوست عزیز خجالت بکش
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم فقط با رییس صنف کیف قاپهای بی آر تی راجع به احمدی نژاد و مشایی و بقایی مصاحبه نکرده اید. لطف آن را هم انجام دهید که تمام دلایل محکمه پسند تکمیل بشه.
موی زنانه!
تحویل کیف حاوی میلیاردها به راننده
و بقیه ...و شعرها
Iran, Islamic Republic of
قطعا جناب آقای بقایی مقصر است چرا که با موجود عقب افتاده محجوری که معامله با او باطل است انجام داده. مردک میگوید: چون در کار ساخت وساز بودم بقایی با من شریک شد، اما نه میداند چقدر پول گرفته، نه میداند چقدر سود برده، قطعا معامله با چنین موجودِ عاطل و نادان باطل است.
Iran, Islamic Republic of
من يقين دارم از بركات حركات و سكنات جناب آقاي محمود احمدي نژاد است كه عره و عوره و شمسي كوره يادشان افتاده يكي بعد از ديگري به بازديد زندانها بروند تا از فضائح بازديد فرمايند، ولو اينكه شما از پيامم حذفش كنيد.
حسن
Iran, Islamic Republic of
فکر می کنم در مورد یک متن بی اعتبار از یک شخص مجهول الهویه در خصوص یک شخص مغضوب همه چیز روشن و دیگر احتیاج به هیچ اظهار نظری نیست !!!!
در این مطلب جای هرکول پوارو خالیه !!!!! البته اون انصافا مرد بود و عادل !!!!
Iran, Islamic Republic of
کیف انگلیسی !
Iran, Islamic Republic of
پرونده سازی اونم از مدل تخیلی و چرت و پرت...جمع کنید بابا
Romania
احمدی نژاد روزی گفت بزار یه عده هم از راه فحش دادن به ما ارتزاق کنند نمونه اش هم جهان نیوز حالا بگو عکس احمدی نژاد تو این خبر چه کاره است!!!!
Iran, Islamic Republic of
کسی این اتهامات !رو قبول نمیکنه.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
میگم جهان جان این احمدی نژاد هر چی که نداشته باشه خوب نونی واسه شما داره ها خوب لا اقل با اخباراش به تنهایی سایت جهان و سر پا نگهداشته تا شما بیکار نباشین
Iran, Islamic Republic of
گزارش جهان نيوز، آیت‌الله جوادی آملی در درس تفسیر هفته گذشته خود که با اشاره به واژه قرآنی «مرجفون» در آیه 60 سوره احزاب فرمودند: «مرجف به کسی گفته می‌شود که اخبار کذب و بی پایه و اساس در جامعه پخش می‌کند. مرجفون به دنبال پخش اراجیف در جامعه هستند و "آمدنیوز" یک نمونه از مرجفون هست»،
حسن
Iran, Islamic Republic of
میگم جریان موی زنه چی بود یعنی میشه ادم موی ناموسش روبده دست کسی!
سپهر
Germany
چه داستان آبکی بافته است
با این بیان ساده لوحانه معلوم شد ماجرا دروغ است حتی دفترچه حساب بانک نیز بنام بقایی نیست و اینکه تاکید می کند حتی یک ریال بحساب نریخته و همه اش پول نقد بوده دلیل اضافی بر داستانسرایی ست