چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بازتاب زمین‌لرزه تهران در رسانه‌های خارجی

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۸
کد مطلب: 575198
رسانه های خارجی به اشاره به زلزله‌های چند سال اخیر در ایران به بازتاب زلزله شب گذشته در تهران پرداختند.
بازتاب زمین‌لرزه تهران در رسانه‌های خارجی
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته در تهران پایتخت با بازتاب گسترده‌ای در رسانه های خارجی همراه بود.

آسوشیتدپرس با انتخاب تیتر «زلزله پنج و دو دهم ریشتری در نزدیکی پایتخت ایران» نوشت: زلزله پنج و دو دهم ریشتری چهارشنبه شب، نزدیکی پایتخت ایران را لرزاند. این زمین‌لرزه منجر به آن شد که مردم از ترس زلزله از خانه‌های خود به خیابان ها بیایند.

مرکز این زلزله ملارد در ۴۰ کیلومتری جنوب غرب تهران بود که در ساعت ۲۳ و ۲۸ دقیقه به وقت محلی چهارشنبه به وقوع پیوست. عمق این زمینه لرزه هفت کیلومتر اعلام شده است. این در حالی است که تلویزیون ایران شدت این زمین لرزه را پنج و دو دهم ریشتر اعلام کرده است. مرکز زمین‌شناسی آمریکا اعلام کرد که شدت این زمین‌لرزه پنج ریشتر بوده است.

این زمین‌لرزه در چندین شهر در شمال ایران از جمله تهران احساس شده است. مقام‌ها اعلام کردند که تیم‌های نجات به محل زلزله اعزام شده‌اند.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: در نوامبر گذشته زلزله‌ای به شدت هفت و دو دهم ریشتر غرب ایران را لرزاند که دراثر آن ۶۰۰ نفر کشته شدند. در سال ۲۰۰۳ نیز زلزله ای به شدت شش و شش دهم ریشتر شهر بم را در ایران لرزاند که در اثر آن ۲۶ هزار نفر کشته شدند.

رویترز نیز در این‌باره با انتخاب تیتر «زلزله تهران: زمین لرزه پنج و دو دهم ریشتری که پایتخت ایران را لرزاند» خبر زلزله تهران را بازتاب داد و در این باره نوشت: پنج هفته پس از زلزله بزرگ در ایران که ۶۰۰ کشته بر جای گذاشت، پایتخت ایران نیز لرزید.

در این گزارش آمده است: زمین‌لرزه بزرگی به قدرت پنج و دو دهم ریشتر پایتخت ایران را ساعت ۲۳ و ۲۸ دقیقه چهارشنبه لرزاند.

این زمین لرزه در شهرهای کرج، قم، قزوین و اراک نیز احساس شده است.

در بخش‌هایی از تهران شهروندان از ترس وقوع زلزله شدیدتر به خیابان‌ها و پارک‌ها رفتند.

خبرگزاری فرانسه نیز به خبر وقوع زلزله در پایتخت ایران واکنش نشان داد و نوشت:  شب گذشته زلزله ای در پایتخت ایران احساس شد و منجر به آن شد که صدها نفر به خیابان ها فرار کنند.

المیادین نیز به خبر وقوع زلزله در تهران واکنش نشان داد و نوشت: زلزله‌ای به قدرت پنج و دو دهم ریشتر تهران و کرج و قم را لرزاند.

منبع:ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *