پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
گناهان کبیره از منظر آیت الله دستغیب؛

بدگمانی به خداوند سبب عقوبت است

پنجشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 575127
آیت الله دستغیب(ره):معنی حسن ظن به پروردگار آن است که انسان امید داشته باشد اگر از گناه توبه کند او را می آمرزد و اگر او را بخواند اجابت می کند.
بدگمانی به خداوند سبب عقوبت است
به گزارش جهان نيوز، آیت الله دستغیب (ره) در کتاب گناهان کبیره در مورد بدگمانی نسبت به خداوند می گوید:رسول خدا (ص)می فرماید:قسم به خدایی که شریک ندارد به مومنی هرگز خیر دنیا و آخرت داده نمی شود مگر به سبب حسن ظن او به پرودگار و امیدش به او و حسن خلقش و نگداری خود از غیبت کردن مومنان و قسم به خدایی که شریک ندارد خدا مومنی را عذاب نمی کند بعد از توبه و استغفارش مگر به سبب سوظنش به خدا و به سبب بدخلقی و غیبت کردن.خداوند حیا می فرماید که بنده مومن ظن خود را به او نیکو کند و خدا برخلاف گمانش رفتار کند پس گمان خود را به خداوند نیکو کنید و به سوی او راغب شوید.

شهید دستغیب در ادامه می گوید:معنی حسن ظن به پروردگار آن است که امید داشته باشد اگر از گناه توبه کند او را می آمرزد و اگر اورا بخواند اجابت می کند.ظن به مغفرت خداوند در هرحال نافع بلکه لازم است و امید به ثواب الهی بدون اقدام به اعمال خیر جهل و غرور است.

منبع:کتاب گناهان کبیره، ص106
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *