شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

اعتراف به ضعف‌ها به سبک فیس‌بوک

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب: 573686
فیس‌بوک با ارسال پستی وبلاگی که توسط مدیر امور پژوهش این شرکت نوشته شده، اذعان کرده که استفاده از این شبکه اجتماعی می‌تواند در شرایطی بد و نامناسب باشد.
اعتراف به ضعف‌ها به سبک فیس‌بوک
به گزارش جهان نيوز ، دیوید گینزبرگ نویسنده این پست تصریح کرده اگر کاربران فیس بوک تنها از آن برای مشاهده و مصرف اطلاعات استفاده کنند، شرایط روحیه و حس و حال بدتری خواهند داشت. اما اگر به جای استفاده یک طرفه از فیس بوک از آن برای تعامل با دوستان و آشنایان استفاده کنند حالشان بهتر می شود.

بسیاری از کارشناسان و منتقدان فیس بوک می گویند این شبکه اجتماعی به جای اینکه افراد را به هم نزدیک کند، باعث دوری اشخاص از یکدیگر می شود و به افسردگی و دلتنگی در افراد دامن می زند و در واقع این شبکه اجتماعی در حال آسیب زدن به تار و پود جامعه ای است که در آن زندگی می کنیم.

در این مطلب به تحقیقی که بر روی دانشجویان دانشگاه میشیگان صورت گرفته هم اشاره شده است. بر این اساس افرادی که از فیس بوک تنها برای مصرف اطلاعات و داده استفاده کرده بودند، حس و حال بدتری در مقایسه با افرادی داشتند که از آن برای گفتگو با دوستان و آشنایان و حتی به اشتراک گذاری مطالب، اظهار نظر و غیره استفاده کرده بودند.

همچنین در پست وبلاگی مذکور تصریح شده: مطالعه دیگری که در دانشگاه های سن دیه گو و ییل صورت گرفته ثابت می کند افرادی که تنها بر روی لینک ها کلیک کرده یا صرفا لایک می زنند و تعاملی با دیگر کاربران ندارند در مجموع از نظر سلامت روحی و ذهنی وضعیت بدتری داشته اند.

در مقابل کاربرانی که از فیس بوک برای تبادل گسترده پیام و ارسال مطلب استفاده کرده اند کمتر احساس تنهایی و افسردگی داشته اند.



منبع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *