شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
انتخابات کمیته ملی المپیک زیر سایه تردید

شائبه کناره‌گیری صالحی‌امیری معادله را پیچیده کرد

شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 573439
رضا صالحی‌امیری یکی از کارشنان خبره معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک است؛ انتخابی که انتقادات زیادی را از سوی برخی از ورزشی‌ها به دنبال داشت اما جایگاه مستحکم او در بدنه دولت و نزدیکی وی با کیومرث هاشمی در معرفی صالحی‌امیری به عنوان کارشناس خبره معادله را حل می‌کند.
شائبه کناره‌گیری صالحی‌امیری معادله را پیچیده کرد
به گزارش جهان نيوز، روز دوشنبه 20 آذرماه هیات اجرایی در نشست عصر خود کارشناسان خبره را معرفی کرد و همین موضوع سرآغاز ابهامات و جنجال‌ها در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک شد؛ از انصراف برخی کارشناسان گرفته تا دخالت مستقیم وزارت ورزش. همین موضوع باعث شد تا صحبت‌هایی نیز در خصوص کناره‌گیری صالحی‌امیری نیز شنیده شود، هر چند وی هنوز هیچ اظهار نظر رسمی در این خصوص نداشته است.

رضا صالحی‌امیری یکی از کارشنان خبره معرفی شده از سوی کمیته ملی المپیک است؛ انتخابی که انتقادات زیادی را از سوی برخی از ورزشی‌ها به دنبال داشت اما جایگاه مستحکم او در بدنه دولت و نزدیکی وی با کیومرث هاشمی در معرفی صالحی‌امیری به عنوان کارشناس خبره معادله را حل می‌کند.

دوستی‌ای که به اعتقاد برخی‌ها دست هاشمی را نیز برای دوره جدید در کمیته بند خواهد کرد تا رئیس فعلی با وجود همه تعارضات فکری و سیاسی با دولت، به بقا فکر کند و کماکان در بدنه کمیته حضور داشته باشد.

اما در حال حاضر ابهام به وجود آمده، در خصوص عدم حضور صالحی‌امیری در مجمع انتخاباتی کمیته ملی المپیک است.

در حالی که اسامی کارشناسان خبره روز دوشنبه معرفی شد اما در همان ابتدا عاطفه اسلامیان کناره‌گیری کرد تا میترا نوری جایگزین شود. فشارهای معاونت بانوان وزارت ورزش نیز در خصوص کناره‌گیری نوری کارساز نشد تا با حمایت کمیته ملی المپیک میترا نوری همچنان عضو مجمع باقی بماند، اما آنچه در این یکی دو روز تعجب‌آور بود، شایعه انصراف صالحی‌امیری است.

محمدعلی نجفی شهردار تهران در جدیدترین مصاحبه خود آب پاکی را روی دست همه ریخت و اعلام کرد صالحی‌امیری به دلیل دوشغله بودن نمی‌خواهد در انتخابات کمیته حضور داشته باشد و شهرداری را به کمیته ملی المپیک ترجیح می دهد این در حالی است که صالحی‌امیری هنوز هیچ اظهارنظری در این خصوص نداشته است.

ریاست، دبیر کلی و خزانه‌داری کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود و نامزدها باید در صورت کسب رأی لازم از شغل قبلی خود استعفا کنند بنابراین صالحی‌امیری در صورتی که برای ریاست کمیته اقدام کند - که البته هدف از معرفی وی ریاست کمیته است - باید در صورت کسب رأی از شهرداری استعفا دهد این در حالی است که نجفی اعلام کرده صالحی‌امیری تمایلی برای کناره‌گیری از پست خود در شهرداری تهران ندارد.

این درحالیست که صالحی امیری تا امروز در این خصوص سکوت کرده و ترجیح داده تا ماجرا را با چراغ خاموش و در پشت پرده حل کند چه آنکه همه می دانند که این چهره بانفوذ سیاسی تا چه اندازه به حضور در بدنه ورزش  و مدیریت ورزشی علاقمند است.

با معرفی کارشناسان خبره انتقادات و ابهامات بیش از گذشته شد و حالا خبر اعلام کناره‌گیری قریب الوقوع صالحی‌امیری توسط شهردار تهران گره این معادله را کورتر کرد و باید دید تصمیم صالحی‌امیری در این خصوص چیست و در صورت کناره‌گیری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش چه گزینه‌ای رو خواهند کرد.

انتخابات کمیته ملی المپیک 25 دی‌ماه برگزار می‌شود و ثبت‌نام از نامزدها نیز روزهای 2 تا 15 دی انجام می‌شود.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *