جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
تکرار ادعاهای هیلی درباره موشک یمنی‌ها؛

آمریکا خواستار اتخاذ اقداماتی علیه ایران شد

چهارشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب: 574729
نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شده است که موشک شلیک‌ شده از یمن به کاخ پادشاهی در پایتخت عربستان تمامی نشانه‌‌های حملات قبلی را دارد که با کمک سلاح‌های ارسالی ایران انجام شد.
آمریکا خواستار اتخاذ اقداماتی علیه ایران شد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، بعد از دومین شلیک موفقیت‌آمیز موشک بالستیک یمنی‌ها به ریاض، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل بار دیگر در قامت وکیل مدافع سعودی‌ها ظاهر شد و با این ادعا که موشک شلیک‌ شده به کاخ پادشاهی «الیمامه» نشانه‌های موشک ایرانی را دارد، از تلاش‌ها برای برداشتن گام‌های ضد ایرانی در شورای امنیت دم زد.
عصر دیروز ساعاتی پس از حمله موشکی ارتش یمن به کاخ پادشاهی الیمامه در 12 کیلومتری مرکز ریاض، نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل، خواستار اقدام شورای امنیت در قبال این حمله شد.

 هیلی مدعی شد: «این موشک شلیک‌ شده در برگیرنده تمامی نشانه‌های مشابه با حملات پیشین به‌وسیله تسلیحات ارسالی از طرف ایران است.»هیلی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود افزود: «ما باید به‌طور مشترک دست به اقدام بزنیم تا جنایت‌های تهران مشخص شود... باید دست به هر کاری لازم است بزنیم، تا آن‌ها پیام را دریافت کنند. اگر این کار را نکنیم، ایران، جهان را به یک بحران منطقه‌ای عمیق‌تر خواهد کشاند.»

این دیپلمات آمریکایی اضافه کرد: «با شماری از دوستان در شورای امنیت در حال همکاری برای پیدا کردن گزینه‌های لازم جهت افزایش فشارها بر ایران هستیم.»

هیلی، پنجشنبه هفته گذشته نیز با برگزاری یک کنفرانس خبری مضحک در پایگاهی نظامی، لاشه و تصاویری از اجزای باقی‌مانده موشک شلیک‌شده یمنی‌ها به سمت فرودگاه «ملک خالد» در حومه ریاض، را به نمایش گذاشت.
وی با ادعای اینکه این لاشه‌ها و تصاویر، از موشک پرتاب شده از یمن به فرودگاه بین المللی ملک خالد در شهر ریاض است، با تکرار ادعای مردود آمریکا گفت: «کارشناسان نظامی ما به این نتیجه رسیدند که موشک پرتاب شده به سمت ریاض، ایرانی بوده است.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *