جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
عباسی:

تراریخته‌ها با برچسب مخصوص‌ به فروش برسد

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 574866
عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محصولات تراریخته باید با برچسب مخصوص به فروش برسد، گفت: نگرانیم که بسیاری از محصولاتی که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد از استاندارد لازم برخوردار نباشد.
تراریخته‌ها با برچسب مخصوص‌ به فروش برسد
به گزارش جهان نيوز، اسدالله عباسی نماینده مرده مردم رودسر درباره بی‌توجه به واردات محصولات تراریخته گفت: پیرامون جلسه‌ای که با وزیر جهاد کشاورزی در این رابطه داشتیم آقای حجتی هم چنین نگرانی را ابراز کرد، منتهی باید گفت که کنترل این موضوع تنها به عهده وزارت جهاد کشاورزی نیست وسازمان استاندارد و وزارت «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» هم قطعا وظایفی دارند.

وی با بیان اینکه کنترل بخشی از محصولات تراریخته به سازمان استاندارد محول شده است، افزود: رسیدگی به موضوع محصولات تراریخته باید متمرکز شده و به صورت کارگروهی با حضور مسئولین وزارتخانه‌های «صنعت، معدن و تجارت»، «جهاد کشاورزی» و « امور اقتصاد و دارایی» پیگیری شود.

نماینده مردم رودسر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر نگرانی درباره محصولات تراریخته وجود دارد و ما نباید بعداً متوجه تبعات آن شویم بنابراین ضرورت دارد مسئولان با اراده قوی‌تر وارد این موضوعات شوند. البته بنده معتقدم مسئول این بحث وزارت جهاد کشاورزی است اگر چه اختیارات این موضوع به بقیه سازمان‌ها تفویض شده است.

عباسی اضافه کرد: معتقدم بررسی بر روی محصولات تراریخته باید به صورت منسجم بین دستگاه‌ها پیگیری شود تا اینکه یک دستگاه در این رابطه پاسخگو باشد چرا که فعلاً این دستگاه‌های برشمرده شده وظیفه نظارت بر محصولات تراریخته را به تنهایی به گردن نمی‌گیرند. با این حال نگرانیم که بسیاری از محصولاتی که مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد از استاندارد لازم برخوردار نباشد.

وی تصریح کرد: درحال حاضر این احتمال و جود دارد که مردم محصولات تراریخته را مورد استفاده قرار دهند و اما ندانند که این محصولات تراریخته هستند چرا که محصولاتی که از مبادی غیر رسمی وارد می‌شود از این دست است.

این نماینده مجلس با بیان اینکه محصولات تراریخته باید با برچسب مخصوص خود به فروش برسد،گفت:موارد در این رابطه باید شفافتر باشد به عنوان مثال وقتی ما محصولی را به کشوری صادر می‌کنیم اگر آن محصول مشکلی داشته باشد آن کشورمحصول موجود را بر می‌گرداند لذا ما هم باید چنین سیاستی را داشته باشیم تا کاملاً مواد غذایی که وارد کشور می‌شود مورد بررسی قرار گیرد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *