پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
مالک آبسالان:

تئاتر خیابانی نیازمند مخاطب بیشتری است

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۱
کد مطلب: 575515
کارگردان و بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون که این روزها در جشنواره تئاتر شهر فعال است، گفت: نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر شهر نیازمند مخاطب عام بیشتری هستند و این فضا هنوز در پردیس تئاتر تهران فراهم نشده است.
تئاتر خیابانی نیازمند مخاطب بیشتری است
به گزارش جهان نيوز،‌ مالک آبسالان کارگردان و بازیگر تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس عنوان کرد که در روزهای ابتدایی جشنواره تئاتر شهر حضور داشته و نمایش خیابانی «تلخ، مثل شیرین» را به اجرا برده است.

وی در ادامه افزود: این نمایش با توجه به تم اصلی فراخوان جشنواره انتخاب شد، ایده‌ای نوشتم برگرفته از مشکلات و مسائل روزمره شهر و اتفاقات پیرامون آن، با توجه به اینکه متن درباره مهاجرت و اتفاقات مربوط بدان هم بود.

آبسالان اظهار داشت: یکی از مسائلی که در تئاتر سالهاست دیده می‌شود مهاجرت شهرستانی‌ها و هنرمندانی است که در پایتخت موفقیت خود را جستجو می‌کنند سعی کردم این تم را دراماتیک کنم و برگرفته از قصه رستم ایده ای را پرورش دهم با یک فضای سوررئال و کمیک از غول چراغ جادو کمک گرفتم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر شهر جشنواره رقابتی و خوبی است، افزود: درباره بخش خیابانی باید بگویم که تمایل داشتم در فضای تئاتر شهر کارها اجرا شود که تماشاگر زیاد دارد اما من نظرم این است که کار خیابانی اسمش روی خودش است، باید تماشاگر زیاد داشته باشد تا ما هم دلگرم شویم چنین چیزی برای کار ما که روزهای اول و دوم اجرا شد، وجود نداشت.


وی به طنز عنوان کرد که کاراکتر رستم خودش بوده و در روزهای آلودگی هوا و کمبود تماشاگر با آلودگی جنگیده و پیروز شده است.

آبسالان با اشاره به اینکه اخیرا بازی در کار حاتمی کیا با عنوان «به وقت شام» را به اتمام رسانده گفت:‌برای حضور در دو پروژه دیگر سینمایی و تلویزیونی نیز موافقت کردم که به زودی شروع خواهند شد.

وی همچنین اظهار داشت که به عنوان بازیگر در نمایش «یونیسف» به کارگردانی مارال ایزدبخش بازی کرده و این کار نیز ششم دی ماه در جشنواره تئاتر شهر اجرا خواهد شد.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *