جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حمایت ژاپن از توافق هسته‌ای ایران

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب: 573672
وزیر خارجه ژاپن ضمن حمایت از توافق هسته‌ای ایران، این مسئله را تأیید کرده است که تهران این توافقنامه را نقض نکرده است.
حمایت ژاپن از توافق هسته‌ای ایران
به گزارش جهان نيوز ، تارو کونو وزیر خارجه ژاپن روز جمعه در سخنانی در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل تأکید کرد: توکیو از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کند و این مسئله را تأیید می‌نماید که تهران این توافق را نقض نکرده است.

ایران و قدرت‌های جهانی شامل آمریکا، فرانسه، روسیه، بریتانیا، چین و آلمان در جولای 2015 میلادی به توافق هسته‌ای دست یافتند که از ژانویه 2016 رسماً اجرایی شده است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی نیز تأکید کرد: توافق هسته‌ای یک پیروزی نادر دیپلماسی در برابر تقابل و رویارویی بوده است. لطمه زدن به این توافق اشتباه خواهد بود. قابلیت‌های نظامی ایران تنها دفاعی است و تنها در برابر دشمنان شرور از جمله رژیم صدام و تروریست‌های وابسته به آن و گروه تروریستی داعش استفاده شده است.

وزیر دفاع ژاپن در ادامه افزود: توکیو و تهران یک روابط بسیار خوب را به‌اشتراک گذاشته‌اند و وضعیت روابط دوجانبه ایران و ژاپن، مانعی برای اقدامات ژاپن علیه کره شمالی نخواهد بود.


منبع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *