شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

واکنش هیستریک آشنابه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی

يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۵۴
کد مطلب: 573744
حسام‌الدین آشنا، از اعضای اصلی حلقه اعتدال و مشاور رئیس‌جمهور روحانی، روز گذاشته در واکنش به مسئله «عبور از روحانی» و ابراز پشیمانی برخی سیاسیون و سلبریتی‌ها از رأی دادن به رئیس‌جمهور روحانی در دو توییت مرتبط نوشت:
واکنش هیستریک آشنابه عبور اصلاح‌طلبان از روحانی
به گزارش جهان نيوز، «پویش فرمایشی پشیمانی با پشتیبانی کسانی شکل گرفت که باید در مورد کارهای کرده و نکرده خود به تک تک مردم ما پاسخگو باشند. آنها ثروت و سعادت ملت را به تاراج دادند چه سدهایی ساختند که پشتش آبی نیست، چه فرودگاه‌هایی که ساختند و پروازی به آنجا نیست، به دست هر نماینده یک مجوز پالایشگاه و پتروشیمی به اسم خصوصی سازی پتروشیمی را به وزارت رفاه پالایشگاه را به وزارت دفاع روغن‌کشی را به بنیاد شهید نیروگاه سازی را به استان قدس مخابرات را به سپاه و ستاد پیمانکاری را به قرارگاه خاتم الانبیاء بندر را به قرارگاه خاتم الاوصیاء و ...».

*مسئله «عبور از روحانی» و جاری شدن صیغه طلاق میان اصلاح‌طلبان و رئیس‌جمهور جدی‌تر از این حرف‌ها و نمایش‌هایی مثل ربط دادن آن به دولت سابق است.

پر واضح آنکه مثلاً آقای «بهزاد نبوی» که چندی قبل صراحتا اعلام کرد هیچ توافق و ائتلافی میان روحانی و اصلاح‌طلبان در کار نبوده است[2]؛ نه ربطی به دولت قبل دارد و نه ربطی به سپاه پاسداران!
سلبریتی‌های خاصی هم که طی روزهای اخیر یکی یکی با کنایه‌های تند به دولت، از رأی دادن به رئیس‌جمهور روحانی ابراز پشیمانی صریح یا تلویحی کرده‌اند نیز کسانی نبوده‌اند که افسانه آقای آشنا در زمینه مرتبط بودن آنها به پیمانکاری و روغن‌کشی و بندرسازی و غیره صحت داشته باشد.

به سخن دیگر اینکه شاید نسخه «تقصیر قبلی‌هاست» در سال اول دولت یازدهم و آن هم با معاضدت جریان سیاسی خاص، اندکی کارایی داشت اما دیگر نخ‌نما شده و مشاوران رئیس‌جمهور روحانی هم در تندباد عبور از روحانی که البته به دلیل هم‌سرنوشتی اصلاح‌طلبان و اعتدالیون غیر ممکن است؛ حکما کاری غیر از سپردن خود به دست تقدیر نمی‌توانند از پیش ببرند.

شاید بهتر بود آقای آشنا به جای متهم کردن نهادهای امین نظام؛ درباره واقعیت‌های «پویش پشیمانی» و علل و عوامل آن توضیحاتی را ارائه می‌کرد...

گفتنیست، حسام‌الدین آشنا چندماهیست که در آماج انتقادات اصلاح‌طلبان قرار دارد. اما گویا این واقعیت هم مانع متلک‌های مشاور رئیس‌جمهور به نهادهای امین نظام نشده است!

چندی قبل نیز، جهانبخش خانجانی، از فعالان اصلاح‌طلب در کنایه به مشاوران رئیس‌جمهور گفته بود: «آقای روحانی مشاوری دارد که هر از چند گاهی فرمایشی را منعکس کرده و خیال می‌کند که مردم نیاز به سخنان او دارند. اگر این سخنان استراتژی‌های رئیس‌جمهور باشد بسیار هم پسندیده است، اما می‌بینیم که در پس این مطالب چیزی نیست و تراوشات و طراحی‌های آن مشاور محترم است که ضمن احترام باید استراتژی داشته باشند.»

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرور
Iran, Islamic Republic of
من هم سخنان آقای خانجانی را قبول دارم.ما بی جهت افراد حاضر در این دولت خصوصا آقای آشنا را بیخودی نمود دادیم.
ماجرای وی مثال داماد بیل گیتس و معاون بانک جهانی شدن است.