جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

با برجام، ایران هراسی تمام شد!

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۵
کد مطلب: 574320
همچنین بررسی اعتبار گذرنامه‌ها در دنیا نشان می‌دهد اعتبار گذرنامه ایرانی در دولت تدبیر و امید! و روزهای پسابرجام نسبت به سال ۱۳۹۲ سقوط کرد.
با برجام، ایران هراسی تمام شد!
به گزارش جهان نيوز؛ روزنامه شرق در سرمقاله امروز خود نوشت:

«پایان‌بخشیدن به ایران‌هراسی در صحنه بین‌المللی و آغاز دوره جدید از تعامل جهانی، ازجمله مهم‌ترین دستاوردهای برجام است که باید آن را پاس داشت و از هر اقدامی که روابط ایران با جهان را به دوره قبل از برجام برگرداند، پرهیز کرد».

کارشناسان معتقدند که برخلاف تصور غلط برخی از مدیران ارشد دولت یازدهم، برجام نه تنها نقطه پایانی بر ایران هراسی نبود بلکه آغاز زنجیره‌ای از چالش‌های طراحی شده توسط دشمن در قبال نفوذ منطقه‌ای و قدرت نظامی و اقتدار ایران است.

به این اظهارات دقت کنید:
- «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه (شهریور ۹۶): با توجه به تحولات وضعیت منطقه و فشار فزاینده‌ای که ایران به منطقه وارد می‌کند و با توجه به فعالیت رو به گسترش ایران در زمینه موشک‌های بالستیک، باید برای محدود کردن فعالیت موشکی ایران و تمدید محدودیت‌های برجام بر غنی‌سازی ایران برای دوران پس از سال ۲۰۲۵، با این کشور گفت‌وگو کرد».

- «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان و «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس در گفت‌وگوی تلفنی(مهر ۹۶): «لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیت‌های منطقه‌ای بی‌ثبات‌کننده ایران و بررسی روش‌های رفع نگرانی‌ها درباره برنامه موشکی ایران همراه شود».

به نظر شما این اظهارات نشان دهنده پایان ایران هراسی است؟!

علاوه بر این پس از امضای برجام سطح خصومت عربستان علیه ایران بالا رفت و از سوی دیگر دولت ایران با مسامحه با اعمال ضدایرانی سعودی‌ها رفتار کرد که در چند مرحله با راه‌اندازی جنگ نفت علیه کشورمان و توهین و اتهام‌پراکنی به مقامات ایرانی همراه بود و بعد از آن به تهییج کشورهای میکروسکوپی از جمله کومور و جیبوتی برای قطع رابطه با ایران انجامید و سعودی‌ها بعدها با استمرار انفعال سیاست خارجی دولت یازدهم موفق به این امر شدند.

همچنین بررسی اعتبار گذرنامه‌ها در دنیا نشان می‌دهد اعتبار گذرنامه ایرانی در دولت تدبیر و امید! و روزهای پسابرجام نسبت به سال ۱۳۹۲ سقوط کرد.

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرباز
Iran, Islamic Republic of
برجام یعنی چه . بچه دردی می خورد. در اینده چه می کند. اگر روح دارد ! جز مهره دارن ! است یا بی مهره!! اگر یک قرار داد کاغذی است پس چرا روح دارد !! اگر کاغذ هم روح دارد !!! اصلا خود روح چیست