جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۵۰
دکتر زاکانی:

به نیت خالص و درستی عمل احمدی نژاد و دوستانش شک دارم/ مسئولان دستگاه قضا باید افکار عمومی را قانع کنند

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۰
کد مطلب: 573709
جناب آقای احمدی نژاد و دوستانشان باید بدانند که قوه قضائیه مشکلاتش با جنجال آفرینی حل نخواهد شد و کار این آقایان برفرض نیت خالص و درستی قول و عملشان که در آن شک دارم، کاهی از کوه مشکلات دستگاه قضایی نخواهد کاست.
به نیت خالص و درستی عمل احمدی نژاد و دوستانش شک دارم/ مسئولان دستگاه قضا باید افکار عمومی را قانع کنند
گروه سیاست جهان نيوز: دکتر علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در ادوار هفتم، هشتم و نهم در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با عنوان "عدالت مظلوم ترین واژه این ایام" به حواشی اخیر این روزهای رئیس دولت های نهم و دهم و قوه قضائیه واکنش نشان داد. متن یادداشت را در ادامه می خوانید:

مسایل کشور در ظاهر به کلاف سر در گمی شبیه شده است که در وانفسای دعواها و سر و صداها نمی توان با آرامش، سررشته ای برای برون رفت از وضع نامناسب آن یافت و مرهمی بر زخم های جامعه گذاشت.

بست نشینی و بگومگوهای دوستان جناب آقای احمدی نژاد و شخص ایشان و مسئولان قوه قضائیه هر روز وارد فاز جدیدی می شود و هیاهو سازی در بیان گزاره های و اظهارات مبتنی بر حقیقت و یا خلاف واقع در قبال موضوعات و تشدید عملیات رسانه ای به ویژه در فضای مجازی مجالی برای دقت و تامل عمومی و تشخیص سره از ناسره نگذاشته است.

در این شرایط به جای پرداختن به مشکلات و معضلات واقعی مردم و برداشتن سنگ های پیش روی پیشرفت کشور از راه دقت در مسایل واقعی جامعه، ارایه طریق علمی و منطقی برای حل آن و همت مضاعف جهت سرعت بخشیدن به پیشرفت معنوی و مادی کشور و گره گشایی از زندگی مردم، باید روزانه شاهد اقدامات و خرده فرمایشاتی باشیم که نه تنها تسکینی بر دردها نیست بلکه نمکی بر زخم های کهنه و جدیدی است که بر پیکر جامعه ما نقش بسته است. علی الظاهر بیچاره و شور بخت مردم هستند که به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی بعد از قریب چهار دهه باید نظاره گر این دعوا ها و رفتارهای سطحی و توهین آمیز باشند.

جناب آقای احمدی نژاد و دوستانشان باید بدانند که قوه قضائیه مشکلاتش با  جنجال آفرینی حل نخواهد شد و کار این آقایان برفرض نیت خالص و درستی قول و عملشان که در آن شک دارم، کاهی از کوه مشکلات دستگاه قضایی نخواهد کاست، علاوه بر اینکه با نادیده گرفتن کارهای خوب و زحمات آنان نیز از این میزان خدمت نیز جامعه را محروم خواهند نمود و در مقابل مسئولان دستگاه قضایی نیز باید چشم را بر واقعیت های تلخ موجود نبسته و  با روشن بینی به موقع و ارایه پاسخ های معتبر، افکار عمومی را اقناع نمایند و فراتر از آن با اقدامات اصلاحی از بار مشکلات متعدد موجود قوه قضائیه بکاهند تا مردم با همه وجود خود حل مشکلات را در این حوزه بسیار مهم احساس نمایند.

در بهمن ۱۳۵۷، انقلاب اسلامی  به پیروزی رسید و متناسب با آن نظام سیاسی تغییر کرد اما نظامات دیوانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما کمترین تحول را نمود و در این چهار دهه نیز دشمنان بیرونی در کنار عوامل درونی شان و با ساده اندیشی، عافیت خواهی، دنیاطلبی و یا....  برخی مسئولان، کار را پیچیده تر و اصلاح را سخت تر کرده اند، اما به لطف خداوند بزرگ و در سایه تدبیر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و مجاهدت مردم و مسئولان کشور، اصلاحات انقلابی رخ خواهد داد و ان شاءالله چهره نظام اسلامی از این زنگارها زدوده خواهد شد.

پس همه باید بکوشیم مشکلات را در دستگاه های قضایی، اجرایی، تقنینی و سایر نقاط کشور خوب بشناسیم و با تجویز داروی شفابخش برای آن از آلام مردم بکاهیم، نه با دفاع غیر منطقی و خوب مطلق پنداری در دستگاه قضایی و یا هر نقطه دیگر از حکومت و مواجهه سطحی با مشکلات بخش های آن، افکار عمومی در جامعه را جریحه دار کرده و یا با شعارهای احساسی و غوغاسالاری و با فرار از پاسخگویی در برابر قانون، ارزش های اساسی اسلامی مثل عدالت را بازیچه خود قرار داده و به جای جوابگویی در برابر اتهامات، به تهدید، بست نشینی و کنایه گویی بپردازیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما چون از احمدی نژاد کینه دارید بر علیه او جوسازی میکنید اکثریت ملت او را قبول دارند چه شما بخواهید و چه نخواهید
صادق ذوالفقاری شاهینشهر
Iran, Islamic Republic of
با سلام خدمت دوستان جهان نیوز.. خسته نباشید

جناب زاکانی...ماهم مدته زیادیست نسبت خودتان و نیتتان از متهم دانستن محمود شک ک ن، یقین پیدا کرده ایم ک همه کارهایتان تخریب و سیاسی کاری است.. وگرنه به این تنیجه نمیرسیدید ک چنگ بر ریسمان مجمع روحانیون و اصلاح طلبان بزنید و ائتلاف کنید. این ننگ تا آخر عمر برایتان ماندگار شد..!

آقای زاکانی ما از کاه های منصور نظری و صفاییان به درز و شکافها و اعماق در هم تنیده کوه قوه قضاییه رسیده ایم ک چند مدتی است از آشکار شدنشان برای ملت بسیار مکدر هستند....
ما-آگاهیم
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا از طرف حضرت احدیت اقتدار نیت خوانی به جنابعالی واگذار شده.
Iran, Islamic Republic of
ما هم به گفتار و عمل شما خیلی وقته که شک داریم جناب زاکانی
به جبهه حق بپویندید که این راه میانه ندارد یا حق است یا باطل
به زودی طرفداران واقعی انقلاب و منافقین و ولایت مداران دروغین شناخته خواهند شد
پس بدانید ما ذره ای در راهی که انتخاب کرده ایم شک نداریم، زنده باد سردار حقیقی عدالت و ولایت مداری دکتر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
اگه به درستی احمدی نژاد شک داشتین چرا مردم را ترغیب به رای دادن به او کردین پس اول یه درستی خود شک کنید بلکه به یقین برسید
Iran, Islamic Republic of
برو حیا کن، شماها اگه روتون بشه از امیرالمومنین هم انتقاد میکنین که چرا شمر رو جزء سرداران سپاهش در جنگ صفین قرار داده بود.
امام راحل یک جمله خیلی ساده گفتن "ملاک حال فعلی افراد است" بعضیا تا 200 سال دیگه هم فکر کنن نمیتونن معنیشو بفهمن.
Iran, Islamic Republic of
فعلاً این شمائید که باید حیا کنید و حرف امام خمینی و حقایق تاریخی رو تحریف نکنید، شمر کجا سردار امام علی بوده ؟! محموت هم از اول همون بوده که هست منتها شما چشم باطن تون کور بوده و نتونستید ببینید اون چه را که موسوی و کروبی و... در وجود آن مرد بهاری دیده بودند ! الان هم اگرچه اراده باطلی داره اما حرف حقی میزنه اما شما جماعت اراده ای برای شنیدن ندارید مجیورید بگید معیار حال فعلی افراده و از این خزعبلات ! بيدار شيد بابا !
سلمان
Iran, Islamic Republic of
مشكل مملكت ما اينه از يك موضوع كه اطلاع نداريم راجع به آن اظهار نظر ميكنيم دوست عزيز شمر حتى در جنگ صفين جراحت هم برداشت شمر جانباز جنگ صفين هم هست اگر ضربه محكمتر خورده بود امروز شهيد محسوب ميشد و به اعلا علين پيوسته بود نه كه به علت بى بصيرتى و دنباله روى شيطان امروز به درك واصل شده و به اسفل السافلين پيوسته مواظب باشيم بغض احمدى نژاد ما را همنشين شمر كند درسته شايد در زمان مسئوليت اشتباهاتى داشته كه مردم هيچ حرفى را بدون سند متقن باور نميكنند ولى خدمات و زحماتش واقعاً خالصانه بوده است
حسین
Netherlands
با سلمان و دیگر یارانش محشور شوی. با این حدود صد کلمه خیلی مطلب گفتی. ماشاءالله
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
شما قبل از اینکه اظهار نظر کنید بروید تاریخ را بخوانید سوابق شمر و خیلی های دیگر که در روز عاشورا مقابل امام حسین ایستادن را مطالعه کنید انان بنام اسلام سر فرزند پیامبر اسلام را بریدند ؛ جمعی از سپاه یزید با زبان روزه برای کشتن امام حسین امده بودند و انان امده بودند تا در این نبرد یا به بهشت بروند یا بهشت را برای اینده خود مهیا کنند حال برای اینکه ما منحرف نشویم نگاه نکنیم چه کسی حرفی را می زند بدنبال ان باشیم که ان حرف چیست ؛ کاری با فرد احمدی نژاد ندارم اما حرفی او را منطبق با واقعیت می دانم
صادق ذوالفقاری شاهینشهری
Iran, Islamic Republic of
پس حال فعلی عده کثیری از مسیولین خرابه دوست عزیز..خیلی کثیر...
Iran, Islamic Republic of
درسته ملاک حال فعلی افراده ولی باید توجه داشته باشیم که احمدی نژاد هیچ فرقی با گذشته اش نکرده ولی این آقایونی که شعار بصیرتشون گوش مرده ها را هم کر کرده بود امروز معلوم شده که به اندازه مرغ هم بصیرت نداشته وندارند.
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی این دود از آتشی است که خودتان افروختید وحالا توش مانده اید، در پیشگاه خداوند وشهدا باید پاسخگو باشید.
یه چیز بی ربط
Iran, Islamic Republic of
همایون شجریان تو برگزیده از جیب مردمی نه برگزیده مردم! حالا سکه های دریافتی از بیت المال کفاف میده یا نه؟
حجت جوادی شیرازی
Iran, Islamic Republic of
به نیت خالص زاکانی شک داریم چون ایشان از اول دولت نهم با احمدی نژاد مخالفت میکرد.
Iran, Islamic Republic of
همه اش از کینه شتری وحسادت نسبت به احمدی نژاد عزیز است
در وادی خوبی منزل کرده ای آقای زاکانی!که اگر به یقیین بررسی که البته نرسی .... چه خواهی کرد؟
در صداقت احمدی نژاد همین بس که اگر حق مردم را به خودشان نمی داد با زلزله هفت ریشتری غرب کشور امروز باید به جای 600 جان باخته بنای یادمان بر گور دسته جمعی هموطنان مان می ساختیم . وقتی بیت المال را در بین مردم تقسیم کنی و حق انتخاب به مردم می دهی می شوی دزد و......................
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
جناب آقای زاکانی چند سوال
1-بعد سه دوره نمایندگی مجلس تازه می خواهید بکوشید مشکلات را در دستگاههای قضایی اجرایی تقنینی وسایر نقاط کشور بشناسید؟
2- آیا کوه مشکلات قضایی که به ان اشاره فرمودید جزئ مشکلات و معضلات واقعی مردم نیست؟
3-آیا بهتر نبود به قول و عمل آقای لاریجانی هم شک می کردید و در کمیته کذایی آنقدر وقت مملکت را نمی گرفتید تا طی 20 دقیقه برجام ... .
Iran, Islamic Republic of
دم دکتر گرم
تقواش مثال زدنیه
محمود
Iran, Islamic Republic of
واقعا جای زاکانی و نادران خالیه
حیف حیف
الان دکتر کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
زاکانی جون!!! چطور اون موقع که بر وفق مرادت بود شک نداشتی؟!! سعی کن آزاده باشی
محمد
جناب برادر زاکانی
مشکل شما هستید نه احمدی نژاد اتفاقا کشور نیاز دارد که یک بار دیگر احمدی نژاد رئیس جمهور بشه تا تمام پیر پاتالها را بازنشست کنه و نسل جوان و با انگیزه حاکم بر این کشور بشه. به شما بها نمی داد ناراحتید یادت رفته دوره انتخابات مجلس مهندسی کردی تا بعدا برای ریاست جمهوری کاندیدا بشی که خوشبختانه مردم تهران به شما رای نداد و اکثر کاندیداهای شما رای نیاوردن در شهرستانها
Iran, Islamic Republic of
مشکل دور و وری های احمدی نژاد هستن
که دکترو از ملت گرفتن
حسین
Netherlands
موافقم.
اگر دوست بودند و در یک خط می باید داوطبانه کنار می رفتند که تا نیروها صرف یکدیگر نشود.
حسین
Netherlands
وَلِكُلٍّ دَرَجَاتٌ مِّمَّا عَمِلُوا ۚ وَمَا رَبُّكَ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ
Iran, Islamic Republic of
مشکل حسودانی هستند که نتوانستند موفقیت های آقای احمدی نژاد را ببینند وسنگ جلوراهش انداختند تاناموفق نشانش دهند
به به ... جناب زاکانی
نماینده محترم مردم تهران!!!!
بالاخره شما وارد میدان شدید و در احوالات رئیس دولت نهم و دهم شروع به افاضه کردید... صد البته که زور نویسندگان شما به افکار عمومی نرسیده و خود دست به کار شدید ...
تأسف باید خورد که قریب به چهل سال از برپایی انقلاب اسلامی و عبور از فراز و فرودهایی که این انقلاب داشته هنوز باید مبانی انقلاب اسلامی را برای مدیران تجویز کرد...
جناب زاکانی
چرا انقلاب کردیم؟
چرا جلو فساد و ظلم دستگاه طاغوت ایستادیم؟
چرا جلو فشار شرق و غرب ایستادیم؟
و چراهایی دیگر ....
چه شده که بعداز سی و اندی سال از انقلاب بایستی هر سال دغدغه سال بعد را داشت ....
شما نماینده سه دوره ی مردم در مجلس قانونگذاری این کشور بودید.. یعنی دوازده سال بر کرسی نمایندگی این مردم ... بسم الله ...چه کردیده اید که وضعیت این مملکت به این روز افتاده است... شما ناظر به عملکرد دولت هم بوده اید ... تحقیق و تفحص های مجلس چرا برای ملت آشکار نمیشود ... چرا وضع قوانینی مثل انتخابات در این سی و اندی سال از تاریخ انقلاب هنوز به سرانجام نرسیده است. یقین دارم و اطلاع دارم که مسائل جناحی و باند بازی در مجلس اولاست به مسائل و معیشت مردم... پس شما که سه دوره نماینده مردم بوده اید یقینا خوی همان باندهای سیاسی را گرفته اید... پس حرف شما هم بوی سیاسی میدهد نه اینکه مرهمی به زحم مردم رنج دیده شود.
کار به درستی یا نادرستی رفتار های احمدی نژاد ندارم اما اگر احمدی نژادی برخاسته و فریاد بی عدالتی سر میدهد بخاطر شما مسئولینی هست که با بده بستانهای سیاسی دهان خود را بر ظلم ها بسته اید و فقط صدای شما برا کرسنتی بلند شد که میدانستید به جایی نمیرسد چون شورای امنیت ملی دست روی آن گذاشته ...
بله احمدی نژاد با تمام خدماتی که انجام داد( که در این کشور بی نظیر بود) خودش را منفور ملت کرد بخاطر اعلام ظلمی که به مردم میشود ... تا کی میخواهید بر اساس مصلحت این نظام را چرخاند... فرمان هشت ماده ای رهبری عزیزمان در ارتباط با مفاسد را شما ندیده اید؟... همفکران شما چه کرده اند توضیح دهید... نظارت بر رفتار نمایندگان را رهبری چند بار فرمودند و در مجلسی که شما هنوز نمایندگی مردم را داشتید اجرایی نشد تا بالاخره گلایه رهبری را در نشستی که با نمایندگان داشتند علنی بیان کردند... پس بس است فریادهای بی اثر امثال شما که نان به نرخ روز میخورید و هیچ روزمه مثبتی برای سرعت بخشیدن به رفع گرفتاری های مردم و اعتلای ملت ایران در کارنامه دوازده ساله خود ندارید ... بس است فریاد های بی اثر شما نمایندگان به اصطلاح اصولگراییکه هیچ برنامه ی مدونی برای برون رفت از فضای سیاسی اقتصادی کشور ندارید ...
و کماکان هر چه داریم از اقتدار در مسائل سیاسی، علمی و اقتصادی فقط در هشت سال مدیریت اجرایی انقلابی احمدی نژاد است.. که خار در چشم همه هست (بالاخص شما نمایندگان اصولگرا که احمدی نژاد خودش را از شما ندانست) و هیچ انسان آزاده و منصفی نمیتواند انکار کند...
"والعاقبة للمتقین"
Iran, Islamic Republic of
این حرف خیلی از انقلابیونی است که ازاین وضع راضی نیستند بخصوص کسانی زحمات بسیاری برای انقلاب کشیدند
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر زاکانی
وادی سیاست عرصه شک و یقین نیست
سیاست دنیای پیچیده ایست
عدالت خواهی را بدون ملاحظه پی گیری کنید و سیاست را به اهلش واگذارید
Iran, Islamic Republic of
لطفا طوری حرف نزنیم که شنونده بفهمد که ما خارج از گود هستیم...
عباس یزدی
Iran, Islamic Republic of
ملت کلا به شما شک دارند
بخاطر همین هم الان خانه نشین هستید
شاید خودت خوب باشی اما ارتباطاتت با جناحین و افراد خاص برایت خطرناک است
دشمنی تو با مردان بهاری هم بخاطر مجالست با انثال سعیدحدادیان و... طایب و.....است
م
Iran, Islamic Republic of
امان از جهل!؟
برخی حتی نمیدونند مدیر جهان اقای زاکانی نیست بعد به ایشون میگن به ما ثابت شده تو مشکل داری احمدی نژاد نداره
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه جناب زاکانی دیر متوجه شده است و کسانی که از همان اول متوجه شده بودند توسط همین زاکانی و دوستانشان به عنوان فتنه گر ملقب شدند.
Iran, Islamic Republic of
شما هم از این آب گلالود ماهی می گیری جناب اصلاحات شما که کلا تکلیفتون معلومه
Iran, Islamic Republic of
ما هم به بصیرت وشعور اصولگرایانی مانند آقای زاکانی شک داریم.
Iran, Islamic Republic of
زاکانی همونی بود که جلوی فساد خیلیا وایساد
حالا براتون بقایی و مشایی مقدس شده
فرق شماها با فتنه ای ها چیه
Iran, Islamic Republic of
اقای زاکانی اگر مردم برای تو در دوران نمایندگی ات احترامی قائل بودند به واسطه وجودی دکتر احمدی نژاد عزیز و از صدقه سر ایشان بود . بنابراین سعی کن مثل گذشته و طرفدار حق باشی تا مردم به تو احترام بگذارند و گر نه مثل خس و خاشاک طرفداران چند ده میلیونی دکتر احمدی نژاد با تو رفتار خواهند کرد .
Iran, Islamic Republic of
شما تو ایران زندگی نمی کنی
اسم احمدی نزاد رو بعضی جاها بیاری، می کشنت
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی درتاریخ داستانهای زیادی وحود دارد که خواص تا از شک به یقین برسند فرصت از دست رفته و می شود آنچه نباید بشود .شما اگر برای اصلاح قوه قضائیه راه بهتری می شناسید بسم الله اگر جگرش رادارید مگر نه آن است که کل کم راء و کل کم مسئول
Iran, Islamic Republic of
به جای نیت خوانی اگر می توانی به سوالات ساده احمدی نژاد جواب بده. با من قال کار نداشته باش. ما قال را ببین.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
توخوبی وسایت جهان نیوز بااخبارمغرضانه هرروزتون علیه دکتراحمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
پس تکلیف حمایتهایی که از او کردی تا اوباعث بدبختی کشور شد در پیشگاه خداوند چه پاسخی داری
Sweden
احمدی نژاد چند سوال درباره هولوکاست پرسید شد نژاد پرست.
احمدی نژاد چند سوال درباره قوه قضاییه پرسید شد ضد انقلاب
مهم بی پاسخ ماندن سوال ها است.
Iran, Islamic Republic of
دوره احمدی‌نژاد تمام شده و تکرار هم نیمشود.
خودشان و طرفدارانش بیخود زور میزنند.

او با عملکرد بدش، مردم را از شعار عدالت، دلزده کرد و به عدالتخواهی ضربه غیر قابل جبرانی زد که به این سادگیها در عرصه سیاسی احیا نمیشود؛ وگرنه مخالفانش کار زیادی نمیتوانستند انجام دهند.
Sweden
پس تایید صلاحیتش کنید تا رای نیاورد و آبرویش برود!
امیر عباس
Iran, Islamic Republic of
جناب زاکانی به نظر شما عملکرد قوه قضائیه صحیح میباشد که قبلا بدان اشاره کرده اید که ایراد به قوه قضائیه وارد است ؛ سئوال ام این است این ایراد امروز که بروز پیدا نکرد چرا شما و سایر منتقدین به احمدی نژاد به این امر انتقاد و در راستای رفع معایب تلاشی را بعمل نیاوردید تا این فرصت برای احمدی نژاد ایجاد نشود ؛ برادر عزیز لطف کنید بروید در یکی از مجتمع های قضایی رویه رسیدگی را ملاحظه و با طرفین پرونده یک گفتگوی داشته باشید و از انان در خصوص اعمال نفوذ و رای ناحق .و................. استعلام کنید خواهید دید انچه که حاکم است قانون نیست برای خود اینجانب علی رغم محکوم شدن طرف مقابلم حکمی را دریافت کردم که مغایر با قوانین موجود میباشد اگر نیاز باشد مشروحا خدمت جنابعالی توضیح خواهم داد تا مشاهده نماید به اسم قانون چطور قانون شکنی صورت می گیرد
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
الان بد شد؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد حزب اللهی واقعی است.
Iran, Islamic Republic of
نه راست ونه چپ فقط مردمی نژاد