پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱۷

شگفتی BBC از کنسرت گروه‌ غربی‌در تهران! +تصویر

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۶
کد مطلب: 573711
رهبر انقلاب سالهاست نسبت به تهاجم فرهنگی هشدار داده و مقابله با آن را واجب‌تر از بسیاری از تمهیدات دفاعی دانسته‌اند. اما متاسفانه همانگونه که جوزف نای در سخنرانی‌اش تاکید داشته، فضای فرهنگی جامعه ایران با غفلت مسئولین در سال‌های اخیر به سمت و سوی دلخواه تئوریسین‌های آمریکایی کشیده شده است.
شگفتی BBC از کنسرت گروه‌ غربی‌در تهران! +تصویر
به گزارش جهان نيوز؛ وب‌سایت رسانه سلطنتی بریتانیا (BBC) با انتشار گزارشی نسبت به کنسرت چند روزه یک گروه موسیقی غربی به نام «شیلر» در تهران ابراز شگفتی کرد!
 
در این گزارش که با عنوان «کنسرت کم سابقه یک گروه موسیقی غربی در تهران» منتشر شد، از قول سایت رسمی گروه شیلر نوشت: «این اولین بار است که یک گروه موسیقی الکترونیک غربی اجازه پیدا می‌کند در ایران کنسرت برگزار کند!
 
کریستوفر فون دیلن سرپرست این گروه گفته است ده سال پیش که به ایران آمد، فکر این را هم نمی‌کرده که بتواند در این کشور کنسرت برگزار کند!»
 

 
وب سایت بی‌بی‌سی اضافه کرده: «...اجرای کنسرت موسیقی به سبک غربی در ایران همواره با محدودیت‌هایی روبه‌رو بوده است. این محدودیت‌ها در سال‌های اخیر در بعضی شهرها از جمله تهران و برای گروه‌های ایرانی کمتر شده است...» برخی نظرات ارائه شده مخاطبان این کنسرت در وب سایتی که بلیط اینترنتی آن را عرضه می‌کرد، حکایت از شیفتگی و خودباختگی شدید این مخاطبان نسبت به این گروه غربی و سرپرست آن دارد که در بعضی از نظرات ، وی را با عناوین «ستاره زندگی‌ام»، «مرد آسمانی»، «منتهای آرزوهایم»، «اعجوبه فراموش نشدنی»، «انسان فرا زمینی» و... خطاب کرده و یا با جملاتی مانند: «یکی از آرزوهایم برآورده میشه»، «ایران افتخار پذیرایی از تو را یافته»، «من عاشقشم»، «شکر خدا آرزوم محقق شد»، «واقعا برای من مثل یه رویا بود که داره به حقیقت می‌پیونده»، و... نسبت به این کنسرت ابراز نظر کردند!!
 

 
به نظر می‌آید این ساده‌ترین مصداق برای پدیده‌ای باشد که در فرهنگ سیاسی امروز دنیا، جنگ نرم یا Soft War نام گرفته است. همان پدیده‌ای که جوزف نای(تئوریسین معروف آمریکایی)در کتابی با نام «قدرت نرم»یا«soft power»مصادیق آن را در فرهنگ آمریکایی «موسیقی جاز» و بازی‌هایی مانند «بیس بال» و برندهایی همچون «مک دانلد» و «کوکاکولا» ذکر کرد. جوزف نای برای اثبات تئوری جنگ نرم در کتاب خود، مثال‌هایی ذکر کرده و می‌نویسد: «...اقلام ساده‌ای مانند شلوار لی، کوکاکولا یا مارک‌های برند و معروف سیگار، ارزش‌هایی را در عمل به نسل جوان منتقل کردکه هویت ساز (زدا) بودند...حتی موسیقی‌های «راک ‌اند رول» نیز نقش ایفا کردند...یکی از دستیاران گورباچف بعدها گواهی داد که گروه موسیقی «بیتلز» راه آرام ما برای اعتراض به سیستم بود...اینها همگی مظاهر قدرت نرم آمریکاست.» جوزف نای در تاریخ 20 ژوئن 2010 در جلسه شورای فرهنگی انگلیس با عنوان «قدرت نرم و دیپلماسی عمومی در قرن 21» طی سخنانی گفت: «من با هرگونه استفاده نابجای غرب از قدرت سخت علیه ایران مخالفم. اگر غرب از قدرت سخت علیه حکومت ایران استفاده کند، نسل جوان ایرانی را از مسیر کنونی منحرف ساخته و به سمت حکومت می‌کشاند.
 
در حال حاضر تغییرات فرهنگی و اجتماعی داخل ایران برای دراز مدت، در جهت صحیح در حال حرکت است. اگر روند تحولات کنونی در ایران ادامه پیدا کند نظام دینی برای حفظ اعتبار خود روز به روز با دشواری‌های بیشتری مواجه خواهد شد و بیش از پیش مجبور به استفاده از زور خواهد بود» به نظر می‌آید آنچه جوزف نای، «تغییرات فرهنگی و اجتماعی صحیح» می‌نامد، همان اعمال قدرت نرم غربی در جامعه ماست که «نای» آنها را در مصادیقی همچون «موسیقی غربی» و «مظاهر و برندهای آمریکایی» خلاصه می‌کند و در فرهنگ سیاسی امروز نام دیگرش را «دیپلماسی عمومی» گذارده‌اند.
 
منبع:شهدای ایران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا فرمودند دولت و وزارت به اصطلاح ارشاد اسلامی در زمینه فرهنگ تعطیل است. منظور آقا ترویج فرهنگی اسلامی و اصیل ملی بود. اما همین دولت و وزارت ارشادش در زمینه ترویج فرهنگ مبتذل غربی بسیار فعال و در راستای نفوذ فرهنگی و اشاعه ولنگاری و بی بند و باری فرهنگی چهار نعل می تازد گویی ماموریتی مهم برعهده دارد تا ذائقه جوانان و فرهنگ شرافتمند آن ها را تغییر دهد.
Iran, Islamic Republic of
گویی مأموریت مهمی بر عهده دارد؟!!!!
خوابی برادر؟!
شک نداشته باش که مأموریت دارند که کشور را به دشمن بفروشند
Iran, Islamic Republic of
بزارید مردم زندگی کنن . همه که نباید مثل ما باشند . شاید کسی دوست داشته باشه بره کنسرت . من را تو یک قبر می خوابونن و اونها را در یک قبر دیگه . اینکه ما تو همه چی سر بکشیم اصلا درست نیست .
صادق
Iran, Islamic Republic of
سلام شمادرست می گویی من ودیگری دریک قبرنمی گذارند اما دشمن 8سال جنگ را ادامه داد دیدی با جنگ مسلحانه نمی تواند به هدفش برسد چون مردم ایمان و اعتقاد محکمی داشتند . رفت بررسی کرد چه کند . فهمید اگر اعتقاد و ایمان سست بشه دیگه کسی درمقابلش نمی ایستد و او می تواند هرچه بخواهد بکند. حالا چندین سال است پله پله داره می آید جلو . اوایل دهه 70را یادتون می آید هیچ کس به خودش اجازه نمی داد به ناموس دیگران چپ نگاه کند الان قرار می گذارند با ناموس دیگران تفریحی یک شب تا صبح را خوش بگذرانند. 20 تا30ساله دارند کار میکنند تا توانستند نسلی درست کنند که نسبت به ارزشهایش بی علاقه و .. باشه این پله ها هرکدام سبب کم اعتقادی ما شده حالا در قبر من و شما نسبت به این بی ایمانی و کم تقوایی مسئولیم . نیستیم ؟ حالا شما بگو هرکی را توی قبر خودش می کذارند.
Iran, Islamic Republic of
دولت عاجز از اداره کشور ،بایدم با دایره ودنبک سر مردم رو گرم کنه ،تا سرش آوار نشن.
Iran, Islamic Republic of
ودستان وزارت ارشاد خسته نباشید از این همه تلاش و کوشش برای احیاای فرهنگ غرب بابا شما دیگه کی هستید
Germany
عاقبت بعد از قریب 40 سال از ظهور انقلاب اسلامی در ایران به کنسرت گروه‌ غربی‌در شمران رسیدیم. هنوز هم معتقید که رویش ها بیشتر ار ریزشها است؟
منظور ریزش ها، تخریب هایی هستند که در بدنه انقلاب با کار و تلاش عناصر نفوذی استکبار جهانی بصورت برنامه ریزی شده و با استفاده از سازماندهی وسیع و پیچیده داخلی ایجاد می شوند. متاسفانه ما در این قریب 40 سال گذشته فقط نظاره گر تخریب چی های آنها بوده ایم.
Iran, Islamic Republic of
البته نباید ناامید شد زیرا طبق وعده حق الهی والعاقبه للمتقین واین اباطیل کفی بر روی آب هستند ونابود شدنی
Iran, Islamic Republic of
الان وزارت ارشاد در جواب میگه: ما در زمینه فرهنگی کارای خیلی خوبی انجام دادیم. سمینارهای خوبی برگزار شده تصمیمات خوبی هم گرفته شده که نیاز به بودجه کلان داره.
شهروند طبری
Iran, Islamic Republic of
وای به حال مجلس شورای اسلامی. جواب خدا را چه خواهند داد!!! مگر سوگند نخورده اند که حافظ قانون اساسی باشند!!!!
چه نظارتی روی دولت دارند!نه اقتصاد درست و نه فرهنگ درست!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
ننوشتید ایا مردم استقبال کردند از این کنسرت یا بلیط هایشان باد کرد و کسی انها را نخرید
مهدی یار
Iran, Islamic Republic of
اونوقت یه کسی هم مثل آیت الله علم الهدی، مقابل جنگ نرم دشمن قد علم می کنه. همین شماها بهش می گید تند رو! چرا اصلی فرعی نمی کنی امور رو؟! مسئله ی ما مگه کنسرته؟ اشتغال و پول و ارز و این چیزاست.

واقعاً متاسفم به حال این آدما. فرهنگ از اقتصاد هم مهم تره.
مرتضي
Iran, Islamic Republic of
سلام
تبليغات غربي شما در پايين صفحه دست کمي از کنسرت غربي در تهران نداره
وقتي شما اينيد
خب طبيعيه که...
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی ما چند هفته تعطیل باشه دیگه توقعی نیست و جای تعجب هم نیست که اینا برا فرهنگ ما برنامه بریزن..
با روحانی تا اسفند 96
Iran, Islamic Republic of
تو برقشو بده چکار به عقیده اش داری = ح ر
Iran, Islamic Republic of
دنبال کردن اخبار BBC شرعا حرام است. اگر حرام نبود سایتش فیلتر نمی شد. بنابراین حرام شرعی است.
Iran, Islamic Republic of
این دولت عوض اینکه ( کارت سوخت ) مردم را بدهند و همه مردم را با این نحوه ثبت نامشان که به دردسر انداخته اند و هیچ کس هم پاسخگوی مردم نیست .....