جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ماسک مناسب برای روزهای آلوده کدام است؟

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 573802
در روزهای آلوده افراد باید هر روز ماسک مناسب را استفاده کنند.
ماسک مناسب برای روزهای آلوده کدام است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان،  ماسک‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ نخست ماسک‌های ساده هستند که بیشتر در اتاق‌های جراحی یا از پزشکان در مطب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در روزهایی که هوا آلوده است تنها کاری که از پس این ماسک‌ها بر می‌آید جلوگیری از رسوب مواد معلق بزرگ در هواست، اما از ورود ذرات معلق کوچک جلوگیری نمی‌کنند.این ذرات با ابعاد کوچک به‌راحتی می‌توانند وارد سیستم دستگاه تنفسی افراد شوند و مشکلات متعددی را به‌وجود آورند. اما در این موارد استفاده از ماسک فیلتردار یعنی ماسک ۹۵ N می‌تواند نقش موثری در تضمین سلامت شما داشته باشد.

اما فراموش نکنید که این ماسک‌ها هم نیاز به تعویض دارند.به‌عنوان مثال اگر فردی هستید که روزانه ساعات زیادی را در هوای آزاد سپری می‌کنید، بهتر است ماسک خود را به‌طور روزانه تعویض کنید و از ماسک جدید استفاده کنید، اما اگر خانم خانه‌داری هستید و بیشترین ساعتی که در بیرون از منزل سپری می‌کنید حدود یک ساعت است، می‌توانید هر دو روز یک‌بار ماسک فیلتردار خود را تعویض کنید.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *