سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

انتقاد می و اردوغان از موضع آمریکا درباره قدس

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۹
کد مطلب: 574371
رئیس‌جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر بریتانیا طی گفت‌وگویی تلفنی، با انتقاد از اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، از تنش موجود در منطقه که ناشی از این اقدام یک‌جانبه طرف آمریکایی است، ابراز نگرانی کردند.
انتقاد می و اردوغان از موضع آمریکا درباره قدس
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه، عصر دوشنبه طی گفت‌وگوی تلفنی با «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا آخرین تحولات در ارتباط با قضیه قدس را بررسی کرد.

منابعی در ریاست‌جمهوری ترکیه اعلام کردند، اردوغان و می «از تنش موجود در منطقه در پی تصمیم آمریکا در به‌رسمیت شناختن قدس به‌عنوان پایتخت اسرائیل، ابراز نگرانی کردند.»

اردوغان و می تأکید کردند که «ضرورت دارد دولت اسرائیل بداند که راه‌حل تشکیل دولت راه‌حلی عقلانی‌تر در مسیر صلح در منطقه است.»

رئیس‌جمهوری ترکیه و نخست‌وزیر بریتانیا خاطرنشان کردند که «بایستی از تنش‌هایی، که می‌تواند فرآیند صلح را به خطر بیندازد اجتناب کرد و همچنین جامعه جهانی تلاش‌های گسترده‌ای برای ایجاد راه‌حل‌هایی برای بحران‌های منطقه ایجاد کند.»
سران ترکیه و بریتانیا همچنین در این گفت‌وگو تلفنی، روابط دوجانبه میان دو کشور به‌ویژه در زمینه صنایع دفاعی را بررسی کردند.

گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و می پس از آن انجام شد که ایالات متحده قطعنامه شورای امنیت در مخالفت با تصمیم واشنگتن در مورد قدس را وتو کرد. در جریان رای‌گیری، 14 عضو از 15 عضو شورای امنیت به قطعنامه رای مثبت دادند.
در پیش‌نویس قطعنامه‌ای که شب گذشته در شورای امنیت به رای گذاشته شد، آمده‌ که تصمیمات اتخاذشده درباره موقعیت شهر بیت‌المقدس «مبنای قانونی ندارد، بلکه باطل و بی‌اعتبار است و باید لغو شود.»
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *