جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
نقوی‌حسینی:

شکست‌های مکررآمریکا رادر منطقه ازدور خارج کرده

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۸
کد مطلب: 574234
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: اقدام ترامپ ماهیت صهیونیستی دولت امریکا را به نمایش گذاشت.
شکست‌های مکررآمریکا رادر منطقه ازدور خارج کرده
به گزارش جهان نيوز، سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اقدام اخیر رئیس جمهور امریکا مبنی بر رسمیت بخشیدن به قدس به عنوان پایتخت اسرائیل اظهار داشت: موضع گیری رئیس جمهور امریکا در مورد قدس شریف برخلاف مقررات بین المللی، موضع‌گیری‌های قبلی سازمان ملل، موضع گیری‌های پیشین شورای عالی امنیت ملی، بیانیه‌ها و قطع نامه‌های صادر شده و... است.

وی اقدام ترامپ را در عین حال یک اقدام تجاوزگرایانه در امور داخلی کشور‌ها تلقی کرد و افزود: این که آمریکا بگوید پایتخت کدام کشور در کجا باشد دخالت آشکار در امور داخلی کشور‌ها محسوب می‌شود.

نقوی حسینی با اشاره به دستاوردهای موضع گیری ترامپ برای جهان اسلام، تصریح کرد: این اقدام موجب شد ماهیت صهیونیستی بودن دولت امریکا را به نمایش گذاشت به نحوی که در حال حاضر این سوال برای شهروندان امریکایی مطرح می‌شود که ترامپ رئیس جمهور ما است یا رئیس جمهور رژیم صهیونیستی؟

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با اشاره به دیگر دستاورد اقدام اخیر رئیس جمهور امریکا تاکید کرد: این اقدام موجب شد تا بار دیگر اتحادی چشم گیر در جهان اسلام درمیان کشورهای مسلمان به وجود بیاید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان اقدام اخیر ترامپ در رسمیت بخشیدن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را مرتبط با شکست داعش در منطقه دانست؟ گفت: بله، کاملا مرتبط است. شکست‌های پی در پی این کشور در منطقه، اعم از فرو رفتن سعودی‌ها در باتلاقی که در یمن بوجود آورند، شکست داعش در منطقه علی رغم حمایت‌های گسترده برخی سران عرب و کشورهای غربی، استعفای سعد حریری که در نهایت با بن بست مواجه شد و.. حیثیت آمریکا را زیر سوال برد.

نقوی حسینی در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا در حال حاضر برای احیای حیثیت خود در منطقه، تلاش می‌کند تا با چنین رفتارهایی قدری از ناکامی هایش را جبران کند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *