کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مستند «شیخ زکزاکی» آماده پخش شد

3 دی 1396 ساعت 12:14

هزمان با سومین سال دستگیری شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه، مستند «ابراهیم» به کارگردانی وجیه‌اله شیرمحمدی آماده پخش شد.


به گزارش جهان نیوز، مستند «ابراهیم» به نویسندگی و کارگردانی وجیه‌اله شیرمحمدی روایتی از زندگی رهبر شیعیان نیجریه، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی است. شیخ زکزاکی در دسامبر ۲۰۱۵ در حمله وحشیانه ارتش نیجریه به منزلش و حسینیه، زخمی، دستگیر و روانه زندان شد. اکنون دستگیری این روحانی ۶۴ ساله وارد سومین سال خود شده و خبرها حاکی از وخامت اوضاع او در زندان است.

شیرمحمدی درباره این مستند گفت: مستند «ابراهیم» با تصاویر و مصاحبه‌ای اختصاصی از شیخ زکزاکی در شهریور ماه سال ۱۳۹۴ شروع شد. در این فیلم سعی شده است روایتی از فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و مذهبی رهبر شیعیان نیجریه ارایه شود تا مخاطب را به تدریج با این شخصیت برجسته آشنا کند.

وی ادامه داد: در گام‌های نخست مستند قرار بود سفری به نیجریه داشته باشیم و فعالیت‌های محلی شیخ زکزاکی را به تصویر بکشیم، اما متاسفانه با اتفاقی که در ۲۲ آذر ۱۳۹۴ در نیجریه رخ داد، جمعی از یاران شیخ زکزاکی شهید شدند و خود شیخ زخمی و زندانی شد، از همراه شدن با ایشان بازماندیم.

پس از تشکیل کمپین «فری زکزاکی»‌، مدتی هم  به امید آزادی شیخ از بند اسارت روند تولید را متوقف کردیم اما متاسفانه اکنون دستگیری ایشان وارد سومین سال خود شده است. بنابراین با تدابیر اندیشیده شده، مستند ۸۰ دقیقه‌ای «ابراهیم»‌ را با بیش از ۸۰ ساعت فیلم خامی که در اختیار داشتیم، به پایان رساندیم.
شیرمحمدی گفت: حضور شیخ زکزاکی در فیلم و شنیدن حرف‌های ایشان از زبان خودشان به جذابیت این مستند افزوده است؛ مخصوصاً که این مصاحبه سه ماه قبل از دستگیری شیخ انجام شده و آخرین تصاویر رسمی و اختصاصی از ایشان پیش از زندان است.

کارگردان «ابراهیم» در پایان ضمن ابراز امیدواری برای آزادی هرچه سریع‌تر رهبر شیعیان نیجریه خاطرنشان کرد: این مستند حاصل ۶ ماه تلاش استودیو نقش رویای بهشت است. امیدواریم مخاطبان در این فیلم با زوایای مختلف و جدیدی از زندگانی شیخ ابراهیم زکزاکی آشنا شوند.

محسن زین‌العابدینی تهیه‌کننده، سیدفرهاد نجفی‌فرد تدوینگر، سیدعلی حسینی‌زاد و صادق میلانی تصویربردار، حسین آدشیرینی صدابردار، محمود مروتی مشاور کارگردان و محمد کلهر به عنوان مشاور رسانه‌ای از دیگر عوامل مستند «ابراهیم» هستند.

منبع:مشرق


کد مطلب: 575794

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/575794/مستند-شیخ-زکزاکی-آماده-پخش

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com