پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

محرومیت ورزشکاران روس از مسابقات المپیک

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۱
کد مطلب: 575410
کمیته بین المللی المپیک 11 ورزشکار روس را به دلیل اقدام به دوپینگ در المپیک زمستانی سوچی 2014 برای همیشه از این مسابقات محروم کرد.
محرومیت ورزشکاران روس از مسابقات المپیک
به گزارش جهان نيوز به نقل از خبرگزاری رویترز، کمیته بین المللی المپیک 11 ورزشکار روس را به اتهام اقدام به دوپینگ در المپیک زمستانی 2014 در شهر سوچی روسیه برای همیشه از این مسابقات محروم کرد.

همچنین 9 تن از این ورزشکاران که موفق به کسب مدال شده بودند به دلیل رد صلاحیتشان در مسابقات سوچی، مدال هایشان از سوی کمیته بین المللی المپیک پس گرفته شد.

این تصمیم کمیته المپیک بخشی از تحقیقاتی است که درمورد دوپینگ ورزشکاران روس در المپیک زمستانی سوچی در سال 2014 در جریان است.

این کمیته همچنین ماه گذشته روسیه را از شرکت در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ در کره جنوبی به دلیل اخلال بی سابقه در سیستم ضد دوپینگ محروم کرد.

این در حالی است که این کمیته اعلام کرده است که آن دسته از ورزشکاران روس که سوء پیشینه در دوپینگ ندارند می توانند به صورت مستقل در مسابقات پیونگ چانگ شرکت کنند.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *