سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

ادامه آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا پس از ۲ هفته

دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۷
کد مطلب: 574228
باوجود اینکه آتش‌سوزی کالیفرنیا همچنان ادامه دارد، کاهش شدت باد اندکی به آتش نشان‌ها در مهار آتش کمک کرده است.
ادامه آتش‌سوزی گسترده در کالیفرنیا پس از ۲ هفته
به گزارش جهان نيوز به نقل از رویترز، کاهش شدت وزش باد در کالیفرنیا در روز گذشته (یکشنبه) به آتش نشان‌ها کمک کرده است که از گسترش بیشتر آتش سوزی توماس که به سومین آتش سوزی بزرگ کالیفرنیا تبدیل شده است، جلوگیری کنند. این آتش سوزی که از چهارم دسامبر (دو هفته پیش) آغاز شد تاکنون باعث سوختن بیش از 109 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا شده است.
 
مقامات اعلام کردند بیش از 8500 آتش نشان به محل اعزام شده اند تا آتش سوزی توماس در جنوب کالیفرنیا را مهار کنند. آتش نشان ها از بیش از 970 موتور آتش نشانی و 34 بالگرد برای مهار آتش سوزی استفاده کرده اند. این آتش سوزی تاکنون بیش از 1000 ساختمان را ویران کرده است و تهدیدی برای 18000 ساختمان دیگر محسوب می شود.

این آتش سوزی بزرگ -که بیشتر در شمال غرب لس آنجلس متمرکز است- بیش از 104 هزار نفر را مجبور به ترک خانه های خود کرده و مناطق سوخته شده را به شهر ارواح تبدیل کرده است.

ساکنان منطقه سانتا باربارا اعلام کردند که کاهش شدت باد کمک زیادی به آتش نشان ها برای مهار آتش سوزی کرده است. مقامات اعلام کردند که روز یکشنبه یکی از موفقیت آمیزترین روزها برای مهار آتش بوده است و آتش نشان ها پیشرفت چشمگیری را شاهد بوده اند.

آتش سوزی توماس که به گفته مقامات تا امروز بیش از 123 میلیون دلار خسارت وارد کرده است، تاکنون باعث تعطیلی مدارس و مسدود شدن جاده ها و راه ها شده و صدها هزار نفر را از خانه هایشان فراری داده است. این آتش سوزی همچنین بر کیفیت هوای جنوب کالیفرنیا هم اثر منفی گذاشته است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *