پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان:

نصب گنبد جدید حرم سیدالشهدا(ع) تاپایان‌ شهریور

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 575823
جانشین ستاد بازسازی عتبات کرمان با اشاره به اینکه تاکنون ۱۰هزار خشت طلای گنبد حضرت اباعبدالله(ع) از ۱۳ هزار خشت خریداری شده است گفت: ساخت گنبد حرم اباعبدالله‌(ع) به مرحله جدیدی رسیده و تا پایان شهریورماه سال آینده آماده نصب بر روی گنبد فعلی است.
نصب گنبد جدید حرم سیدالشهدا(ع) تاپایان‌ شهریور
به گزارش جهان نيوز، عبدالحسین رحیمی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه عملیات ساخت گنبد شریف حرم مطهر حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که در شهر کرمان در دست احداث است اظهار داشت: ساخت گنبد حرم اباعبدالله‌(ع) به مرحله جدیدی رسیده و امیدواریم تا پایان شهریورماه سال آینده آماده نصب بر روی گنبد فعلی باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی لاغرسازی و مقاوم‌سازی چهارمین ستون از ستون‌های اصلی اطراف ضریح مطهر امام حسین(ع) و ترمیم و نوسازی دیوارها و سقف گنبدخانه نیز هم اکنون توسط مهندسین و کارگران مخلص کرمانی در دست اقدام است گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به ظرافت و حساسیت کار، این پروژه عظیم و ماندگار نیز هم‌زمان با ساخت گنبد در کرمان و حتی زودتر به پایان برسد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان با بیان اینکه تاکنون قریب 10 هزار خشت از مجموع 13 هزار خشت طلای مورد نیاز گنبد شریف حرم مطهر حضرت اباعبدالله(ع) توسط خیرین و متبرعین سراسر کشور و بویژه مردم استان کرمان خریداری شده تصریح کرد: امیدواریم با مشارکت هرچه بیشتر مردم در انجام این اقدامات ارزشمند تسریع به عمل آید.

وی با بیان اینکه برای تامین طلای هر خشت تقریباً 23 گرم طلا باعیار24 منظور شده که این میزان طلا از ابتدا معادل 21 میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده که این مبلغ تا کنون ثابت بوده و افزایشی نداشته است، افزود: متقاضیان می‌توانند با ارائه فیش واریزی خود به واحد نذورات ستاد استان واقع در میدان شورا، روبه‌روی حسینیه ثارالله،  جنب سینما شهر تماشا، به نام خود یا به نام هر یک از بستگان در قید حیات یا درگذشته خود، سند ویژه دریافت نمایند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تصریح کرد: کار مهندسان و کارگران این ستاد در حرم مطهر امامین جوادین(ع) در کاظمین و حرم مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرا هم آغاز شده است.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خبر نصب گنبد جدید را خواسته یا ناخواسته ذیل خبر کپرنشینی زلزله زدگان زده اید و اینگونه ناخواسته القای اشتباه بودن دومی را نموده اید که مثلا عده ای در کپر هستند و انوقت دارند گنبد جدید نصب میکنند!!
لطفا اصلاح کنید و از این بهبعد دقت بیشتری مبذول فرمایید