کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

امانی:

فرافکنی آل سعود پیامد شکست در یمن است

29 آذر 1396 ساعت 8:53

رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر گفت: سعودی‌ها در مقابله با مردم یمن شکست خورده‌اند و با فرافکنی وانمود می‌کنند ایران در یمن حضور دارد.


به گزارش جهان نیوز، مجتبی امانی رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر و کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اظهارات اخیر نیکی هیلی درباره کمک ایران به انصارالله در یمن، اظهار کرد: رفتار نماینده آمریکا در سازمان ملل نشان دهنده این موضوع است که سعودی‌ها در مقابله با مردم یمن شکست خورده‌اند و با فرافکنی   وانمود می‌کنند ایران در یمن حضور دارد.

رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر بیان کرد: در این میان  آمریکایی‌ها هم به علت اینکه منافعی دارند، ادعای سعودی‌ها را پوشش  و آن را تبلیغاتی می‌کنند، زیرا  بروز تنش و درگیری بین ایران و عربستان از نظر آمریکا مطلوب است و آنها به دنبال اهداف کلان در این باره هستند.

وی ادامه داد: سعودی‌ها به دنبال آن هستند که به گونه‌ای پای آمریکا را به درگیری یمن بکشند و بحران به وجود آمده را در سطح منطقه گسترش دهند. 

امانی با اشاره به اینکه سعودی‌ها مدت زیادی است که در یمن شکست خورده‌اند، تصریح کرد: تلاش‌هایی که برای گسترش بحران در منطقه و کشیدن پای ایران به این میدان  صورت می‌گیرد در جهت ناکامی‌های سعودی در لبنان، سوریه و عراق است.

 رئیس سابق دفتر حافظ منافع ایران در مصر افزود: با توجه به اینکه سعودی‌ها با پرداخت پول به دبیرکل سابق سازمان ملل،  جنایات و کودک‌کشی خود در یمن را پاکسازی کردند همین مسیر را نیز در مورد سیاستمداران آمریکایی در پیش گرفته‌اند تا پای آنها را به میدان رقابت خود با ایران باز کنند، بنابراین اظهارات نیکی هیلی نیز در همین چارچوب جای می‌گیرد. 

منبع:باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 574718

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/574718/فرافکنی-آل-سعود-پیامد-شکست-یمن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com