کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعلام فهرست محبوب‌ترین کلمات عبور سال ۲۰۱۷

29 آذر 1396 ساعت 11:27

سایت SplashData هر سال فهرستی از محبوب ترین کلمات عبور در فضای مجازی را از طریق بررسی میلیون ها کلمه عبور سرقت شده، منتشر می کند.


به گزارش جهان نیوز به نقل از فارس، سایت SplashData هر سال فهرستی از محبوب ترین کلمات عبور در فضای مجازی را از طریق بررسی میلیون ها کلمه عبور سرقت شده، منتشر می کند.
 
 بر اساس تحلیل ۵ میلیون کلمه عبور مسروقه که هکر‌ها در فضای مجازی منتشر کرده اند کماکان دو کلمه عبور ساده ۱۲۳۴۵۶ و password در صدر محبوب‌ترین کلمات عبور هستند که البته حدس زدن آن‌ها نیز ساده بوده و همین مساله سرقت آن‌ها را ممکن می‌کند.

از جمله دیگر کلمات عبور محبوب و قابل سرقت که ظاهرا کاربران قصد ندارند استفاده از آن‌ها را متوقف کنند می‌توان به starwars، monkey، iloveyou، whatever و freedom اشاره کرد.

از جمله کلمات عبوری که به تازگی به این فهرست اضافه شده اند می‌توان به letmein و trustno۱ اشاره کرد که در فهرست‌های سال‌های گذشته وجود نداشته اند.

این شرکت تحقیقاتی به کارشناسان هشدار داده که هکر‌ها با حدس زدن این کلمات عبور ساده به راحتی می‌توانند اطلاعات شخصی و حساس افراد را به دست آورند و لذا کاربران باید برای حفظ امنیت خود از کلماتت عبور دشوارتری استفاده کنند.


کد مطلب: 574836

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/574836/اعلام-فهرست-محبوب-ترین-کلمات-عبور-سال-۲۰۱۷

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com