کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مستند «زخم‌های تازه» بررسی می‌کند

روایت عاشورای سال ۸۸ از زبان شاهدان عینی

3 دی 1396 ساعت 11:43

هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زخم تازه» ساخته علی صدری نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.


به گزارش جهان نیوز، هجدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «زخم تازه» ساخته علی صدری نیا روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت.

در این قسمت و پس از پخش مستند، محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و سید محمدعلی صدری نیا کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و با موضوع فتنه سال ۱۳۸۸، درباره شرایط گروه‌های سیاسی مختلف در آن روز‌ها و التهاب کشور در آن ایام صحبت خواهند کرد.

همچنین، محمد تقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این فیلم مستند خواهند پرداخت.

از نکات جالب توجه این قسمت از «به اضافه مستند»، می‌توان به تغییر مجری این برنامه اشاره کرد. سید محمدعلی صدری‌نیا که کارگردان مستند «زخم‌های تازه» است، این قسمت به عنوان کارشناس در برنامه حضور دارد و اجرای برنامه برعهده‌ی محمدصادق باطنی از کارگردانان و مستندسازان جوان کشور است.

مستند «زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است. این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجرا است که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند و اکنون آن را در برابر دوربین بازگو می‌کنند. کارگردان این مستند برای اولین‌بار، پس از گذشت ۸ سال از این ماجرا، به سراغ شاهدان عینی آن رفته تا حقیقت را از زبان آنان بشنود. علاوه بر این، بسیاری از تصاویر آرشیوی که در این مستند آورده شده است، برای اولین بار است که در رسانه‌ی ملی پخش می‌شود.

برنامه «به اضافه مستند» این هفته با اجرای محمدصادق باطنی، تهیه کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه ۵ دی ماه ساعت ۳۰: ۲۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۶ دی ماه ساعت ۹ و جمعه ۸ دی ماه ساعت ۳۰: ۱۳ است.

منبع:خبرگزاری دانشجو


کد مطلب: 575777

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/575777/روایت-عاشورای-سال-۸۸-زبان-شاهدان-عینی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com