پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

شطرنج ایران همچنان به فدراسیون جهانی بدهکار است

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 574778
باوجود بسیاری از چالش‌ها و تهدیدهایی که برای شطرنج ایران و به خاطر بدهی به فدراسیون جهانی ایجاد شد، فدراسیون ایران هنوز نتوانسته بدهی خود را به طور کامل تسویه کند.
شطرنج ایران همچنان به فدراسیون جهانی بدهکار است
به گزارش جهان نيوز، تعلیق جدی ترین خطری بود که طی ماه های گذشته بارها شطرنج ایران را به خاطر بدهی به فدراسیون جهانی تهدید کرد. این بدهی از میزبانی تهران برای رقابت های ۲۰۱۷ قهرمانی زنان جهان به جا مانده است. به خاطر این بدهی شطرنج ایران بعد از اینکه دوبار با پادرمیانی نایب رئیس فیده، خطر تعلیق را از سر گذراند بالاخره  شهریورماه و برای مدت یک هفته با آن مواجه شد. 
 
۱۸۰ هزار دلار مجموع بدهی شطرنج ایران بود که قرار بود در سه قسط ۶۰ هزار دلاری به حساب فیده واریز شود. اولین قسط بدهی با کمک وزارت ورزش پرداخت شد اما واریز قسط دوم آنقدر به تعویق افتاد که در نهایت اجرای تهدید فیده (تعلیق) را موجب شد. بعد از آن بود که دومین قسط ۶۰ هزار دلاری هم واریز شد.

  بیشتر از سه ماه از واریز این بخش بدهی می گذرد اما تسویه حساب کامل آن هنوز انجام نشده است. 

فدراسیون شطرنج همچنان به خاطر بزرگترین میزبانی خود و البته تاریخ ورزش بانوان ایران به فدراسیون جهانی ۶۰ هزار دلار معادل ۲۰۰ میلیون تومان بدهکار است اما ظاهرا رایزنی های لازم صورت گرفته که این بدهی باقی مانده تا زمان پرداخت مشکل ساز نشود. 

فدراسیون شطرنج از فدراسیون جهانی مهلت گرفته که تا تیرماه سال آینده قسط سوم و آخر خود را به فیده بدهد. 
مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج  این موضوع را تائید کرد و گفت: تا آن زمان هیچ خطری فدراسیون و شطرنج ایران را تهدید نمی کند. ضمن اینکه فرصت کافی خواهیم داشت تا مبلغ بدهی را تامین کرده و در اختیار فیده قرار دهیم. چه بسا زودتر هم بتوانیم این کار را انجام دهیم. 

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *