پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۲
۵۴

شکست زودهنگام سلبریتی ها در دنیای سیاست + تصاویر

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۴
کد مطلب: 573712
یکی از اتفاقاتی که در انتخابات ریاست جمهوری 96 رخ داد، حضور پررنگ هنرمندان و ورزشکاران در حمایت از نامزدها بود؛ اتفاقی که گرچه در سال های گذشته نیز رخ داده بود اما در انتخابات امسال بیش از پیش خودنمایی می کرد.
شکست زودهنگام سلبریتی ها در دنیای سیاست + تصاویر
گروه فرهنگ جهان نيوز، مجتبی غفاری: گرچه در انتخابات 96 حضور سلبریتی ها و هنرمندان در حمایت از یک نامزد، بسیار پررنگ و نشانه ای از حضور جدی این چهره ها در فضای سیاسی کشور بود اما با گذشت چند ماه معلوم شد این حضور چندان موفق نبوده و با ابراز پشیمانی آنها همراه شد!
 
بسیاری از این چهره ها که به حمایت از آقای روحانی اقدام کرده بودند، در روزهای اخیر به انتقاد از دولت ایشان پرداخته و خواهان عمل به وعده ها از سوی ایشان شده اند.
 
می توان گفت اولین کسی که اقدام به انتقاد کرد و در فضای مجازی سر و صدا به راه انداخت، مهدی فخیم زاده بود. وی در اینستاگرام نوشت: «ایام انتخابات رفته بودیم از آقای روحانی حمایت و برایشان تبلیغ کنیم، الان پشیمانم.»
 
در ادامه برخی چهره های دیگر به خصوص بعد از تقدیم لایحه بودجه به مجلس و گرانی هایی که در این لایحه مطرح شده بود، زبان به انتقاد گشودند.
 
باران کوثری، هنرمند سینمای کشورمان با انتشار پستی کنایه آمیز در اینستاگرام سیاست های جدید دولت در رابطه با عوارض خروج از کشور را مورد انتقاد قرار داد و نوشت: «یه توییت خیلی جالب خوندم مضمونش این بود: یعنی یه سفر خارج رفتن جریمه اش (چون این دیگه عوارض نیست، جریمه است)، از جریمه ای که دادگاه برای قاضی مرتضوی در نظر گرفته بیشتره...»
 

عکس/ حمایت باران کوثری از دکتر روحانی
 
 

 
 
عکس/ انتقاد باران کوثری به دولت
 
هنرمندان دیگری همچون، نوید محمدزاده، مهراب قاسمخانی، مجید صالحی، مهدی پاکدل، فرهاد آئیش، حدیث میرامینی، رضا رشیدپور و مهرداد صدیقیان نیز با انتشار پست هایی در فضای مجازی به انتقاد از عملکرد دولت پرداختند.
 
اما می توان گفت تندترین انتقاد نسبت به عملکرد دولت را رضا صادقی، خواننده محبوب کشورمان در فضای مجازی منتشر کرد.
 
صادقی با مخاطب قرار دادن آقای روحانی، رئیس جمهور کشورمان نوشت:
 
«سلام آقای رئیس جمهور..رای دادیم، حمایت کردیم، توهین شنیدیم، تهمت شنوفتیم....حرف من عوارضی و قیمتش، نون و قیمتش، زلزله زده و محرومیتش، گرونی و مصیبتش، حتی نون و نداشتنش نیست، درد اینجاست که انگار از حال و روزمون خبر ندارید...
چشم یاری داشتیم..حیف
#خودمون_بداد_خودمون_برسیم
خداحافظ آقای رئیس جمهور»
 

عکس/ حمایت رضا صادقی از دکتر روحانی
 

عکس/ انتقاد رضا صادقی از دکتر روحانی
 
به گزارش جام نیوز، این ابراز پشیمانی ها در حقیقت نشان می دهد که سلبریتی ها نمی توانند نسخه پیچ های خوبی برای مردم به خصوص در فضای سیاسی کشور باشند چرا که آنها شعار تا 1400 سر می‌دادند و نقش مهمی در رای آوردن دکتر روحانی داشتند اما هنوز 6 ماه نشده، پشیمان شدند.
 
البته نکته مهم و قابل توجه در این ماجرا، اقدام زیبای این سلبریتی ها بود که با شجاعت از ملت عذرخواهی و اعلام کردند پشیمان هستند.
 
حال این سوال مطرح است که با توجه با این شکست، آیا سلبریتی ها در انتخابات های بعدی باز هم به دفاع از نامزدی خاص خواهند پرداخت یا از جایگاه شهرت و محبوبیت خود تنها برای معرفی شاخصه های نامزد اصلح و ترغیب مردم برای شرکت در انتخابات استفاده خواهند کرد؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
Iran, Islamic Republic of
باز هم می گویم نه حمایتشون از سر سیاست و درایت و تدبیر و درک و فهم و شعور بود و نه پشیمونیشون از سر همین مفاهیم !!!! هنرمندان بنا به طبع احساساتی و ظریفشون همیشه بازی خورده اند و خواهند خورد کلاه گشادی که از قبل ورود کردن به عالم سیاست بر سر هنر مندان می رود جاودانه و همیشگی است فقط جنس و شکل انها متفاوت است !!!!
امروز هم اگر صابون دولت محترم تدبیر و امید به تن این دوستان و ایضا طبقه متوسط به بالای خارج رو جامعه نمی خورد باز صدای انها در نمی امد !!! انها را چه به درد طبقه پایین جامعه !!! طبقات فرودست از نظر این حضرات تنها به درد بلا کشیدن می خورند تا انها در ان بستر بساط تبلیغ با گرفتن ژستهای مردم وارانه و خیر خواهانه پهن کنند !!!! ضمنا با توجه به اینکه دولت رای این طبقه را نمی خواهد از دست بدهد این مصوبه کذایی را بی سر و صدا در اینده ای نزدیک لغو خواهد کرد !!!
Iran, Islamic Republic of
من هيچ وقت پشيمان نيستم از راي به روحاني البته هيچكس صدرصد بي عيب نيست و انتقاد هم حق افراد است
حسین
Netherlands
در اینکه هیچکس کامل نیست ، جا هیچحرفی نیست. اما رضایت از امور بستگی به جمع مثبتها و منفی هاست. دلایل شما چیست؟ شرایظ بطوریست که همه جور قضاوت می کنیم بدور از مدرک و دلیل. لذا ترویج تفکر "" میزان"" ی بفرموده قرآن می تواند در تصمیمات آتی مفید باشد.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
شب دراز است شما هم تا 4 سال آینده حتما"از تصمیمات نسنجیده دولت پشیمان خواهی شد.
Iran, Islamic Republic of
شما هم پشیمان خواهی شد عجله نکن
Iran, Islamic Republic of
ببخشیداشتباهی مثبت دادم من که مثل ...پشیمانم
Iran, Islamic Republic of
کی تو رو تحویل میگیره
Iran, Islamic Republic of
مهم اينه تا چهار سال آينده روحاني رييس جمهوره و بعدش خدا بزرگه
Iran, Islamic Republic of
راست میگه مهم اینه که روحانی رای آورد و برای چهار سال دیگه تثبیت شد و دیگه هیچ حرفی فایده نداره
Iran, Islamic Republic of
صبع لطیف کجا بود اینا فقط در راستای منافع شخصی فعالیت میکنن همیکنه در برابر گرونی آب و برق ساکت بودن و در برابر گرون شدن عوارض سفرهای خارجی به پا خواستن اثبات این مساله است!
بد جور از چشم مردم افتادن این جوایزی را که تو جشنواره ها به هم تقدیم میکنن از جیب مردم است نه از طرف مردم
همین همایون شجریان بخاطر اینکه مورد علاقه بارون خانمه جایزه گرفته...
Iran, Islamic Republic of
من اگه جای سلبریتی ها رنگی مبلغ اشراف بودم الان در افق محو میشدم و تا آخر عمر اظهار نظر نمیکردم!
Iran, Islamic Republic of
اگر عوارض خروج از کشور تغییر نمیکرد هیچکدوم پشیمون نمیشدن الان هم به خاطر جیب مبارکشون هست که پشیمونند الان روحانی عوارض رو برگردونه دوباره مینویسن روحانی مچکریم ... مرفهان بی درد
Iran, Islamic Republic of
چرا مینویسید " رضا صادقی خواننده محبوب کشورمان" . این آدم محبوب همونیه که می گه مرگ بر آمریکا نگید زلزله نیاد. تکلیف خودتون رو با این آدما روشن کنید، چه طبق میل و گرایش ما حرف بزنند و چه خلاف اون، جایگاه و اهمیت یکسانی باید داشته باشن.
مثل اخبار زرد نشریات بی فایده خبر نذارید
Iran, Islamic Republic of
البته رضا صادقی پربیراه نگفته است .دقت بفرمائید به این خبر " 20 درصد کشته های ناشی از زلزله دنیا در 30 سال گذشته متعلق به ایران بوده است " البته با مرگ بر این و مرگ بر آن انصافا در 38 سال گذشته هیچ اتفاقی برای آنها نیافتاده است که هیچ هر روز پروارتر هم می شوند .
Iran, Islamic Republic of
الان ژاپن و آمریکا هم مرگ بر آمریکا میگن که ...
Iran, Islamic Republic of
این رضا صادقی که حرف از سواد میزنه اندازه من که تخصصم محاسبه و طراحی است، و به رئیسی رأی دادم حرفی برای گفتن داره؟
یا نه یک سبک مشکی غمگین همه سوادشه؟
حتی ریاضیات هم منحنی حرکت روحانی و قهقرایی ترسیم می کرد.
متأسفانه این نتیجه ضعف فرهنگی جامعه است که این دسته آدم ها، لیدر گفتمان های سیاسی شده اند.
همان ضعف فرهنگی که صبح و شب در صدا و سیمای ما تبلیغ شد.
با وجود این همه نیاز ما به آدم های متخصص در هر زمینه ای(واقعا اگر این دولت از سیاست رکود دست برداره ما به چند برابر این مقدار هم دکتری نیاز داریم با دلیل قاطع)؛ این صدا و سیماست که علم و تحصیلات تکمیلی را بی ارزش معرفی میکند (مثل جناب رئیس جمهور که می فرماید البورسیه و ما ادریک مالبورسیه).
چند وقت پیش بود که در یک برنامه رادیویی به بچه ها بیشتر توصیه میشد فنی و حرفه ای بخونند و طرف علوم ریاضی فیزیک، یا تجربی نروند تا مثلا آینده کاریشون تضمین بشه. در حالی که با فوق لیسانس مهندسی حداقل جا برای امید به خارج رفتن هست ولی با فنی و حرفه ای نهایتا تبدیل به یک تکنیسین فرمانبرداری خواهی شد که نوکر واردکننده و صنایع مونتاژ است.
علاوه بر صدا و سیما این انحراف در فرهنگ سیاسی به وسیله اصولگرایان آغازیدن گرفت. من در این مورد اصولگرایانی و مقصر میدونم که همیشه در شورای شهر تهران از چهره های ورزشی استفاده کردند و این بدعت و بنا گذاشتند. و البته امروز، اصلاح طلبان به طور مشابه و به شکل گل درشت تری، دارند از این سلبریتی های پولدار پر ادعا، استفاده می کنند.
Iran, Islamic Republic of
علم آمار و احتمالات میگه منحنی محبوبیت روحانی با شیب زیاد به سمت پایین در حال حرکت است.
علم فیزیک هم میگه شتاب اولیه خیلی زیاد بود و مقداری هم اعوجاج در حرکت مشاهده شد و اگر با همین شیب پایین بیاد قبل از اینکه به 1400 برسد حرکت به صفر خواهد رسید.
fajr47
Iran, Islamic Republic of
فعلا تا 1400 با روحانی حالشو ببرین
حسن
Iran, Islamic Republic of
اگر متلکه موافقم !!!!!
Iran, Islamic Republic of
تا 1400 با تحریمها و بی تدبیری ها !
Iran, Islamic Republic of
متاسف. روزنامه نگاران و خبرنگاران هم به نوعی شهره اند(سلبرتی)، لذا زیاد نباید انتظار داشت که خارج از طبقه منورالفکرهای ایرانی باشند. این ها هم مانند شهره ها در تاریخ معاصر کارر جز ضربه زدن به ایرانی و فرهنگ ایرانر نکرده اند و کعبه امالشان به غرب خلاصه میشود.
حسین
Netherlands
عزیز ، کعبه امال همه غرب است. توجه کنید به نوع تبلیغاتی که شد دقیقا به همان روش غرب. تغیرات در جامعه و تفاوت طبقات ، قبیله گرائی (مثال بزنم تا کیلوئی ننوشته باشم ، کندی ها یا همین آقای جدید که دخترش و دامادش ووو همه مشغول اند که البته جای شکر دارد زیر بفرموده امام معصوم چهار چیز باعث شکست دولت ها می شود:
"" 1- ضایع کردن اصول (مسائل مهم)
2- سرگرم شدن به فروع (امور کم اهمیت)
3 - به کار گماردن آدم های پست
4 -و کنار گذاردن انسان های فاضل."
کوتاه کنم این روش به نیستی پیوستن است و همه ما از وزیر و و کیل و شهرهگان شهر همه و همه در این قایق ایم و با هم غرق می شویم.
یا حق
محسن
Iran, Islamic Republic of
تازه حقيقت حرف وزير سابق وزارت ارشاد نمايان ميشه كه بعد از اعلام نتايج انتخابات ، به جناح مقابل پيشنهاد ميكنه اگر هنرمند براي حمايت از كانديدايشان ميخواهند چند تاي آنها را به آنها بدهند يعني از ديد اين سياستمدار هنرمندان عين دستمال كاغذي هستند كه شما براي تميز كردند ،به ديگران ميدهيد.
حمید
Iran, Islamic Republic of
بر هیچ کس پوشیده نیست که حمایت برخی از این سلبریتی ها از روحانی برای دفاع از اسلام و انقلاب و حتی استقلال کشور نیست . اقای روحانی در شعارهایش طوری بود که این بیچاره ها فکر می کردند مقاصدشان در بودن و ماندن روحانی است و حالا که می بینند روحانی فردی نیست که آنان بتوانند از موقعیتش بیشتر سوء استفاده کنند یقه پاره کرده اند.بدبخت ملتی که رهرو چنین افرادی برای ادامه حیات کشورش هستند.
Iran, Islamic Republic of
چقدر مردم ایران حقیر شدن که باران کوچولو براشون خط مشی سیاسی و اقتصادی و هنری و..تعیین میکنه!
زمان شاه کی به امثال این انقدر بها میدادن؟جمهوری اسلامی به اینا خیلی پرو بال داد
Iran, Islamic Republic of
یکی از دلایل انقلاب مردم ایران همین حرف زدن همه آدما بود چه بزرگ و جه کوچیک
سرباز
Iran, Islamic Republic of
دردنباله کلامتان از دیدگاه مومنان حقیر انهایی هستند که برای قدرت وثروت له له می زنند ,امام جعفر صادق فرموده : هر کس برای رسیدن به قدرت تلاش کند ملعون است . یادش بخیر اول انقلاب خیلی انقلابی های انموقع این حدیث را ورد زبان داشتند!!!!
سید
Iran, Islamic Republic of
اینها دنبال شوهر میگردند و می خواهند به این ترتیب خودشان را مطرح کنند.
Iran, Islamic Republic of
این جماعت دنبال شهرت هستن و هر چیزی که بتونه مطرح شون کنه به اون دستاویز چنگ میزنن
Iran, Islamic Republic of
آقاسید ساده نباش
Iran, Islamic Republic of
سید جون اتفاقا اینا اهل ازدواج نیستند . همینجوری رو بیشتر می پسندند
Iran, Islamic Republic of
البته اصولگرایان زیاد از این پشیمانی ها خوشحال نباشند زیرا این پشیمان معنی اش این نیست که اینها به رئیسی رای میدادنند نه اینها در انتخابات شرکت نمی کردند.
Iran, Islamic Republic of
این 4-5 درصد اگر شرکت نمی کردند جای اون 10-20 درصد دیگر (از اقشار مستضعف) که قهر کردند و نیامدند شرکت می کردند
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باش در سال 1400 حجت الاسلام رئیسی با اکثریت آراء رئیس جمهور است ان شاءالله .
Iran, Islamic Republic of
شما فکر می کردیدرییسی در سال 96 هم با 80درصد آرا رییس جمهوره ولی فکرتان هنوز قد نمدهد تا این مردم را بشناسید.
Iran, Islamic Republic of
همین ادمهایی که شما آنها حقیر و الکی می دانید ،حالا که اظهار نظر کرده اند چگونه آب از لب ولوچه شماها جاری شده
Iran, Islamic Republic of
وای اینا رای ندن چه شود! یارانه هامون قطع میشه
Iran, Islamic Republic of
این مملکت به چه وضعی افتاده که باران کوثری سلبریتیه!!!!
Iran, Islamic Republic of
بی خیال این جماعت ، به قول دوستی

برای مبارزه با تاریکی شمع روشن کنید
Iran, Islamic Republic of
هنرمندان جزوی از مردم هستند که جرات بیان احساسات خود را دارند هیچکس نباید مورد تمسخر قرار گیرد جهت نوع نگاهش به مسایل و معظلات اجتماعی که در ان در حال زندگی است . شما در صورتی میتوانی اقشار مختلف جامعه را مورد انتقاد قرار دهید که انها خود حق انتخاب داشته باشند!!!
متین
Iran, Islamic Republic of
تکیه روی دیوار هنرمندان خطاست. چه موقع رای آوردن و چه حالا موقع پشیمونی. هنرمندانی که بخشی از اونا بچشون رو توی خارج از ایران بدنیا میارن که تابعیت اونجا رو بگیرن!!! اینا وطن پرستند؟؟؟
بقیشون هم که با مردم عادی سنخیتی ندارند.
عمار
Iran, Islamic Republic of
راستی آقای مشایخی که فرمودند اگر روحانی انتخاب نمیشد از ایران میرفتم.
اکنون میخواهند ایران بمانند یا بروند؟
ایشون به خاطر عوارض خروج ازکشور تغییر رای نداده اند؟
دغدغه این قوم در حد عوارض خروجی،کنسرت،فلان خواننده ..........است .
بنابراین به دیگر امور کشور که اکثریت ملت با انها درگیرند کاری ندارند .
اینها اگه سفر اروپا به همراه سگشان برایشان مهیا باشد.آنوقت همه چیز خوب است.
وای بحال کسانی که بخاطر حمایت این گروه از کسی به آن شخص رای مثبت دهد.چرا که دنیای اینها بادنیای واقعی جامعه 180درجه توفیق دارد.
هموطنان عزیز اگر بجای تقلید از این جماعت خودشان تفکر کنند وانتخاب کنند بهترین انتخابها را خواهیم داشت انشاءالله.
Iran, Islamic Republic of
ایشون فکر کنم تصمیم گرفتند از دنیا بروند چون این جماعت خسیس که به مشتی پول حامی شدند حاضر نیستند عوارض سه برابر شده خروج از کشور بپردازند.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
برادر عمار با اجازه از حضرت عالی . اگر در اینترنت دنبال مجلات قدیم وفیلم های سینمایی کسی برای شناختن این تیپ افراد بگردد خیلی ها بخاطر خدمت درکارخانه ابتذال طاغوتی شان واسناد موجود فرار می کنند نه اینکه من بارها دیده ام برای جامعه اسلامی نخسه می پیچند !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
رضا فیاضی گفته سحر قریشی جای هنرمندان بزرگ از جمله آزیتا لاچینی را گرفته!
من از رضا فیاضی میپرسم آیا نقش های سحر قریشی را شما یا آزیتا لاچینی میتوانید بازی کنید؟ این همه عداوت جماعت به اصطلاح هنرمند علیه سحر قریشی عجیب نیست؟
کاملا مشخصه مشکل این جماعت دیکتاتور روشنفکرنما همرنگ نشدن سحر قریشی با خودشونه. گروهی از پادگان عازم شدن برای حمله به یک نفر همینطور که گروهی عازم میش برای تمجید از یه عده مثلا فاطمه معتمد آریا و سحر دولتشاهی و باران کوثری و همایون شجریان و باباییش ....
Iran, Islamic Republic of
مطمئنا داخل همین جماعت هنرمند زد و بند و باندبازی هست. جسته گریخته حرفهایی از خودشان میگویند که ماهیت لایه های پنهان موجود در زیر پوست این جماعت هنر هفتمی مشخص میشود.
مثل نقش فروشی ، فسادهای اخلاقی و ...
همینطور در فوتبال و ورزش هم هست.
و به همین منوال در سیاست.
کلا ملت اهل زد و بند هستیم. آنوقت دینمان هم شیعه اسلامی است.
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند.
Iran, Islamic Republic of
از نویسنده محترم درخواست دارم صادقانه به سئوال من پاسخ دهند.به نظر شما اگه این آقایون وخانما به روحانی رای نمی دادند آیا به رییسی یا میر سلیم رای می دادند؟
Iran, Islamic Republic of
این اظهار پشیمانی ها با بازی استاد جهانگیر و دوستانش بی ارتباط نیست.استحاله طلبان که با روحانی همفکر بوده و هستند با آقای روحانی قدم اول را در تصاحب قدرت برداشتند و در مرحله بعدی می خواهند با این بازیها رای مردم را برای انتخابات مجلس و ریاست جمهوری آینده جمع کنند.
Iran, Islamic Republic of
مردم دغدغه نون شبشون و دارن اینا از بس خارج میرن دغدغه اضافه شدن عوارض خروج از کشور نه که ندارن نه که امثال کوثری از بازی در فیلمهای آبگوشتی کم میگیرن نه که صادقی بخاطر هر کنسرتش کم پول میگیره واسه خاطر همین جونشون درمیره اگه عوارض بدن
سرباز
Iran, Islamic Republic of
یاد مجله جوانان زمان طاغوت بعضی مو قع می افتم که بیشتر به هنر پیشه ها اختصاص داشت . تیپ .لباس . عکس فشن ... وبعضی فرزندان انها بارها دیده ام خیلی میادین را تصرف کرده اند !
یزدی
Iran, Islamic Republic of
اینها دنبال مسائل برنامه های خود هستند و اوضاع را که به نفع خود نمی بینند راه را کج تر می نمایند
Iran, Islamic Republic of
فقط کافیه یه سرچ کوچولو کنید تا ببینید این سلبریتی های رنگی های منتقد افزایش هزینه سفرهای خارجی کوچکترین واکنشی به مساله گورخوابی هموطناشون نداشتن!
اینا جارچی اشراف هستن. زندگی لوکسشون و سفرهای خارجیشون را به نمایش میزارن و یه عده کند ذهن فکر میکنن اینا نون شعور بالاشون را میخورن و پیروی ازشون چنین نتایجی براشون در پی خواهد داشت. نه عزیز جان اینا نون نوکری اشراف و فریب دادن تو را میخورن...
ملت بیدار بشید این جارچی های اشراف را جمع کنید...
خیاوی
Iran, Islamic Republic of
...
کاوه
Iran, Islamic Republic of
خب البته باید ذکر بشه که فرهاد آئیش بارها اعلام کرده که در فضای مجازی هیچ صفحه شخصی نداره و رضا رشید پور هم ایضا هیچ پستی له یا علیه دولت وقت در چند وقت اخیر منتشر نکرده و جزو چهره های مطالبه گر مردم در برنامۀ بسیار خوب حالا خورشید است .