جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

شهید مدرس: اگرناراضی هستید، استعفا دهید

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۸
کد مطلب: 574852
آن نماینده اظهار داشت: «حضرت آقا مسبوقید كه حقوق نماینده مبلغ صدتومان است و این برای ادارۀ زندگی كم است. ترتیبی دهید كه مجلس، این مبلغ را به دویست تومان برساند.» مدرس در جواب گفت: نظر شما درست یا غلط، در مورد آن بحثی ندارم، ولی روزی كه انتخاب شدید مشخص بوده كه حقوق شما صد تومان است و با رضایت، وكالت را انتخاب كرده‌اید یا انتخابتان كرده‌اند.
شهید مدرس: اگرناراضی هستید، استعفا دهید
به گزارش جهان نيوز به نقل از 598، دكتر سیدعبدالباقی مدرسی فرزند شهید مدرس در واکنش به افزایش هفتاد درصدی حقوق نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی نوشت:
 
تصور می‌كنم دوره چهارم بود و شاید شش ماهی از عمر مجلس می‌گذشت. یکی از روزها، نزدیك غروب، عده‌ای از نمایندگان به مناسبتی كه حالا فراموش كرده‌ام به خانۀ ما آمدند.

یكی از نمایندگان گفت: «حضرت آقا! من از طرف قاطبۀ نمایندگان استدعایی دارم كه امید دارم اجابت گردد.»

مدرس با همان سادگی و لهجۀ خاص خود پاسخ داد: «در ولایت ما ضرب‌المثلی هست؛ می‌گویند سلام لر بی‌تمنا نیست. بفرمایید چه مطلبی است؟»

آن نماینده اظهار داشت: «حضرت آقا مسبوقید كه حقوق نماینده مبلغ صدتومان است و این برای ادارۀ زندگی كم است. ترتیبی دهید كه مجلس، این مبلغ را به دویست تومان برساند.»

مدرس در جواب گفت: «نظر شما درست یا غلط، در مورد آن بحثی ندارم، ولی روزی كه انتخاب شدید مشخص بوده كه حقوق شما صد تومان است و با رضایت، وكالت را انتخاب كرده‌اید یا انتخابتان كرده‌اند. اگر حالا ناراضی هستید، باید استعفا بدهید و اعلام كنید كه ما با حقوق دویست تومان حاضریم قبول نمایندگی كنیم. اگر موكلین یا آنها كه شما را انتخاب كرده‌اند، راضی شدند و باز به مجلس آمدید، حق دارید دویست تومان بگیرید. غیر از این هم راهی ندارید.»

منبع : تنها در محراب (برگ‌هایی از زندگی شهید مدرس)، صفحه ۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *