چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

به موفقیت ایران در جام جهانی خوشبین هستم

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 574014
رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال گفت: با توجه به تجربه کی روش و شناخت او از حریفان به صعود تیم ملی به دور دوم جام جهانی روسیه خوش بین هستم.
به موفقیت ایران در جام جهانی خوشبین هستم
به گزارش جهان نيوز، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره برگزاری نشست هم اندیشی استعدادیاب‌های برتر فوتبال ایران بیان کرد: این نشست گام بزرگی برای آموزش مربیان، مدرسان، استعدادیاب‌ها و بازیکنان بود چرا که بدون داشتن برنامه‌ای صحیح برای انتخاب هایمان آینده‌ای نداریم.

تمام کشور‌های موفق در زمینه فوتبال به خصوص کشور‌های اروپایی و آمریکای شمالی با برنامه ریزی مدون در زمینه استعدادیابی به چنین درجه‌هایی رسیدند. فریدون معینی تیم خوبی را انتخاب کرده است و تمام ۹ منطقه دارای استعدادیاب‌های باتجربه‌ای هستند که می‌توانند به فوتبال ایران برای تشکیل تیم‌های ملی قدرتمند کمک کنند.
 
او درمورد قرعه ایران در جام جهانی روسیه گفت: در گروه سختی قرار گرفته ایم که اسم آن را گروهی که تیم هایش بهترین فوتبال را نمایش می‌دهند، می‌گذارم.

اسپانیا و پرتغال به سبک اروپای لاتین و تیم‌های آمریکای جنوبی بازی می‌کنند. مراکش هم از سه سال پیش تاکنون یکی از بهترین تیم‌های آفریقا است که به نظر من هروه رنارد، سرمربی این تیم هم به یکی از بهترین سرمربیان جام جهانی تبدیل می‌شود و پس از پایان این رقابت‌ها از تیم‌های بزرگ دنیا پیشنهاد دریافت می‌کند. مراکش بازیکنان مطرحی هم در ترکیب دارد.

محصص ادامه داد: مصطفی حاجی، مربی تیم ملی مراکش در سال‌های پیش یکی از چهره‌های شاخص فوتبال اروپا بود. این تیم شناخت خوبی از ایران دارد، اما فراموش نکنید کارلوس کی روش هم باتجربه است و شناخت بسیار خوبی از اسپانیا و پرتغال دارد. خولن لوپتگوی در پورتو پرتغال فعالیت کرده است و کی روش آشنایی زیادی با تفکرات او و فرناندو سانتوس دارد. در کل بازی اول ایران با مراکش در سرنوشت ما تاثیرگذار است.

کارشناس فوتبال ایران درباره اینکه با نگاه واقع گرایانه به فوتبال، آیا تیم ملی ایران توانایی صعود از این گروه سخت را دارد یا خیر، گفت: همانگونه که فریدون معینی در نشست امروز (یک شنبه) اعلام کرد اگر ما توانایی و ظرفیت باخت را نداشته باشیم نمی‌توانیم به توسعه و پیشرفت برسیم. اگر قرار باشد با نتایج تیم ملی در جام جهانی زانوی غم بغل بگیریم لیاقت این را هم نداریم که در سطح جام جهانی ظاهر شویم.

یکی از امتیاز‌های اصلی تیم‌های بزرگ دنیا اینست که از شکست درس می‌گیرند. ایتالیا و هلند در این جام جهانی حضور ندارند و نبایست شکست را فاجعه محسوب کرد. قبول دارم شکست همیشه تلخ است، اما در صورت تحقق این امر می‌توانیم برای چهارسال بعد برنامه ریزی کنیم. طبق شناختی که از گروه کارلوس کی روش دارم به صعود تیم ملی خوشبینم.

محصص درمورد اینکه آیا در فوتبال ایران هم مانند ژاپن می‌توان برای استعدادیابی برنامه ریزی ۲۰ تا ۳۰ ساله طراحی کرد، گفت: هرچند این کشور با امکانات سرمایه گذاری فراوان در تمام رده‌ها تیم خوبی را تشکیل داده این طرح‌ها فقط مختص ژاپن نیست.

بیشتر کشور‌های موفق در دنیا برای رسیدن به این سطح برنامه ریزی پلکانی انجام داده اند. ایران هم این توانایی را دارد. خوشبختانه با حرکاتی که از لحاظ استعدادیابی در فوتبال ما انجام می‌شود می‌توانیم به موفقیت برسیم. برای کسب موفقیت نیاز به زمان داریم، اما پایه و اساس پیشرفت در فوتبال بها دادن به استعدادیاب‌های پایه و بازیکنان زیر ۱۲ سال است.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال درباره ستاره ایران در جام جهانی روسیه تصریح کرد: در تمام پست‌ها بازیکنان باتجربه‌ای داریم که در اروپا بازی می‌کنند. ستاره اصلی ایران بازیکنی است که در این ۳ بازی کاملا در اختیار تیم باشد و در حمله و دفاع به ما کمک کند. رعایت اخلاق هم در جام جهانی حائز اهمیت است.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *