شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
عابدینی:

مگر موشک بالستیک «سوزن خیاطی» است؟!

سه شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 574359
یک کارشناس مسائل بین الملل گفت: اگر قطعه‌ای که هیلی نشان داده واقعا متعلق به موشک باشد از کجا معلوم می‌شود که آن را داعشی‌ها که زخم خورده موشکهای سپاه پاسداران در شهر المیادین سوریه بوده اند به امانت به نیویورک نفرستاده باشند؟
مگر موشک بالستیک «سوزن خیاطی» است؟!
به گزارش جهان نيوز، حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اظهارات اخیر نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل که ایران را با نمایشی مضحک متهم به دادن موشک به انصارالله یمن کرده بود، گفت: به طور کلی اندیشه‌ورزی آمریکا سه موضوع را در دستور کار خود در مقابله با جمهوری اسلامی قرار داده است. این سه موضوع شامل برجام، قطعنامه ۲۲۳۱ و قانون کاتسا است. 
 
 
**«کاتسا» برای حفظ همزمان تحریم‌ها و برجام اجرایی شد

وی در خصوص مورد آخر گفت: در قانون کاتسا در حوزه برجام تلاش می‌کنند از فوایدی که برجام برای جمهوری اسلامی داشت جلوگیری کنند و از مواردی که ایران ملزم به اجرای آن شد مدام دم بزنند.

عابدینی تصریح کرد: در حقیقت آن‌ها به دنبال این هستند که تحریم‌های ضد ایرانی را زنده نگاه دارند، اما بازرسی‌ها بر ضد جمهوری اسلامی در چارچوب برجام و محدودیت هایی که در زمینه غنی سازی اورانیوم بیست درصد برای ایران قائل شده و داشتن میزان مشخص از آب سنگین که در برجام تعیین شده است را به قوت خود باقی نگاه دارند. 

این کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: در این رابطه اقدام هیلی از این حالت خارج شده و بنا را بر این گذاشته که یک پوسته از برجام باقی بماند و مابقی آن پاک شود که مقامات جمهوری اسلامی این اقدام را عدم وفای به عهد آمریکا به برجام می‌دانند. 
 
وی تصریح کرد: البته وزیر امور خارجه به رئیس جمهور کشورمان صراحتا در دیدارهایی که با مقامات اروپایی داشتند عنوان کردند این اقدامات خلاف برجام و عهدشکنی است. 
 
**اقدام اخیر نیکی هیلی حمله مستقیم به برجام است 

عابدینی با بیان اینکه در حقیقت این موضوع مربوط و وابسته به قطعنامه ۲۲۳۱ است، گفت: آمریکایی‌ها با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ که مدعی هستند ایران اقدام به انتقال موشک از تهران به یمن داشته و آن را در اختیار گروه‌های یمنی قرار داده می‌خواهند ثابت کنند ایران به این قطعنامه پایبند نیست و اگر این موضوع ثابت شود آن‌ها می‌توانند برجام را نیز محل مناقشه قرار دهند. 

این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: از آنجا که برجام براساس قطعنامه ۲۲۳۱ است به واسطه این قطعنامه به یک معاهده جهانی و بین المللی تبدیل شده به همین دلیل اقدام به ایجاد شوهای رسانه‌ای کردند و این اقدام را در بین خبرنگاران انجام دادند و قطعات یک استوانه را به تصویر کشیدند و بیان کردند این قطعه‌ای از موشکی است که ایران در اختیار یمن به منظور هدف قرار دادن عربستان قرار داده است این در حالی است که ما دلایلی داریم که این ادعا از اساس دروغ است. 

وی یادآور شد: مقامات آمریکایی کوشش می‌کنند موضوع توان موشکی دفاعی ایران را زیر سوال ببرند و کاری که درصدد آن هستند یعنی کاهش توان دفاعی ایران را از طریق شانتاژ خبری کاهش دهند. 

عابدینی با بیان اینکه به نظر می‌رسد همه این ادعا‌ها می‌تواند به دلیل آن باشد که آمریکا به دنبال ایجاد پرونده‌ای علیه جمهوری اسلامی در محافل بین المللی است، گفت: این در حالی است که اگر واکنش به موقع جمهوری اسلامی مانع پیشروی آن‌ها در این موضوع نمی‌شد شرایط وخیم‌تر بود. 

این کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به اینکه آمریکا در موضع حقوق بشر این موضوع را به شکل دیگری پیگیری می‌کند، گفت: این حق جمهوری اسلامی است که پاسخ این ادعاهای خانم هیلی را بدهد، چون به دلایل مختلف صحبت‌های نماینده آمریکا اشتباه است.

**موشک بالستیک سوزن خیاطی نیست که با گذاشتن درجیب به یمن منتقل شود

وی سخنان خود را با طرح این سوالات ادامه داد که ائتلاف نظامی سعودی و شرکا با حمایت آمریکا دو سال است که مرزهای خشکی و دریایی یمن را محاصره کرده اند پس چگونه نتوانسته اند جلوی ورود جنگ افزار، انهم با قد و قواره موشک بالستیک به یمن را بگیرند؟ از سوی دیگرموشک بالستیک دست کم ۸ متر طول دارد و به پرتابه یی با ان عظمت نیاز دارد مگر سوزن خیاطی است که با گذاشتن در جیب از میان رصد صد‌ها ماهواره، پهپاد و ناو از تنگه_هرمز تا تنگه باب_المندب برود و کسی مطلع نشود؟!
 
**اگر کسی با وجود  رصدتمام عیارمنطقه قدرت انتقال موشک داشته، جای «آفرین» داردودر مقابل بودجه شبکه‌های جاسوسی غربی_عبری به دلیل این ناکارآمدی باید قطع شود

عابدینی ادامه داد: اگر کسی این قدرت انتقال شگفت آور را دارد که شبکه پر طمطراق اطلاعاتی و امنیتی نظام سلطه را به هیچ انگارد باید به او آفرین گفت و بخاطر ناکارامدی شبکه امنیتی و جاسوسی مشترک غربی، عربی و عبری بایستی بودجه همه آن‌ها را قطع کرد.
 
این کارشناس مسائل بین الملل افزود: نشان دادن یک قطعه فلز یا یک عکس ایا ادله محکمه پسندی برای اتهام زدن به جمهوری اسلامی ایران است که بگوییم این مربوط به موشکی است که یمنی‌ها بسوی سعودی پرتاب کرده اند؟
 
** از کجا معلوم لاشه این موشک را داعش به نیویورک امانت نداده باشد؟

وی یادآورشد:اگر عکس‌های پشت سر این خانم ۴۵ ساله فتوشاپ نباشد و قطعه‌ای که نشان داده شده واقعا متعلق به موشک باشد از کجا معلوم می‌شود که آن را داعشی‌ها که زخم خورده موشکهای سپاه پاسداران در شهر المیادین سوریه بوده اند به امانت به نیویورک نفرستاده باشند؟ آیا ژنرال‌های امریکایی نمی‌دانند که وقتی موشکی به هدف اصابت می‌کند منفجر می‌شود و علامت روی آن هم از بین می‌رود؟

عابدینی خاطرنشان کرد:باید از آمریکائی‌ها پرسید، به نظرشما اگر کشوری تا این حد ملاحظه دارد که نمی‌خواهد مسئولیت پرتاب موشک را بر عهده بگیرد چه ضرورتی دارد نامش را روی موشک حک کند؟

**حتی اگر این استوانه واقعی باشد؛ممکن است مربوط به بقایای موشک های روسی وآمریکایی به ارث رسیده از صالح باشد

این کارشناس مسائل بین الملل افزود:علی عبدالله صالح دیکتاتور سابق یمن در زرادخانه اش هم موشک آمریکایی داشت و هم روسی. آیا دور از ذهن است که اگر این استوانه واقعی هم باشد مربوط به بقایای موشک روسی یا آمریکایی باشد؟

وی در پایان خاطرنشان کرد:خانم هیلی مهاجر هندی تبار که با تخصص حسابداری به جرگه دیپلمات‌ها پیوسته، دست کم یک بار هم از نمایشگاه واقعی مظلومیت مردم یمن، سوریه، عراق، افغانستان و ... دیدن کند تا به چشم ببیند چگونه با بمب‌ها و موشک‌های آمریکایی که میلیون‌ها دلار نفتی سعودی بابت آن پرداخته شده است، هزاران زن و کودک و پیر و جوان قتل عام شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *