جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آنچه که بدتر از بدحجابی است!

يکشنبه ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 575788
حجت‌الاسلام و المسلمین پناهیان گفت: بعضی‌ها شاید خودشان هم این‌قدر نخواهند بدحجابی کنند، ولی وقتی یک موجی در جامعه ایجاد می‌شود افراد نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند.
آنچه که بدتر از بدحجابی است!
به گزارش جهان نيوز، گزیده‌ای از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا پناهیان در خصوص فرهنگ حجاب و بدحجابی را در ادامه می‌خوانید:
 
آنچه که بدتر از بدحجابی است؛ مسابقه‌ای است که برای بدحجابی رواج پیدا می‌کند. بعضی‌ها شاید خودشان هم این‌قدر نخواهند بدحجابی کنند، ولی وقتی یک موجی در جامعه ایجاد می‌شود، مانند یک مد که رواج پیدا می‌کند، افراد نمی‌توانند خودشان را کنترل کنند، دچار جوّ می‌شوند و موج آنها را می‌برد.
 
اگر کسی بدحجاب بود آنقدر بد نیست که بعضی‌ها مسابقه برای بدحجابی را در جامعه رواج می‌دهند. اگر چه بدحجابی خودش به رواج بدحجابی کمک می‌کند، اما نقش مؤثر رسانه‌های مُبلّغ و مروّج بدحجابی را نباید دست‌کم گرفت. فقط رسانه‌ها هم نیستند؛ بعضی از سیاستمداران وقتی کم می‌آورند، یا طمع به رأی بیشتر از استحقاق‌شان پیدا می‌کنند، به این موج دامن می‌زنند. چگونه؟ با تحقیر ارزش حجاب، با تحویل گرفتن بدحجابی، با نیش زدن به کسانی که طرفدار حجابند.
 
گاهی از اوقات هم رفتار طرفداران حجاب ممکن است اثر سوء بجا بگذارد و بعضی‌ها را از سر لج‌بازی به مسابقه گذاشتن برای بدحجابی وادار کند. 
 
یکی از عوامل فرهنگ‌سازی در یک جامعه، انواع مسابقه‌هایی است که در جامعه رواج پیدا می‌کند و یا دست‌هایی آنها را رواج می‌دهند.
 
آدم‌های خوب و سالم همیشه امواج مثبت در جامعه ایجاد می‌کنند، موج‌هایی از مسابقه برای خوب شدن در جامعه ایجاد می‌کنند. مثلاً شهدا همیشه مردم را به مسابقه برای خوب شدن فرا می‌خوانند.
 
منبع: تبیان
https://jahannews.com/vdch6mnm623nqqd.tft2.html
jahannews.com/vdch6mnm623nqqd.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *