جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۰

آخرین توصیه های تکان دهنده آیت الله حائری شیرازی چه بود؟

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب: 575168
بخشی از خواسته های مرحوم آیت الله حائری شیرازی که از وقتی به قم بازگشت و در هر محفل و مجلسی بر آن تاکید می کرد را در این مطلب بخوانید.
آخرین توصیه های تکان دهنده آیت الله حائری شیرازی چه بود؟
به گزارش جهان نيوز، درست یک روز قبل از اینکه حال آیت الله محی الدین حائری شیرازی وخیم شود و هوشیاری خود را از دست دهد احمد توکلی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و آیت الله میرباقری، نماینده خبرگان رهبری برای عیادت بر بالین وی حاضر می شوند.

حال آیت الله حائری شیرازی مساعد نیست، هر از چندی از حال می رود و پس از چند لحظه دوباره چشم می گشاید. با دیدن آقایان توکلی و میرباقری گویا همه توانش را جمع می کند تا با صدای نحیف مطلبی را بگوید، آقایان توکلی و میرباقری گوش خود را به نزدیک می کنند تا توصیه استاد را بشنوند.

«علوم انسانی غربی که مبتنی بر انسان شناسی غربی است شرک است و ما باید به جدیت به سوی تولید علوم انسانی اسلامی برویم.» این نکته ای است که با صدای لرزان و نیم نگاهی که به آیت الله میرباقری دارد بیان می کند.

بعد در حالی که نفسی تازه می کند سنگینی نگاهش به سمت آقای توکلی می رود، اندکی مکث می کند و شاید هم از حال می رود، اما سرانجام پلکی می‌زند و لب می گشاید: «باید از اقتصاد ربوی عبور کنیم و اقتصاد اسلامی را که مبتنی بر پول اسلامی است حاکم کنیم.»

اینها بخشی از خواسته های آیت الله حائری شیرازی بود که از وقتی به قم بازگشت در هر محفل و مجلسی بر آن تاکید می کرد و برای عملی شدن آن راهکار ارائه می داد. 

منبع: رسا نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Japan
خداوند روحش را شاد کند ایشان برای جامعه ی اسلامی نعمت بود , گفتار و سخنان همیشه راه گشاه بود , اوف بر عمر بی پایدار که خوب و خراب را قربانی خود می کند ولی مرگ خوبان چون آیت الله حایری سلمه ی بزرگ محسوب می شود
سروش
Iran, Islamic Republic of
با تولید منابع اسلامی کاملا موافقم.
Iran, Islamic Republic of
این دو دغدغه آن مرحوم همان موانع بلند توسعه ایران بهد از انقلاب است
Romania
ایشان نیز در اواخر عمر از ری شهری و خاتمی طلب حلالیت کرد . روحش شاد
Iran, Islamic Republic of
متاسفم که دغدغه بعضی فقط شده کوبیدن همدیگه درحالیکه این دو مورد که حضرت ایت الله اشاره فرمودن از لحاظ اهمیت با هیچ اختلاف نظر سیاسی قابل مقایسه نیست.
Iran, Islamic Republic of
اخیرا مطلبی از ایشان خواندم که انتخاب نمایندگان مجلس را بر حسب صنوف پیشنهاد مداد. در واقع مجلس تخصصی مد نظر ایشان بود. بالاخره آحاد مردم به صنوف مختلف تعلق داشته و متخصصین را در میان خود بهتر میشناسند.
نمیدانم محل بررسی و پخته کردن پیشنهادات، خصوصا پیشنهادات علمای دغدغه دار کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
تکان دهنده کدامست حیران نیوز ؟!
کدام اقتصاد دانی اقتصاد اسلامی را مبتنی بر پول اسلامی دانسته است ؟! مگر پول اسلامی هم داریم ؟! رحمت الله علیه
Iran, Islamic Republic of
فراموش نکنیم که ایشان ابداع کننده طرحی موسوم به فلاحت در فراغت بود که مشکلاتی برای دامداران و کشاورزان بوجود آورد.
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا ایشان را مورد رحمت واسعه خود قرار دهد
ایشان در فتنه 88 ، در دفاع از خط ولایت بسیار روشنگری نمودند
kardarblash
Iran, Islamic Republic of
صلی الله علی العالم الربانی الراسخ فی العلم «محیی‌الدین حائری شیرازی» و رحمت‌الله و برکاته
آیات قرآنی متعددی وجود دارد که به صراحت زمین‌لرزه را به‌عنوان یکی از عقوبت‌های الهی برای «ظلم» بر شمرده است. از طرفی، حرمت «ربا» نیز بنا به تصریح قرآن جلوگیری از «ظلم» می‌باشد. بنده حقیر، مدت‌هاست با ایده‌های اسلامی ناب حضرت آیت‌الله العظمی حائری شیرازی آشنایی به‌ویژه در خصوص مسایل پول و بانکداری و معضل ربا آشنایی دارم. می‌خواهم برداشت خودم را بگویم. ایشان نزدیک غروب روز چهارشنبه رحلت فرمودند و حدود 7 ساعت بعد یک زمین‌لرزه قابل ملاحظه سراغ مردم تهران مخصوصاً بزرگان نظام مقدس جمهوری اسلامی آمد که مخاطب اصلی این انذار پایانی حضرت آیت‌الله العظمی حائری شیرازی رحمت‌الله علیه می‌باشند: «باید از اقتصاد ربوی عبور کنیم و اقتصاد اسلامی را که مبتنی بر پول اسلامی است حاکم کنیم».