پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

زنان محجبه اروپا چه احساسی دارند؟

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 573835
اکثر کسانی که با پوشش اسلامی در جامعه تردد می کنند نگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند در حالی که این درصد بین کسانی که اعتقادی به حجاب ندارند، معکوس است.
زنان محجبه اروپا چه احساسی دارند؟
به گزارش جهان نيوز، به تازگی تحقیقات جامعی در مورد کسانی که با پوشش اسلامی در کشورهای اروپایی زندگی می کنند، انجام شده که نتایج جالب توجهی در پی داشته است.

بر پایه این تحقیق، مردم اروپا برای پوشیدن روسری و یا نپوشیدن آن دلائل مختلفی دارند. از جمله مهم ترین دلائل محجبه بودن، دستور اسلام مبنی بر لزوم پوشش مناسب برای زنان و همچنین جلوگیری از تبدیل شدن به یک کالای جنسی می باشد.

یکی دیگر از شاخه های این تحقیق، نگاه یک زن به بدن خود اوست. بر این اساس، اکثر کسانی که با پوشش اسلامی در جامعه تردد می کنند نگاه مثبتی نسبت به بدن خود دارند در حالی که این درصد میان کسانی که اعتقادی به حجاب ندارند، معکوس است. بسیاری از زنانی که روزانه دقایق و حتی ساعاتی متمادی برای آرایش و خوب به نظر رسیدن در جامعه صرف می کنند، نگاهی منفی به بدن خود دارند و برای بدن خود ارزش کمی قائل هستند.

بخش دیگر این نظرسنجی راجع به درگیری ذهنی زنان در مورد بدن خود بود. بر این اساس، کسانی که پوشش حجاب را اختیار کرده اند، ابراز داشته اند از آسودگی خاطر بیشتری برخوردار هستند و کمتر ذهن خود را درگیر بدن خود می کنند در حالیکه سایر زنان، روزانه میزان زیادی از افکار خود را به بدن خود و نگاه دیگران در مورد آن اختصاص می دهند.

این نظر سنجی همچنین ثابت می کند: کسانی که با حجاب در خیابان های اروپا قدم می زنند، احساس امنیت بسیار بیشتری نسبت به افراد دیگر دارند.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *