پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۲

نویسنده اصلاح‌طلب: به امام اطلاعات‌غلط می‌دادند!

ادعای نویسنده حامی منتظری
سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۴
کد مطلب: 574659
یکی از نزدیکان مرحوم منتظری مدعی شد که اطلاعاتی که به امام درباره منتظری می‌‌دادند و مبنای تصمیم‌گیری ایشان شد، غلط بوده است.
نویسنده اصلاح‌طلب: به امام اطلاعات‌غلط می‌دادند!
به گزارش جهان نيوز؛ مصطفی ایزدی روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب و از نزدیکان آیت‌الله منتظری عصر امروز (سه‌شنبه 28 آذر) در برنامه "بررسی زندگی سیاسی آیت‌الله منتظری" که در دانشکده الهیات دانشگاه تهران برگزار شد اظهار داشت: آیت‌الله منتظری در تمام طول زندگی از دوران کودکی که زندگی مستضعفانه‌ای داشت و تا زمانی که وارد حوزه اصفهان و قم شد و تا زمانی که وارد مبارزه شد، زندگی سرشار از گرفتاری داشت.
 
وی افزود: بسیاری از شما شاید دوره قائم‌مقامی وی را به‌یاد نداشته باشید اما از نظر علمی همه مخالفان معتقدند که او برای رسیدن به جایگاه علمی تلاش کرد و زحمت زیادی کشید و در دوران مبارزه نیز کلاس درس وی حتی در زندان و تبعید تشکیل می‌شد.

ایزدی با بیان اینکه آیت‌الله منتظری ساده‌زیست بود و در شرایطی بود که می‌توانست زندگی خوبی داشته باشد، گفت: خانواده وی معمولی بودند و همچنان نیز زندگی ساده‌ای دارند. مرحوم منتظری هیچ‌گونه عقب‌نشینی و کوتاهی در زندگی نداشت و هیچ توبه‌ای در زندگی نکرد، بااین‌حال از برخی رفتارهای گذشته‌اش که می‌توانست بهتر باشد اظهار پشیمانی می‌کرد و شجاعت تغییر نظر علمی را داشت.

وی افزود: آیت‌الله منتظری بسیار تلاش می‌کرد تا مردم نظرات خود را مطرح کنند و به این جمع‌بندی رسیده بود که باید از آزادی افراد دفاع کرد.

ایزدی در ادامه این جلسه درباره ماجرای مهدی هاشمی معدوم و ارتباط وی با بیت آیت‌الله منتظری، مدعی شد: یکی از آقازاده‌ها یک ماه پس از عزل آیت‌الله منتظری از قائم‌مقامی رهبری به من گفته بود که "پدر من با همه مسئولیت‌هایش، چهار ماه تلاش کرد به دیدن امام برود اما نشد ولی آقای ری‌شهری که وزیر اطلاعات بود هر روز تلفن‌های بیت آقای منتظری را برای امام می‌‌خواند".

نویسنده کتاب فقیه عالیقدر با ادعای اینکه منتظری هیچ‌گاه از سید مهدی هاشمی به‌عنوان جنایتکار حمایت نکرد، مدعی شد: آقای منتظری معتقد بود وی را باید در دادگستری محاکمه کنند اما سیدمهدی را در وزارت اطلاعات تعزیر کردند و بعد اعدام شد و زنده نماند که بگوید بر او چه گذشته است.
این روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب با ادعای اینکه بین امام و آقای منتظری مشکلی نبوده و این دو تنها در شیوه اداره کشور اختلاف نظر داشتند گفت: در برهه‌ای از زمان شروع به تخریب آقای منتظری کردند و اطلاعاتی به امام دادند که مبنای تصمیم‌گیری ایشان شد که البته اگر این اطلاعات غلط باشد مقصر امام نیست.

وی افزود: آیت‌الله شمس‌آبادی که توسط سید مهدی هاشمی به قتل رسید حامیان حکومت اسلامی را منحرف می‌دانست و حتی به امام و انقلابیون فحش می‌داد. آقای منتظری اوایل انقلاب به مرحوم موسوی اردبیلی گفت "اگر مهدی هاشمی را قرار است محاکمه کنید زودتر این کار را انجام دهید".

ایزدی با بیان اینکه مسئله ساده‌لوحی اکتسابی نیست و نمی‌شود یک شخص از 60سالگی به بعد ساده‌لوح شده باشد گفت: شخصیت‌های بزرگ انقلاب از یک شخصیت ساده‌لوح تعریف و تمجید نمی‌کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رر
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا الان هم اطلاعاتي كه به مقام معظم رهبري عزيز مي دهند تكرار همان كار و غلط مي باشند!؟
اقبال مهدوی راد
Iran, Islamic Republic of
اهانت شما به ابراهیم و موسی زمان نابخشودنیست هر چند موسسه با نام امام متاسفانه در چند اهانت /دروغ و... راه سکوت اختیار کرده است ولی امام را دشمن ودوست خوب میشناسند که او بحق روح خدا بود در کالبد زمان جز خدا و راه خدا چیزی و کسی برایش مهم نبود که میتوان در برخورد با فرزند شهید مصطفی دید و با احمد عزیزش آنگونه سخن فرمودند. کاه کهنه به باد ندهید که خاک صحرا کورتان میکند که البته کور هستید و قلوبتان پر از کینه ونفرت است مثل حقدهایی که از جدش علی(ع) داشتندفی قلوبکم مرض و زادهم الله. منتظری شما قاتل امام بود چرا؟؟ امام او را حاصل عمرش خواندند و او خود را مرید و امام را مراد ازجنابتان سوال میکنم مرید به مرادش نامه میزند که نامه ای برایت نوشتم تا خواب را از چشمانت بگیرم و... / رد کردن فدک که فدک ارث حضرت زهراءنیست توسط او جرم نابخشودنی دیگریست و...سکوت کنید نبش قبر نکنید عذاب قبرش را بیش از این نکنید محکمه عدل الهی را برایش سنگین تر نکنیدو../ اگر شرمی از فرزند شهیدش نبود چنان میگفتیم که گوش فلک کر شود و زبان شما لال گردد. توهین به ساحت مقدس امام خمینی قابل تحمل برایمان نخواهد بود ما را امتحان نکنید.