پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
پژمانفر:

دولت‌ جلسات متعددی را رو به تعطیلی برده‌ است

شنبه ۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب: 575399
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: آقای روحانی خود را متولی اجرای قانون اساسی می‌داند اما برای مجلس و شوراهای عالی جایگاه جدی قائل نیست.
دولت‌ جلسات متعددی را رو به تعطیلی برده‌ است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به تشکیل نشدن به موقع جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل عدم حضور رئیس جمهور به عنوان رئیس این شورا اظهار داشت: گا‌ها صحبت هایی از سوی رئیس جمهور به اشکال مختلف مطرح شده که وی این شورا‌ها را شوراهای مشورتی می‌داند و اساسا برای آن‌ها جایگاهی قائل نیست. 

وی افزود: آقای روحانی خود را متولی اجرای قانون اساسی می‌داند و برای مجلس و شوراهای عالی جایگاه جدی قائل نیست از این رو کار را آن طور که مصلحت بداند انجام می‌دهد. به همین دلیل در دوران چندین ساله‌ای که مسئولیت دولت را برعهده داشته جلسات متعددی را رو به تعطیلی برده و یا اینکه بدون اینکه به تصمیمات گرفته شده اعتنایی داشته باشد عملا کار را تعطیل کرده است. 

پژمان فر تصریح کرد: این اتفاق نیز یکی از مشکلاتی است که پیش‌تر در شورای عالی فضای مجازی رخ داده بود و متاسفانه امروز دامنه آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است. 

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی خاطرنشان کرد: در قانون پیش بینی شده که هر یک از روسای قوا وظایف خود را در شوراهای عالی دارند و در نبود رئیس جمهور دیگر روسای قوا نمی‌توانند این جلسات را اداره کنند بنابراین معتقدم با توجه به اهمیتی که شوراهای عالی دارد باید ترتیبی داده شود که اگر آقای روحانی به هر دلیلی در این جلسات شرکت نمی‌کند یا برنامه‌های خود را به نحوی تنظیم می‌کند که به این جلسات نرسد جلسات شوراهای عالی با حضور نائب رئیس جلسه برگزار شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *