کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظر قرآن کریم چیست؟

حجاب مُهم نیست، دلت پاک باشه!

27 آذر 1396 ساعت 16:38

انسان وقتی در مقام بندگی قرار می‌گیرد نباید به سلیقه خود عمل کند بلکه باید تسلیم محض پروردگار باشد. مانند سربازی که در پادگان وارد می‌شود و سلیقه خود را کنار می‌گذارد و تسلیم قوانین نظامی می‌گردد.


جهان نیوز - دکتر محمد لطفی زاده: حجاب، حکم صریح قرآنی و دستور الهی است و البته فلسفه آن هم تا حدودی برای نسل امروز روشن است. با این حال هرچند که حجاب در اسلام از ضروریات است برخی با این توجیه که دل مُهم است و با شعار (دلت پاک باشه) از این حکم الهی و واجب شرعی چشم‌پوشی می‌کنند.
 
آیا براستی ما می‌توانیم هر طور خواستیم مسلمانی کنیم؟ در این باره خوب است به قرآن کریم نگاهی داشته باشیم. در سوره مبارکه بقره، آیه 128 اینطور می‌خوانیم که وقتی حضرت ابراهیم و اسماعیل علیهما‌السلام خانه کعبه را بنا کردند از خدای سبحان درخواستی داشتند. این درخواست، پاسخ شبهه مورد بحث ما است.
 
آنان به خدای سبحان عرضه داشتند: (وَ اَرِنا مَناسِکَنا) یعنی خدایا راه و روش بندگی و عبادت را به ما نشان بده.
 
از این آیه معلوم می‌شود انسان وقتی در مقام بندگی قرار می‌گیرد نباید به سلیقه خود عمل کند بلکه باید تسلیم محض پروردگار باشد. مانند سربازی که در پادگان وارد می‌شود و سلیقه خود را کنار می‌گذارد و تسلیم قوانین نظامی می‌گردد. چنین سربازی نمی‌تواند بگوید من هر طور خواستم لباس می‌پوشم و به هر شکل دلم خواست چون نیت خوبی دارم به دیگران احترام می‌گذارم و در عین حال نظامی هم هستم!
 
پس اینکه بگوییم نماز می‌خوانیم ولی حجاب نداریم مخالف رویّه‌ی قرآنی است چه آنکه همین قرآن کریم نیز (نُؤمِنُ بِبَعض وَ نَکفُرُ بِبَعض) یعنی بخشی از دین را قبول کرده و به بخشی دیگر بی‌اهمیت باشیم را تقبیح نموده است.
 
امید که همه ما ملتزم به ضوابط شرعی در همه عرصه‌های زندگی باشیم.


کد مطلب: 574294

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/574294/حجاب-م-هم-نیست-دلت-پاک-باشه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com