جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فرمان فرمانده کل قوا به فرمانده ارتش

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 574611
فرمانده کل ارتش با اشاره به تاکید فرمانده معظم کل قوا بر اجرای رزمایش‌ها در صحنه واقعی عملیات، گفت: رزمایش‌ها باید در راستای شناخت نقاط ضعف و قوت و برطرف کردن ضعف‌های موجود باشد و لازم است بازی جنگ در همه سطوح ارتش از سرباز و تفنگدار عادی تا تمام رده‌های بالا تسری پیدا کند.
فرمان فرمانده کل قوا به فرمانده ارتش
به گزارش جهان نيوز، امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش صبح امروز در همایش سراسری فرماندهان ارتش با عنوان "ارتش انقلابی" که در مرکز همایش‌های کوثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، گفت : دفاع از انقلاب و نظام اسلامی، حفظ استقلال و تمامیت ارضی و مقابله با تهدیدات به معنای عام و زوج خبیث رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایت کار به معنای خاص آن، دو وظیفه ارتش است.

وی با بیان اینکه توجه به این دو موضوع یک اقدام راهبردی است و باید در تمام سطوح ارتش جریان پیدا کند، تاکید کرد: ما باید هر روز به خود یادآوری کنیم و برای مقابله با این تهدیدات آمادگی داشته و بدانیم اگر این دو وظیفه را به خوبی انجام دهیم، ضمن سرازیر شدن برکات خداوند، سایر مطلوب ها نیز خود به خود حاصل می شود.

فرمانده کل ارتش با اشاره به محورهای مورد تاکید فرمانده معظم کل قوا در حکم انتصاب خود اظهار داشت: به یاری خداوند و با همت فرماندهان و کارکنان ولایت مدار و پر تلاش ارتش جمهوری اسلامی ایران، به نصاب شایسته تر مورد مورد نظر معظم له دست خواهیم یافت.

وی با تاکید بر لزوم حفظ اتحاد بین کارکنان نیروهای مسلح، خاطرنشان کرد: حمایت کارکنان ارتش از برادران سپاه در زمان اوج هجوم دشمن به این نهاد انقلابی و نمایش وحدت ارتش و سپاه، اقدام برجسته ای بود که بیانگر بصیرت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

موسوی، حضور آرام بخش ارتش در امداد رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور را مصداق نزدیک شدن به نصاب شایسته تر دانست و گفت: ابراز رضایت و خرسندی فرماندهی معظم کل قوا از نیروهای مسلح در این حادثه مایه دلگرمی کارکنان ارتش و ایجاد انگیزه برای اهتمام بیشتر در مسیر خدمت رسانی شد.

فرمانده کل ارتش، داشتن انضباط، رعایت سلسله مراتب و سلامت کارکنان را از ارزش های شناخته شده ارتش برشمرد و اظهار داشت: این ارزش ها همواره مورد تاکید فرماندهی معظم کل قوا بود و همه باید در راستای حفظ و خدشه دار نشدن این سه ارزش تلاش کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ارتش باید صاحب نشان های جدید شود، ادامه داد: ما علاوه بر تقویت و تحکیم انضباط، دستیابی به حد اعلای توانایی دانشی و مهارتی و حفظ آمادگی انفرادی و یگانی، معنویت در تمام سطوح ارتش را ارتقا خواهیم داد تا به عنوان یک ارتش سه بعدی معنویت محور شناخته شویم.

فرمانده کل ارتش گفت: شناخته شدن ارتش به عنوان سازمانی انضباط محور، یک ارزش محسوب می شود؛ در حالی که ارزش بالاتر، شناخته شدن ارتش به عنوان یک سازمان معنویت محور است و این یعنی همه کارهای ما برای رضای خدا، طلب یاری از او و اطمینان به وعده‌های ذات اقدس الهی باشد و اعتقاد داشته باشیم که پیروز واقعی میدان نبرد خواهیم بود و تمام قدرتهای شیطان در برابر اراده الهی پوچ و ناتوان است.

وی با بیان اینکه تاکنون در ارتش کارهای بسیار بزرگ و ارزشمندی انجام شده است، افزود: اکنون باید ریل گذاری در ارتش به سمت معنویت محوری تغییر و ارتقا یابد که این امر مستلزم یک رویکرد تحولی و انقلابی است.

وی با تاکید بر لزوم آمادگی دائمی ارتش برای انجام ماموریتها گفت: تمام بخش‌های ارتش اعم از کارکنان و تجهیزات باید در هر زمان و مکان، آماده اجرای ماموریت‌های محوله باشند و این آمادگی را اعلام کنند، کما اینکه در بازدیدهای به عمل آمده و گزارشات واصله شمار عظیمی از فرماندهان و کارکنان آمادگی خود را برای انجام هرگونه ماموریتی در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا اعلام کرده اند.

موسوی با تاکید بر چابک سازی ذهنی در ارتش خاطرنشان کرد: در کنار چابک سازی فیزیکی که یک امر مهم و تاثیر گذار در انجام ماموریت هاست، چابک سازی ذهنی امری ارزشمند بوده که موجب افزایش اثربخشی و حفظ کارایی مجموعه می شود.

فرمانده کل ارتش با اشاره به تاکید فرمانده معظم کل قوا مبنی بر اجرای رزمایش ها در صحنه واقعی عملیات، تصریح کرد: رزمایش ها باید در راستای شناخت نقاط ضعف و قوت و برطرف کردن ضعف های موجود باشد و لازم است بازی جنگ در همه سطوح ارتش از سرباز و تفنگدار عادی تا تمام رده های بالا تسری پیدا کرده و به عنوان یک ماموریت دائمی ادامه یابد.

وی با تاکید بر اهمیت افزایش بصیرت کارکنان ارتش گفت: دشمن شناسی و شناخت ترفندهای دشمن به همراه تبیین اقتضائات و موقعیت زمانی مسئله بسیار مهمی است که بار سنگین این اقدام بر دوش سازمان عقیدتی سیاسی است، البته فرماندهان ما نیز باید نقش برجسته و فعال تری در حوزه ارتقای بصیرت و تعالی معنویت در ارتش ایفا کنند.

موسوی همچنین یادآور شد: دین و اخلاق یک شاخص اصلی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و فرهنگ سازمانی ما باید در همه رده ها براساس این شاخص ها و روحیه انقلابی و ایثارگری تنظیم شود.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *