جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
دیده‌بان حقوق بشر:

جای بن سلمان در فهرست تحریم‌هاست نه مجله

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 575146
سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که ولیعهد عربستان اولین مسئول ادامه فاجعه انسانی در یمن است.
جای بن سلمان در فهرست تحریم‌هاست نه مجله
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، سازمان دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد وقت آن رسیده که سازمان ملل تحریم‌هایی علیه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به عنوان مسئول تجاوزها در جنگ یمن وضع کند.این سازمان افزود: جای بن سلمان در فهرست تحریم‌های شورای امنیت است نه اینکه او به عنوان شخصیت سال در مجله تایم معرفی شود، زیرا او اولین مسئول ادامه فاجعه انسانی در یمن است.

این بیانیه می‌افزاید: با توجه به نقش برجسته‌ محمد بن سلمان به عنوان وزیر دفاع کشوری که ائتلاف نظامی در یمن را مدیریت می‌کند، او مسئول نقض حقوق بشری است که ائتلاف متجاوز سعودی آن را مرتکب می‌شود.
دیده‌بان حقوق بشر در بخش دیگری از این بیانیه تاکید کرد: نباید ولیعهد عربستان برای انجام این کارها آزاد باشد، بلکه باید تحریم‌هایی علیه او و دیگر فرماندهان بلندپایه این ائتلاف وضع شود.

این سازمان خاطر نشان کرد که شورای امنیت اختیار تحمیل هرگونه تحریم علیه هر طرفی که قوانین جنگی را نقض می‌کند، دارد و این شرط بر همه فرماندهان ائتلاف از جمله محمد بن سلمان، قابل اجرا است.سازمان دیده بان حقوق بشر درباره دفاع از سیاست‌های عربستان هشدار داد و افزود: این اقدام ملیون‌ها یمنی را در چنگال مرگ و بدبختی رها می‌کند.
دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد که نباید بن سلمان با سخن گفتن از اصلاحات در داخل، بر تخلفات خود در خارج، سرپوش بگذارد.

 عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.
 مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به 35 هزار و 415 نفر رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *