جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

هیچگونه نشستی سی و سه پل را تهدید نمی‌کند

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 575603
مدیر کل اداره میراث فرهنگی اصفهان، در پی انتشار خبری مبنی بر نشست سی و سه پل گفت: هیچ گونه نشستی این بنای تاریخی را تهدید نمی‌کند.
هیچگونه نشستی سی و سه پل را تهدید نمی‌کند
به گزارش جهان نيوز، اللهیاری مدیر کل اداره میراث فرهنگی اصفهان، در خصوص وضعیت فعلی سی و سه پل و انتشار خبری مبنی بر نشست این بنای تاریخی،گفت: هیچ گونه نشستی این بنای تاریخی را تهدید نمی‌کند.
 
وی افزود: کارشناسان هم اکنون از نزدیک در حال بررسی شرایط این بنای تاریخی هستند. خوشبخانه فرونشستی در کار نیست.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی اصفهان تصریح کرد: عکس های منتشره شده درباره نشست این بنای تاریخی، مربوط به بخشی از دیوارهای طبقه دوم سی و سه پل است که کمی کج شده و پیش از این هم وجود داشته است.

اللهیاری در پایان اظهار داشت: سی و سه پل با عرض۱۴ متر و طول ۲۹۹ متر، بلندترین پل اصفهان به حساب می آید و در دهه های۳۰ و ۴۰ نشست هایی داشته است؛ اما در اواخر دهه ۴۰ بازسازی کاملی روی آن انجام شده و هم اکنون پایه‌ها و طبقه دوم این پل تثبیت شده اند. البته این به معنای آن نیست که در آینده شاهد تاثیرات منفی تغییرات سطح آب زاینده‌رود روی پایه های سی و سه پل نخواهیم بود.

گفتنی است؛ امروز اخبار و تصاویری مبنی بر نشست بنای تاریخی سی و سه پل اصفهان در برخی رسانه ها منتشر شد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *